2013-06-28, 17:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Sluten psykiatrisk vård om han är skyldig ?? Nej, det är inte möjligt, KJ är inte sjuk, han har en konstaterad störning, är psykopat, och då är den enda rimliga påföljden fängelse - tidsbestämt eller livstid.
Konstaterad störning? Varifrån har du fått det? Är det vad du kallar faktum, alltså vad du tror? Räcker inte en störning för psykvård?
Citera
2013-06-28, 17:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Sluten psykiatrisk vård om han är skyldig ?? Nej, det är inte möjligt, KJ är inte sjuk, han har en konstaterad störning, är psykopat, och då är den enda rimliga påföljden fängelse - tidsbestämt eller livstid. Vad menar du gör psykvård rimligt ?

Även en person med karaktärsstörning kan bli sjuk. Allt från förkylning till psykos.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Vilka "satanister"? Vad finns det som tyder på att mordet har kopplingar till satanism? Detta är inget annat än långsökta överdrifter och ren trams.

Kopplingen finns mellan den blogg som du här i tråden medgett är din och fyndplatsområdet via ett besök och fotografier från platsen. Inget konstigt med det.

Din blogg ger uttryck för satanism och den som publicerar på bloggen sympatiserar klart och tydligt med satanism enligt de flesta bedömare vad jag förstått, men vad är det du inte förstår?

Lägg härtill att styckningen eventuellt kan ha rituella inslag, satanister är kända för ritualer och symbolik bland den breda allmänheten, intresset är således fullt normalt.

Sedan allt skvaller ovanpå det, saknade kroppsdelar och organ, det är ingen frisk människa som sysslar med sådant, och satanister är inte friska enligt normen om du frågar mig, tror många håller med mig.
Citera
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag skrev att en koppling har diskuterats, inte att det finns en.

Ja, jag riktade det mot tråden som helhet. Men alla "teorier" jag sett diskuteras har varit totalt grundlösa sensationslystna spekulationer, så jag ser inte nödvändigheten av att inkludera det i en sammanfattning då det bara uppmuntrar vidare till grundlösa spekulationer och försök till uthängning.
Citera
2013-06-28, 17:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Sluten psykiatrisk vård om han är skyldig ?? Nej, det är inte möjligt, KJ är inte sjuk, han har en konstaterad störning, är psykopat, och då är den enda rimliga påföljden fängelse - tidsbestämt eller livstid. Vad menar du gör psykvård rimligt ? Önsketänker ?

I detta håller jag med dig, psykopati enskilt är ingen status som föranleder vård, det kan jag inte tänka mig.
Citera
2013-06-28, 17:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Konstaterad störning? Varifrån har du fått det? Är det vad du kallar faktum, alltså vad du tror? Räcker inte en störning för psykvård?

Psykisk störning enligt läkaren på rättspsyk. i Öjebyn. Var det inte så ?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Ja, jag riktade det mot tråden som helhet. Men alla "teorier" jag sett diskuteras har varit totalt grundlösa sensationslystna spekulationer, så jag ser inte nödvändigheten av att inkludera det i en sammanfattning då det bara uppmuntrar vidare till grundlösa spekulationer och försök till uthängning.
Sammanfattningen är en sammanfattning av tråden, och satanismkopplingen är en del av den.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Psykisk störning enligt läkaren på rättspsyk. i Öjebyn. Var det inte så ?
Nej.
Citera
2013-06-28, 17:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag har bara varit engagerad i ett annat fall här på FB, en kidnappning av en student för ca ett år sedan.
I det fallet höll också polisen på att sa att det kan finnas fler GM. Precis så här...ngn som minns?
Nu var det inte fler GM än de tre som åtalades.

Ngn som minns?

Scrollade tråden och konstaterar att du har rätt i det, dessutom beskrev de skyldiga det hela som en svensexa som gått snett. Tror att de deltog i tråden också och planterade sina teorier.

Jag har tänkt att det kanske är en kidnappning inblandad även i detta brott, sedan manipulation av VBs telefon med mera. Planerat, flera gm. Inte omöjligt tyvärr.

Jag håller med dem som börjar fundera på varför satanister plåtar av huset och tycker brottet är intressant. Varför då? Ett random styckmord är inte intressant för en satanist, däremot om brottet har rituella inslag, som polisen och upphittare läckt om, då kan det vara intressant. Jag börjar tro att de här personerna, satanisterna, vet mer än vad de vill berätta. Det är väl dags att de börjar skvallra på varandra? Vad har hänt, om vi nu tänker att detta varken är ett relationsbrott eller något som har med KJs vapenintresse att göra.

Var/är KJ intresserad av satanism? Vilka är hans kopplingar till det här gänget?

Bloggaren "bajstrosa" tyckte att en bekant (satanist tror jag) intresserade sig fel och för mycket för brottet. Hon följer nog tråden, för när bloggen uppmärksammades blev det lösenord. Bloggen är i övrigt rätt kul, och totalt oförarglig. Det är bara dessa rader om eventuellt misstänkta som kan kännas jobbiga för henne. Jag undrar om bloggen stängdes ned frivilligt, är hon rädd för någon/några?

Av bloggen förstod jag att hon känner och är bekant med både KJ och den som kommenterat brottet märkligt, enligt hennes uppfattning. Vet inte om den personen är "satanist"?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-28 kl. 18:14.
Citera
2013-06-28, 17:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I detta håller jag med dig, psykopati enskilt är ingen status som föranleder vård, det kan jag inte tänka mig.

I det här fallet är psykiatrisk vård uteslutet. Det kommer att handla om en tidsbestämd fängelsedom eller livstid - väl avvägd i repressivt och preventivt syfte. Psykiatrisk "vård" skulle i det här fallet göra samhället en otjänst.
Citera
2013-06-28, 18:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Sammanfattning 28 juni
/.../

I tråden diskuterade personer
/.../
  • JF, 37. Hans Chevrolet Pickup har setts parkerad nära FP. Barndomshem på samma adress som VB.
  • TF, 26, syster till JF, bor på samma adress som KJ, dock inte i samma lägenhet. Studerar på LTU. Barndomshem på samma adress som VB.
Ovannämnda personer kan knappast vara aktuella i en uppdaterad sammanfattning:
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7708014
Citera
2013-06-28, 18:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja jag säger nog för att jag inte vill påskina att jag SÄKERT vet vad som fick KJ att styckmörda VB och en ev diagnos. Självklart behövs väl ingen diagnos för att begå ett sånt här brott i vissa fall men då handlar det nog om Ren och skär ondska och det kan vi väl iaf vara överens om, att Ondska existerar i människor och vissa lever också ut den. Men är osäker i KJ:s fall vad gäller det sistnämnda. Ingen av oss i den här tråden är säkra på nånting, däremot kan vi dela med oss av vad vi TROR.

Jag skulle snarare säga att det många kallar ondska, om det inte är en psykisk sjukdom, istället bör benämnas stressymptom, enkelt och fullkomligt förståeligt. Vi är biologiska varelser med nedärvda förmågor som ibland inte klarar av att hantera vissa situationer på ett civiliserat sätt. Hjärnan får ett tunnelseende skulle jag vilja säga, den arbetar inte maximalt med all begåvningar vi har, utan använder endast de delar som hjälper oss att säkerställa överlevnad, fly eller fäkta. I det här fallet blev det troligen fäkta eftersom att det troligen finns en faktor till som spelar roll, en hjärna som som inte sätter stopp för fäkta, den kan troligen inte förstå konsekvensen av att göra så, empatistörning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in