Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Nu råkar det förhålla sig på det viset att McDonalds klassiker Big Mac är ytterst delikat, enligt min uppfattning. Denna tråd handlar om tycke och smak, osannolikt att alla skribenter skulle enas om att just en speciell hamburgare skulle vara godare än alla andra.
Visst är det så.
Jag tycker det dock är ytterst sorgligt när kids som växt upp med snabbmat hellre smäller i sig en
blöt cheeseburger än avnjuter en Äkta Hamburgare på restaurang som är gjord på rådjusnöt.....
Folk har ju en tendens att föredra syntetiskt före äkta i dagens samhälle något som industriella, internationella koncerner som McDonalds har bidragit till.
Forskning visar att 90-talisterna redan är förlorade då de föredrar konstgjord jordgubbssmak (ur ex drickyoghurt) framför ÄKTA jordgubbar plockade färskt....
Jag köpte också alltid "BigMac" som ungdom, varför vet jag inte. Idag kulle jag aldrig betala för det man får = 2 små hamburgare och en blöt sörja. Det är ungefär lika intressant som att köpa två vanliga hamburgare alá 10 spänn och själv slänga ihop dom.