Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-24, 23:10
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

McDonalds omsätter 27 miljarder dollar/år. Efter 70 år i branschen kan man vara trygg med att de hunnit fundera ut det bästa receptet.

Ursäkta men är du dum i huvudet.

McDonalds agenda är att tjäna pengar

dvs man gör industriell mat som smakar likadant oavsett var i världen det är, man har byggt system utifrån sina egna premisser (där perioden där slutkunden stoppar i sig mat som ska smaka och vara näringsrik typ är på prioriteringlistan plats 685. Långt bakom systemtänket för sin egna organisation,distrubition, logistik, återvinning, Marknadsföring riktad mot barn och andra individer som gör emotionella slentrianmässiga inköp )
Citera
2013-06-24, 23:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian

Ursäkta men är du dum i huvudet.

McDonalds agenda är att tjäna pengar

dvs man gör industriell mat som smakar likadant oavsett var i världen det är, man har byggt system utifrån sina egna premisser (där perioden där slutkunden stoppar i sig mat som ska smaka och vara näringsrik typ är på prioriteringlistan plats 685. Långt bakom systemtänket för sin egna organisation,distrubition, logistik, återvinning, Marknadsföring riktad mot barn och andra individer som gör emotionella slentrianmässiga inköp )

Vad dillar du om? Godaste hamburgaren behöver inte vara näringsrik. Huruvida den lanseras med reklam riktad mot barn eller utvecklingsstörda är ointressant.

Att McDonalds tjänar pengar är ett gott betyg, det betyder att folk uppskattar deras produkter.
Citera
2013-06-25, 18:59
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Vad dillar du om? Godaste hamburgaren behöver inte vara näringsrik. Huruvida den lanseras med reklam riktad mot barn eller utvecklingsstörda är ointressant.

Att McDonalds tjänar pengar är ett gott betyg, det betyder att folk uppskattar deras produkter.

Ja, folk köper deras produkter, men det är väl inget bevis för att det är den bästa produkten som går att köpa? Är den mest sålda bilen i världen även den bästa? Köper i princip alla människor i Sverige IKEA-möbler för att deras möbler är bäst av alla? Eller är det för att de är billiga, passar många olika människor och är lättillgängliga?
Citera
2013-06-25, 21:02
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, folk köper deras produkter, men det är väl inget bevis för att det är den bästa produkten som går att köpa? Är den mest sålda bilen i världen även den bästa? Köper i princip alla människor i Sverige IKEA-möbler för att deras möbler är bäst av alla? Eller är det för att de är billiga, passar många olika människor och är lättillgängliga?

Exakt vilket jävla resonemang!

McDonalds var helt enkelt tidiga/först med att lansera sitt fastfood-koncept [check]
McDonalds erövrade världen & har tagit stora monopol,marknadsandelar [check]
McDonalds fyller helt enkelt upp vardagen för lata människor som inte har tid för mat. [check]
McDonalds kunder åt där som barn & har cravings ,beroende av kemisk smak etc [check]

Snarare är väl den godaste hamburgaren den som folk betalar mest för.
Citera
2013-06-25, 22:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Vad fan är den bästa hamburgaren? Bäst på vadå? En Mercedes är bättre än en Kia. Det finns det otaliga bevis för. En DUX-säng håller i 20 år, en IKEA-säng i sju år. Tester och erfarenhet visar sådant.
Men hur är en hamburgare bäst? Vi snackar godaste hamburgaren här.

Nu råkar det förhålla sig på det viset att McDonalds klassiker Big Mac är ytterst delikat, enligt min uppfattning. Denna tråd handlar om tycke och smak, osannolikt att alla skribenter skulle enas om att just en speciell hamburgare skulle vara godare än alla andra.
Citera
2013-06-26, 21:01
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:

Nu råkar det förhålla sig på det viset att McDonalds klassiker Big Mac är ytterst delikat, enligt min uppfattning. Denna tråd handlar om tycke och smak, osannolikt att alla skribenter skulle enas om att just en speciell hamburgare skulle vara godare än alla andra.

Visst är det så.

Jag tycker det dock är ytterst sorgligt när kids som växt upp med snabbmat hellre smäller i sig en blöt cheeseburger än avnjuter en Äkta Hamburgare på restaurang som är gjord på rådjusnöt.....

Folk har ju en tendens att föredra syntetiskt före äkta i dagens samhälle något som industriella, internationella koncerner som McDonalds har bidragit till.
Forskning visar att 90-talisterna redan är förlorade då de föredrar konstgjord jordgubbssmak (ur ex drickyoghurt) framför ÄKTA jordgubbar plockade färskt....

Jag köpte också alltid "BigMac" som ungdom, varför vet jag inte. Idag kulle jag aldrig betala för det man får = 2 små hamburgare och en blöt sörja. Det är ungefär lika intressant som att köpa två vanliga hamburgare alá 10 spänn och själv slänga ihop dom.
Citera
2013-06-27, 13:45
Medlem
muppsons avatar
Citat:
Visst är det så.

Jag tycker det dock är ytterst sorgligt när kids som växt upp med snabbmat hellre smäller i sig en blöt cheeseburger än avnjuter en Äkta Hamburgare på restaurang som är gjord på rådjusnöt.....

rådjusnöt?
Citera
2013-06-27, 16:02
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Visst är det så.

Folk har ju en tendens att föredra syntetiskt före äkta i dagens samhälle något som industriella, internationella koncerner som McDonalds har bidragit till.
Forskning visar att 90-talisterna redan är förlorade då de föredrar konstgjord jordgubbssmak (ur ex drickyoghurt) framför ÄKTA jordgubbar plockade färskt....

Jag köpte också alltid "BigMac" som ungdom, varför vet jag inte. Idag kulle jag aldrig betala för det man får = 2 små hamburgare och en blöt sörja. Det är ungefär lika intressant som att köpa två vanliga hamburgare alá 10 spänn och själv slänga ihop dom.

Jag skulle aldrig äta på en restaurang gjord av rådjusnöt (vad nu det än är).
Citera
2013-06-27, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Jag skulle aldrig äta på en restaurang gjord av rådjusnöt (vad nu det än är).

antagligen Rådjur/nötkött? men vad vet jag. tycker min hemma stekta biff med lök och senap e godast, värsta hamburgar resturangen är McDonalds
Citera
2013-06-27, 19:45
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Visst är det så.

Varför skulle man vilja ha en hamburgare gjord på rådjur?
Käkade på Burgersson igår och det var riktigt bra får jag säga och brödet var än bättre än Flippin's!
Citera
2013-06-27, 19:54
Medlem
barnets avatar
Nu hänger inte jag med riktigt. Vilken är egentligen sthlms godaste hamburgare?
Citera
2013-06-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Nu hänger inte jag med riktigt. Vilken är egentligen sthlms godaste hamburgare?

Det beror ju på vad man föredrar.
Jag gillar Oljebarens bäst, andra gillar Flippin, andra gillar AG och vissa gillar Marie Laveau och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in