2013-06-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
http://gd.se/nyheter/gavle/1.6025932-ingen-tankte-pa-att-leta-har

700 meter in i skogen, då lär hon ha legat en bra bit från sjön. Frågan är om 700 meter mot mårtsbovägen eller Grinduga.

Jag cyklade på mårtsbovägen för någon vecka sedan. Jag noterade att de höll på att förbereda röjd mark för hus några 100 meter in på den från södra Kungsgatan. Det finns en möjlighet att någon av de arbetarna hittade kroppen.
Citera
2013-06-28, 11:22
Medlem
S4bb3s avatar
Citat:

700 meter in i skogen, då lär hon ha legat en bra bit från sjön. Frågan är om 700 meter mot mårtsbovägen eller Grinduga.
Och då kan man med största sannolikhet bortse från teorier om eventuella medbrottslingars göranden i detta. Du transporterar inte en kropp 700 m i skog.
Om det nu är Tuula. Jag vet personligen åtminstone en tjej som fortfarande inte är hittad som försvann i Gävle i närheten av Älvkarleby. Sista kontakten med mobilen var mot mast i Älvkarleby.
Osäker om detta ligger i närheten?
Citera
2013-06-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsanhejhej
Jag cyklade på mårtsbovägen för någon vecka sedan. Jag noterade att de höll på att förbereda röjd mark för hus några 100 meter in på den från södra Kungsgatan. Det finns en möjlighet att någon av de arbetarna hittade kroppen.

Nej, det är en bra bit längre söderut, nere vid Älgsjön. Där ska inga hus byggas. Det var nog "vanliga" skogsarbetare.
Citera
2013-06-28, 11:24
Medlem
SithBoboSiths avatar
http://gd.se/nyheter/1.6026365-karta-har-hittades-kroppen

Karta dit hon hittades.
Citera
2013-06-28, 11:25
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S4bb3
Och då kan man med största sannolikhet bortse från teorier om eventuella medbrottslingars göranden i detta. Du transporterar inte en kropp 700 m i skog.
Om det nu är Tuula. Jag vet personligen åtminstone en tjej som fortfarande inte är hittad som försvann i Gävle i närheten av Älvkarleby. Sista kontakten med mobilen var mot mast i Älvkarleby.
Det lär ju synas om kroppen är några år gammal eller om den är från i vintras. I det här fallet så har ju polisen tydligt sagt att inga kvinnor saknas som kan matcha kroppen (utom Tuula då förstås).
Citera
2013-06-28, 11:27
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Mjaej, just att hon hittades på ett sånt ställe gör att jag låter möjligheten till en gärningsman drastiskt öka till så mycket som någon enstaka procent(från obefintligt). Det gick ju en skogsväg dit, 700 meter var från "huvudleden", dvs den stora grusade vägen mellan långbro och kubbo, så hon har inte vandrat genom buskar och snår, plus att cykeln inte verkar ha funnits där.
Citera
2013-06-28, 11:31
Medlem
S4bb3s avatar
Citat:
Mjaej, just att hon hittades på ett sånt ställe gör att jag låter möjligheten till en gärningsman drastiskt öka till så mycket som någon enstaka procent(från obefintligt). Det gick ju en skogsväg dit, 700 meter var från "huvudleden", dvs den stora grusade vägen mellan långbro och kubbo, så hon har inte vandrat genom buskar och snår, plus att cykeln inte verkar ha funnits där.
Olåsta cyklar står inte kvar många dagar.
Citera
2013-06-28, 11:36
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Olåsta cyklar står inte kvar många dagar.
Joo, där ute gör dom det.

Den som tagit cykeln bör ha varit/blivit medveten om att det var Tuulas cykel genom media, ute i den skogen rör sig sällan pundare som är omedvetna om omvärlden. Enda chansen att cykeln inte blivit stulen är att Tuula gömt den långt bort och tagit en sista promenad ut i skogen, vilket i sin tur betyder att hon aktivt bidragit till att det skulle dröja innan hon hittades. Dock hade hon garanterat hittats när bärsäsongen kommit igång, då vimlar det av folk där, tur att hon inte hittades av rumänska romer.

Jag tror dessutom att det där är antingen Korsnäs eller Sandströms skog, dom ser till att det är välbommat in på deras vägar varför ingen biltrafik förekommer. Dom patrullerar också ganska regelbundet.
Senast redigerad av SithBoboSith 2013-06-28 kl. 11:39.
Citera
2013-06-28, 11:40
Medlem
Citat:
http://gd.se/nyheter/1.6026365-karta-har-hittades-kroppen

Karta dit hon hittades.

Bra att markören deras är 700m ut i terrängen..
Citera
2013-06-28, 11:44
Medlem
SithBoboSiths avatar

Citat:
För att komma till den plats det verkar röra sig om kör man längs Älgsjön för att sedan svänga av på en gropig skogsväg.
Några hundra meter in på vägen hänger plötsligt en bit tejp vid skogsbrynet.
Det är nertrampat och sönderbrutna grenar visar vägen.
Underlaget består på vissa sträckor av sumpmark.
– De hittade kroppen cirka 700 meter rakt in i terrängen, säger Max Forsström, vakthavande befäl vid Gävlepolisen.
Kroppen ska ha varit dold av växtlighet så att den kunde upptäckas först på några meters håll. Kroppen var påklädd. Det ska inte ha funnits några identitetshandlingar, och polisen vill inte berätta om det gjorts andra fynd i anslutning till den.

Citat:
Per-Arne Persson är Gävlepolisens samordnare för försvunna Tuula Lavikkala, vars anhöriga har underrättats om fyndet. Om det rör sig om henne är han smått överraskad över platsen.
– Det här är ingen plats som anhöriga har berättat ska vara speciell för henne. Det har heller inte kommit in något tips om att hennes cykel ska ha setts i området.
För cykeln ska inte ha påträffats. Det logiska vore dock att ställa ifrån sig cykeln innan man ger sig in i skogen på grund av den svårframkomliga terrängen.
I sådana fall är den sannolikt stulen från skogsvägen.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.6026150-identifieringen-av-kroppen-drojer

Citat:
Ytterligare två kvinnor från Gästrikland är rapporterade försvunna. Det rör sig om en kvinna från Forsbacka har varit försvunnen sedan 2008 och en kvinna från Allmänninge i Valbo som försvann 2005.
Mikael Hedström:
– Om man hittade deras kroppar är sannolikheten liten att de är i det skicket. Men det kan vara en kropp från ett annat polisdistrikt som har forslats hit. Det kan vi inte utesluta.

Citat:
Finns det några tecken på fyndplatsen som tyder på hur kvinnan har förlorat livet?
– Jag kommenterar inte det över huvud taget.
Om det inte hade funnits hade han nog sagt 'Nej'.
Citera
2013-06-28, 12:04
Medlem
kungenslillapigas avatar
Vore ju för trist om det är Tuula de hittat.
Så sällan det är en kvinnlig bedragare av dessa mått. Övriga bedragare kommer ju överens genom fallskärmar, luddiga avtal och förmåner vilket gör det till lagligt. Hade verkligen hoppats att Tuula gjorde nåt kul för stålarna. Håller tummarna att det inte är hon, besked kommer väl under dagen?
Citera
2013-06-28, 12:20
Medlem
S4bb3s avatar
Den kvinna jag tänker på försvann jan 2012.
Kvinnan är inte från Gästrikland, men hennes mobil var senast utanför Gävle.
Senast redigerad av S4bb3 2013-06-28 kl. 12:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in