2013-06-27, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Det lter intressant. Ska testas! Hur mycket av varje?

1-2 matskedar, stll det nnstans varmt/ljummet annars e honungen hrd
Citera
2013-06-27, 21:27
Medlem
-silent-s avatar
Fick ett tips om vaniljglass med kanel ver. Har nnu inte hunnit testa, men kan inte slppa tanken p att det r genialt.
Str Oboy ver r ju en klassiker, men jag tror det hr kan vara revolutionerande och verlgset. Vet inte om tipsaren kommit p detta sjlv, att det r ovanligt eller att det kanske t.o.m. r en knd kombination.

Detta testas inom snar framtid, sen gr jag vidare med att experimentera med kanel+oboy. Tipsaren nmnde ven att glassen ska smlta litegrann, precis som blir bst med Oboy.

Hursomhelst, testa fr det tnker jag gra, och jag vet redan nu att det kommer vara frbannat gott.
Citera
2013-06-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Fick ett tips om vaniljglass med kanel ver. Har nnu inte hunnit testa, men kan inte slppa tanken p att det r genialt.
Str Oboy ver r ju en klassiker, men jag tror det hr kan vara revolutionerande och verlgset. Vet inte om tipsaren kommit p detta sjlv, att det r ovanligt eller att det kanske t.o.m. r en knd kombination.

Detta testas inom snar framtid, sen gr jag vidare med att experimentera med kanel+oboy. Tipsaren nmnde ven att glassen ska smlta litegrann, precis som blir bst med Oboy.

Hursomhelst, testa fr det tnker jag gra, och jag vet redan nu att det kommer vara frbannat gott.

Det r gott! Men ta inte fr mycket kanel bara.

Mitt bidrag blir melon med salt p! Perfekt kombo. En gng nr salt inte fanns att tillg krde jag grillkrydda p vattenmelon vilket var vldigt gott det ocks.
Citera
2013-06-27, 22:11
Medlem
alittleawesomes avatar
Vaniljglass och hackad frsk basilika!

En vn som lt glassen tina lite, blandade i basilikan och frs igen.

Kkade det till kladdkaka och fy satan vad gott det var!
Citera
2013-06-30, 12:24
Medlem
Peter77s avatar
Julmust och mjlk, ungefr 5/8 mjlk och 3/8 julmust.
Sjukt gott men alla rynkar p nsan t det.

Blir som ltt kolsyrad mjlk med smak av julmust.
Jag gillar det.

Sen har jag chili i allt ocks. Allt utom kaffe i princip.
Eller nja, inte alltid. Men ofta.
Citera
2013-06-30, 13:03
Medlem
JonDs avatar
Har hittat en ny favorit, jordntssmr och ost, gouda fr att vara mer precis.
Citera
2013-06-30, 22:34
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Brungrddat knckebrd utan smr, med massor av citronpeppar p Drick kaffe till, fint som fan
Citera
2013-07-01, 00:25
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Brungrddat knckebrd utan smr, med massor av citronpeppar p Drick kaffe till, fint som fan

Hehe, det lter som en variant p knckebrd med smr och aromat i massor som jag kkade i skolan fr lnge sen nr inget annat tligt stod tillbuds. Med mjlk till sklart.

Du har hittat nn vuxenvariant p det
Citera
2013-07-01, 12:04
Medlem
Beethovanias avatar
Ngot som r riktigt gott r amerikanska pannkakor, toppade med vita bnor i tomatss och stekt bacon. Blir en hrlig blandning av salt och stt.
Citera
2013-07-01, 18:54
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hehe, det lter som en variant p knckebrd med smr och aromat i massor som jag kkade i skolan fr lnge sen nr inget annat tligt stod tillbuds. Med mjlk till sklart.

Haha den krde man ju ocks en gng i tiden
Citera
2013-07-03, 12:48
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery

Det r en riktig klassiker, dock krde jag aldrig den sjlv d jag inte t smr nr jag var yngre.

Nr jag gick i grundskolan kunde man vlja mellan att dricka ppelsaft, citronsaft eller mjlk. Var en del killar i klassen som blanda dessa tre och menade att det skulle vara en lyckad kombination, ngon hvdade till och med att det smakade som Coca Cola. Tvivlar dock p att det verkligen skulle vara ngon hjdare.

P gymnasiet kombinerade jag ofta salladskryddor och curry till de matrtter som ansgs trkiga, denna kombination piffade faktiskt upp smaken rtt rejlt, men helt klart en osannolik kombination.
Citera
2013-07-14, 21:46
Medlem
JerryCottons avatar
Lite grejer att testa:
http://www.buzzfeed.com/grillmates/1...-up-your-taste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem