Resultat: .
0%
röster
2013-06-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Candreva har varit en av Lazios bästa spelare den här säsongen. Han håller inte klassen för att spela varje match i Gli Azzurri, men han har förmodligen bäst lungor i dagens trupp och passar bra i en match mot Spanien där Italien kommer få jaga boll och förlita sig på kontringar. Med tanke på den matchbilden håller jag också med om att El Shaarawy borde få starta.

Hmm nu verkar det som att Marchisio startar istället för Montolivo. Brasilienmatchen skördar ännu ett offer efter att Abate och Balotelli redan räknats bort.

Tur att De Rossi och Pirlo inte spelade.

Angående Andreva håller jag såklart med om att han gjort en riktigt stark säsong.
2013-06-27, 20:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tal om Fiorentina runt 1990 och såklart Roberto Baggio, så dog idag Stefano Borgonovo. Hård kamp och mycket lidande, men också ett uppvisande av fans samt med- och motsspelare som ställer upp.

Sägs att FIFA nekade en förfrågan från italienska landslaget att hålla en tyst minut innan matchen ikväll. Lite trist... Italienarna älskar det här med tysta minuter innan fotbollsmatcher.
2013-06-28, 01:24
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sägs att FIFA nekade en förfrågan från italienska landslaget att hålla en tyst minut innan matchen ikväll. Lite trist... Italienarna älskar det här med tysta minuter innan fotbollsmatcher.

Härinne tackar vi istället av gamla hjältar med mäktiga klipp.

Fiorentina-Roma 1988/89

Daniele Massaro är ju mest känd från Milan men han var faktiskt länge i Fiorentina innan dess. Just den här säsongen var han dock utlånad till Roma! Vi ser honom direkt blixtra mot sina gamla lagkompisar med ett sjujävla långskott. 1-0 Massaro.

Nästa två profiler som dyker upp är inga mindre än Glenn Hysén & Giuseppe Giannini! I ombytta roller. Hysén går på offensiven men Giannini agerar försvar & räddar nicken på mållinjen.

Sedan ser vi den nyss avlidne Stefano Borgonovo i en intervju där han berömmer Roberto Baggio (nr10) som vid en straffsituation tydligt visade domaren att han inte skulle ha straff. Gentlemannen Baggio.

Bruno Conti känner ni ju till. Frisparken han skjuter här...ja vad säger man? GOL räcker kanske.

Tro det eller ej, men sen kör Hysén faktiskt en gammal hederlig "Guds hand" & gör mål med handen!! Undrar om han skulle erkänt ifall domaren missat det?

Vi får aldrig svaret.

Borgonovo reducerar sen för Fiorentina. Mannen i mustasch, Eminio Oddi (nr 5), är den som fumlar fram bollen till Borgonovo & försöker sen i panik rädda på linjen. I intervjun yrar han om att linjemannen höjde flaggan men erkänner att målet var korrekt då han själv passat fram målskytten.

Vafan, kolla Fiorentinas ägare!!! Sicken glidargubbe!!

Bruno Conti bärs ut.

Frispark Baggio. Perfekt bollbana. Vår man för dagen Borgonovo möter med en nick som ger kvittering 2-2.

Fiorentinas kapten Battistini blir utvisad efter duell med Rizzitelli. Mustaschen Oddi sänker också Baggio med en armbåge men skrattar bort det efteråt, "-Sånt som händer". Jovisst, raka av muschen Saddam!

Helsvenskt på tränarbänkarna. Svennis i Viola & Liedholm i Roma. En hel del legender minst sagt i denna minnesstund för Borgonovo.

(4.40 min)

http://www.youtube.com/watch?v=8uG13xL3Hxo
2013-06-28, 10:45
Medlem
Citat:
Kan hålla med om att åtminstone El Shaarawy borde starta. Candreva är ett av de "tunna" namnen. Giaccherini är ett annat, men han har onekligen gjort bra ifrån sig. Jag anser dock att Giovinco har betydligt större kvalitet.

Men det hade blivit en delvis annorlunda uppställning.

Det var de ”tunnare” spelarna som steg fram. Candreva, Giaccherini, Maggio var alla riktigt bra. Prandelli tänkte och gjorde rätt. Gli Azzurri spelade bra, men utnyttjade inte sina chanser. Vilket är ok, det är nästa år man ska ha turen med sig. Nu ska man ”bara” få spelet att stämma, lära sig miljön och se till att de oerfarna samlar på sig erfarenhet.

Härligt snack om Florens Stivali och Motvall. Jag och sonen tillbringade ju en vecka vid månadskiftet april – maj, i Florens. Då de så oförtjänt förlorade både matchen mot Roma och i praktiken CL-kvalplatsen till Milan.

Mina reseberättelser:
https://www.flashback.org/sp43343332
https://www.flashback.org/sp43343468

Fullständigt jävla lysande Stivali, precis så:
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Härinne tackar vi istället av gamla hjältar med mäktiga klipp.
…
Som Motvall nämner så var de tvungna att sälja framförallt Baggio men också andra spelare i början av 1990-talet, vilket startade upplopp och såklart jävligt upprörda känslor. Förståeligt om de inte var så glada och tillmöteskommande.

Glidargubben, Flavio Pontello (skönt namn), ordnade ett riktigt starkt lag under 1980-talet med bl a namn som Sócrates, Dunga och Baggio. Ekonomiska problem tvingade fram spelarförsäljningar och sedan kom en ny ägare in.

Serie B, men Mario Checchi Gori köpte in spelare som Effenberg, Laudrup, Rui Costa, Batistuta m fl. En ny storhetsperiod som fick fansen att drömma. Som dock slutade med konkurs innan Della Valle tog över klubben 2002.

Man klättrade snabbt (jävligt snabbt) i seriesystemet till Serie A. Men med filosofin att man ska ha balans i böckerna, och att man håller en god moral och etik rent generellt. Prandelli var den perfekte tränaren och ansiktet utåt, och det verkar onekligen även Montella vara.

För att återknyta till matchen mot de vansinnigt starka spanjorerna som imponerat och dominerat stort de senaste sex åren. Enorma summor har satsats på fotbollen för att nå dit man är idag. Nu finns inte längre möjligheten att samhället kan gå in med riskkapital.

Men Spanien är numera internationellt starkt profilerat med framgångsrik fotboll. Och vill locka till sig Neymar, Bale osv. Samtidigt som La Liga tänker minska sin skuldsättning med 25 % från 4 miljarder euro till 2016.

De skulle behöva Della Valle…
2013-06-28, 14:17
Medlem
Calogeros avatar
Jag tror jag drömmer...

Det pratas om ett byte mellan Roma och Genoa, där Borriello blir helägd av Roma samtidigt som vi får GILARDINO.

Alberto Gilardino har alltid varit min drömspelare att se i Roma.

Om det händer...

(Glädjetårar)
2013-06-28, 15:54
Medlem
snillet_1s avatar
Ja, det vore väl mysigt på sitt sätt att se Gilardino och Totti spela några år så här i slutet av karriären. Tror nog att de kan fungera ganska bra ihop, Gila har ett klassiskt striker-rörelsemönster.

Tidningen Leggo som inte jag har någon koll på har två rykten kring Roma:

Man skall tydligen vara intresserade av Catanias Andujar. Det vore väl en hyfsad värvning men jag ser nog hellre Julio Cesar som det också har snackats om. Tycker Andujar kan stå för konstiga misstag de gånger jag ser Catania.

Senaste är att Roma har bjudit €9 miljoner + Caprari + Verre för Nainggolan. Lär inte accepteras. Jag tycker den här jakten på belgaren är lite konstig faktiskt. Det är en bra bollvinnare och en spelartyp som behövs i alla spelartrupper men Roma har ju redan den här typen av lite mindre kreativa bollvinnartyper i Bradley och De Rossi (som är lite mer än så dock...). En fullfjädrad regista är prio 1 IMO. Lodi är en våt dröm.

I övrigt går snacket att Ogbonna presenteras på måndag för Juventus. Man börjar se starka ut nu... Men visst vore deras drömvärvning DDR? Tänkte på det under gårdagens match, sättet han kan gå in i trebackslinjen och det sätt han jobbar med Pirlo är som handen i handsken för Juventus system. Bättre än Marchisio dessutom. Men - det är något som definitivt förblir en våt dröm för er juventini...
Senast redigerad av snillet_1 2013-06-28 kl. 16:04.
2013-06-28, 16:20
Medlem
Citat:
I övrigt går snacket att Ogbonna presenteras på måndag för Juventus. Man börjar se starka ut nu... Men visst vore deras drömvärvning DDR? Tänkte på det under gårdagens match, sättet han kan gå in i trebackslinjen och det sätt han jobbar med Pirlo är som handen i handsken för Juventus system. Bättre än Marchisio dessutom. Men - det är något som definitivt förblir en våt dröm för er juventini...

DDR behövs verkligen inte i Juventus, de har redan Vidal som är flera nivåer bättre, och Pogba som också i mitt tycke är bättre än DDR. Juventus har nog starkast bredd på just det centrala mittfältet. Det som behövs är fart på kanterna, någon som kan utmana och göra sin gubbe. Marotta borde satsa på Di Maria, sen är det laget komplett.

Måste också kännas skönt för er Juventus supportrar att Marotta löste anfallsfrågan så tidigt under mercaton.
2013-06-28, 16:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
DDR behövs verkligen inte i Juventus, de har redan Vidal som är flera nivåer bättre, och Pogba som också i mitt tycke är bättre än DDR. Juventus har nog starkast bredd på just det centrala mittfältet. Det som behövs är fart på kanterna, någon som kan utmana och göra sin gubbe. Marotta borde satsa på Di Maria, sen är det laget komplett.

Måste också kännas skönt för er Juventus supportrar att Marotta löste anfallsfrågan så tidigt under mercaton.

Ja, visst vore han överflödig som det ser ut idag men rent teoretiskt så, speciellt med tanke på backgrejen. Sen vet inte jag om jag skulle klassa Vidal så himla mycket bättre, eller Pogba för den delen. Den De Rossi du ser i landslaget är en av världens mest kompletta mittfältare.
2013-06-28, 19:01
Medlem
Ser framemot Giuseppe Rossis framfart i Serie A nästa säsong. Hur går det med hans återhämtning? Man hoppas verkligen att han kan nå upp till en bra nivå efter hans skador. Känns verkligen som en potentiell bortglömd "topplayer" som många gillar att kalla det.

Jag gillade partnerskapet Cassano - Rossi bra mycket mer än Cassano - Balotelli i landslaget. Kändes som om Cassano och Rossi skapade ett betydligt mer flytande spel som passade in Italien bättre. Cassano - Balotelli var visserligen en del av de som förde Italien till EM-final, men är det bara jag som känner att Italien inte får fullt ut av sitt anfallsspel med Balotelli? Han känns ofta något statisk och som max "nyttig". Skulle vilja se hur Rossi - Balotelli skulle fungera.
------
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
DDR behövs verkligen inte i Juventus, de har redan Vidal som är flera nivåer bättre, och Pogba som också i mitt tycke är bättre än DDR.

Flera nivåer? Står allting rätt med dig? Visserligen har Daniele stått för en absolut usel säsong men Vidal är aldrig "flera nivåer" över en i form De Rossi som är då absolut en av världens bästa mittfältare, ungefär som igår, då han och Maggio var bäst på plan.

Det De Rossi erbjuder, som Vidal inte gör, är att han kan agera vice-Pirlo. De Rossi har väldigt fina fötter och när Pirlo blir markerad så kan Italien också förlita sig delvis på De Rossi, vilket motståndarna oftast inte inser.
2013-06-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ja, visst vore han överflödig som det ser ut idag men rent teoretiskt så, speciellt med tanke på backgrejen. Sen vet inte jag om jag skulle klassa Vidal så himla mycket bättre, eller Pogba för den delen. Den De Rossi du ser i landslaget är en av världens mest kompletta mittfältare.

De Rossi borde göra en "Daniel Andersson", precis som han gjort i landslaget. Det skulle ge utrymme för Nainggolan. Visst, den gode Ninja är ingen Conti, men han är jävligt bra.

Men då får Roma hosta upp lite cash.
2013-06-28, 19:25
Medlem
Citat:
De Rossi borde göra en "Daniel Andersson", precis som han gjort i landslaget. Det skulle ge utrymme för Nainggolan. Visst, den gode Ninja är ingen Conti, men han är jävligt bra.

Men då får Roma hosta upp lite cash.
Har läst en hel del rykten om Cagliari-spelare som ryktas hit och dit, Astori till Milan, Nainggolan till flera topplag, Pinilla till Inter m.fl. Hur tror du att det blir? Hur mycket spelar det in för spelarna att de kommer få spela alla hemmamatcher ytterligare en säsong ~100 mil från Cagliari?

Apropå De Rossi och Cagliari, är inte Ekdal lite av en fattigmans-version av just De Rossi? Köttig och hårt arbetande, men samtidigt fina fötter.
2013-06-28, 19:32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Har läst en hel del rykten om Cagliari-spelare som ryktas hit och dit, Astori till Milan, Nainggolan till flera topplag, Pinilla till Inter m.fl. Hur tror du att det blir? Hur mycket spelar det in för spelarna att de kommer få spela alla hemmamatcher ytterligare en säsong ~100 mil från Cagliari?

Apropå De Rossi och Cagliari, är inte Ekdal lite av en fattigmans-version av just De Rossi? Köttig och hårt arbetande, men samtidigt fina fötter.

Galliani sa för ett par dagar sen att "man inte tänker köpa Astori och aldrig har varit intresserade". I mina öron låter det som klassiskt Galliani-talk. Motsatsspråk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in