2013-06-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blafsen
Egentligen vet jag inte vad du försöker säga med inlägget och det handlar inte särskilt mycket om bikarbonat.

Det var en kommentar till inlägget ovanför av blandband1, som handlade om dimetylfumarat.
Om du hade tittat på länkarna hade du sett att den sista gick till en föreläsning av en läkare, Terry Wahls, som botat sin egen MS med just kostomläggning och en artikel kring detta.
Citera
2013-06-26, 23:13
Medlem
Blafsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Det var en kommentar till inlägget ovanför av blandband1, som handlade om dimetylfumarat.
Om du hade tittat på länkarna hade du sett att den sista gick till en föreläsning av en läkare, Terry Wahls, som botat sin egen MS med just kostomläggning och en artikel kring detta.
Nu är MS en sjukdom som går i skov inledningsvis och många kan under en längre tid vara helt symtomfria mellan skoven rätt länge under sjukdomens första skede.

Man ska definitivt ta allt som kommer från Mercola med många säckar salt, även om Terry Wahls är läkare. Men det är kvacksalvaren Erik Enby också.

Men mer om detta blir nog rätt OT, så nog från mig om detta. Men den där videon kan nog förklaras med vad jag och Torpedo skrev tidigare om mirakelbotades vittnesmål. Bara Wahls själv vet om han återberättar allt korrekt.
Citera
2013-06-27, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedo1936
Dina erfarenheter? Det låter stort. OK, vad är dina erfarenheter?

Har bland annat lyckats får bort mina munherpesblåsor med kolloidalt silver på två dagar. Stort får stå för dig. Skrev lite kort om det tidigare: https://www.flashback.org/sp43794690

Citat:
Hur många cancersjuka har du och dina kompisar botat med bikarbonat och andra alternativmedel? Hur många cancersjuka har du personligen varit med om detta och ingående varit involverad i deras behandling?

Jag har inga erfarenheter av att bota cancer. Känner ingen som har cancer heller för den delen. Varför frågar du just om cancer? Varför inte AIDS eller någon annan random sjukdom jag inte tagit upp?

Citat:
Det där svaret visar med all tydlighet att du bara är en omogen, fantiserande nätmytoman. Sådana finns det alldeles för gott om här.

Akvileja har en bild på något svampliknande han(?) säger att han fick ut med hjälp av bikarbonat. Menar du att han är en omogen, fantiserande nätmytoman bara för att han inte visat upp en dokumenterad journal? Måste man ha en sådan journal för att ett medicinskt påstående ska vara sant?

Du pratar väldigt mycket om cancer trots att ingen i den här tråden har påstått sig bota sin cancer med bikarbonat. Det pratas istället en hel del om tillfrisknanden från långvariga förkylningar. Vad säger du om DERAS berättelser? Är de bara mytomaner? Vad tror du de har för motiv för sina lögner?

Har du någon kommentar till frånvaron av historier av folk som prövat och inte blivit hjälpta?

Citat:
Och att det finns oändligt många nätmytomaner förklarar alla fantastiska mirakel man kan läsa på nätet. Jag är rätt säker på att de som påstår att de blivit botade av handpåläggningar eller förböner är extremt många fler.

Om de har rätt, vad ska vi då med bikarbonat och alternativmedicin till? Hoppas du fattar poängen med detta.

Om de hade rätt behövde vi antagligen varken bikarbonat eller alternativmedicin. Men eftersom många inte tror på dem behöver vi alternativmedicinen. Eller skolmedicinen för den delen.

Citat:
Det finns många personer som vittnar om mycket. Tyvärr brukar de som påstår att de har haft cancer och botats med exempelvis bikarbonat inte vara så pigga på att visa upp alla dokumenterade journaler kring deras diagnos. Tack vare sjukvårdssekretessen FÅR INTE en läkare eller ssk avslöja att en patient även har behandlats med verksamma behandlingar samtidigt med alternativbehandlingen.

De botade känner väl till sekrtesslagen och utnyttjar den till fullo.

Andra exempel på mirakelbotade är de som har gått till en läkare som har MISSTÄNKT cancer och remiterat för vidare undersökningar. Många har då tagit någon alternativmetod och undersökningen senare visade ingen cancer. Men patienten är ändå övertygad om att h-n hade cancer som h-n botat själv.

Den sorten brukar inte heller så gärna visa upp journalen som bara visar att h-n bör undersökas mer för EVENTUELL cancer.

De du nämner borde kanske vara lite mer samarbetsvilliga och släppa på sekretessen om något ska bli intressant

Den här tråden handlar om BERÄTTELSER mot FÖRKYLNING - inte cancer! Förvänta dig inte att dessa flashbackare (vars majoritet dessutom har föga förtroende till läkarvetenskapen) ska börja skriva vetenskapliga rapporter för att de blivit av med sina snuvor med hjälp av huskurer.
Citera
2013-06-27, 17:07
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Tänkte börja ta 1 tsk om dagen och se om det har någon effekt på min oroliga mage.
Något jag bör tänka på?
Tar det tillsammans med magnesiumtillskott.
Citera
2013-06-28, 08:34
Medlem
VLKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Bikarbonat, Kinin och Sulfa, är klassiska Kalle Anka-mediciner. En gång tvingades dock Joakim von Anka svälja en tablett stor som en fotboll. "GLOMM!" lät det.

Vill minnas att det handlade om dåliga bönor som knattarna tryckt i sig. (underbar kunskap du besitter btw) Har testat nu. Ej gott, men fungerar kanske.

Har äv hört talas om nåt slags svaveltillskott för hästar som säljs i djuraffärer, som lär vara bra för ex allergiker.
Citera
2013-06-28, 17:06
Medlem
Torpedo1936s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Jag har inga erfarenheter av att bota cancer. Känner ingen som har cancer heller för den delen. Varför frågar du just om cancer? Varför inte AIDS eller någon annan random sjukdom jag inte tagit upp?
Jag kom in på cancer i och med inlägg 63, där någon visar en länk som påstår att bikarbonat kan bota cancer. Sedan skrev du inlägg 70 där du spinner vidare på idiotiska konspirationsteorier.

Jag frågar inte om AIDS eftersom ingen har tagit upp det. Hoppas du inte tror att några tonåringar med videokamera kan bota AIDS med bikarbonat.

Men det är ju bra att du erkänner att du har noll erfarenhet av att bota cancer. Hoppas att du någon dag förstår att det som botar munherpes inte nödvändigtvis botar cancer.

Citat:
Akvileja har en bild på något svampliknande han(?) säger att han fick ut med hjälp av bikarbonat. Menar du att han är en omogen, fantiserande nätmytoman bara för att han inte visat upp en dokumenterad journal? Måste man ha en sådan journal för att ett medicinskt påstående ska vara sant?
Utan någon som helst dokumentering är det helt omöjligt att veta vad som är sant. Om jag skulle skriva att jag har haft AIDS och botat det genom att äta friterade daggmaskar? Ska man ta det för att vara sant bara för att jag säger det? Har du överhuvudtaget någon susning om hur mycket skit precis vem som helst kan skriva på nätet? Hur många som lever för att trolla på nätet?

Citat:
Du pratar väldigt mycket om cancer trots att ingen i den här tråden har påstått sig bota sin cancer med bikarbonat. Det pratas istället en hel del om tillfrisknanden från långvariga förkylningar. Vad säger du om DERAS berättelser? Är de bara mytomaner? Vad tror du de har för motiv för sina lögner?
Som sagt: Läs inlägg 63. Långvariga förkylningar går över helt av sig själv till slut. En del VILL tro på mirakelmetoder. Andra trollar.
Citat:
Har du någon kommentar till frånvaron av historier av folk som prövat och inte blivit hjälpta?
Vet inte om du menar bara de som har "botat" förkylningar eller andra sjukdomar som går över själv. Men om du menar att det inte skulle existera historier av folk som har testat alternativmedicin mot allvarliga sjukdomar och inte blivit hjälpta, undrar jag vilken planet du har bott på. Vad sägs om en av de mest kända, Steve Jobs?

Citat:
Om de hade rätt behövde vi antagligen varken bikarbonat eller alternativmedicin. Men eftersom många inte tror på dem behöver vi alternativmedicinen. Eller skolmedicinen för den delen.
Godmorgon! Med tanke på hur du själv skriver om att vi borde tro på alla mirakelhistorier om alternativmedicin, så svarar du så där på frågan om alla som påstår att de blivit botade av handpåläggningar och förböner.

Hoppas att du fattar att det där också är ett svar på varför man också ska vara skeptisk till allt som du läser och tror på. Men du har ju tydligen fattat att många skriver påhittade historier på nätet som inte behöver vara sanna.

Citat:
Den här tråden handlar om BERÄTTELSER mot FÖRKYLNING - inte cancer! Förvänta dig inte att dessa flashbackare (vars majoritet dessutom har föga förtroende till läkarvetenskapen) ska börja skriva vetenskapliga rapporter för att de blivit av med sina snuvor med hjälp av huskurer.
Har redan svarat på varför vi kom in på cancer. Men om vi är överens om att bikarbonat inte botar cancer så släpper jag det.

Angående snuvor och förkylningar har jag alltid blivit av med dem utan alternativmedicin. Munherpes brukar också oftast gå över själv. Det kan bara ta olika lång tid.

Om man vill ta bikarbonat mot förkylningar stör det inte mig, men när någon påstår att man kan bota cancer med det då reagerar jag. Eftersom det kan lura någon att vänta för länge med att sätta in verksam behandling. Ett skojeri som kan lura någon i döden.
Citera
2013-06-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Tänkte börja ta 1 tsk om dagen och se om det har någon effekt på min oroliga mage.
Något jag bör tänka på?
Tar det tillsammans med magnesiumtillskott.

Jag brukar ta 1 tsk och känner egentligen varken av eller till. Men jag har inga symptom som behöver botas heller. Jag tar det tillsammans med magnesiumtillskott. Pröva du och skriv här om det händer något! Om inte annat vore det uppfriskande för tråden med någon som kunde berätta att bikarbonat inte hjälpte dem.

Citat:
Utan någon som helst dokumentering är det helt omöjligt att veta vad som är sant.

Det är naturligtvis ingen som vet säkert om det som skrivs här är sant. Men om det större antalet av de som skriver här faktiskt gjort sitt bästa för att hålla sig till sanningen så är det inte så lättförkastligt. Jag kan inte förstå var så många skulle hitta motivationen till att ljuga. Om det skulle vara så att orsaken till deras historier är okunnighet så är det en väldig slump att så många vittnar om plötsliga tillfrisknanden. Men det utesluter givetvis inte slumpen helt.

Citat:
Godmorgon! Med tanke på hur du själv skriver om att vi borde tro på alla mirakelhistorier om alternativmedicin, så svarar du så där på frågan om alla som påstår att de blivit botade av handpåläggningar och förböner.

Du skriver "godmorgon!" som om jag har kommit till insikt, men jag har faktiskt samma ståndpunkt nu som jag alltid har haft, dvs att man ska hålla sig skeptisk till alternativmedicinen. Det är du som lägger orden i munnen på mig när du säger att jag tror på allt och alla och att alla borde göra som jag.

Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag ÄVEN håller mig skeptisk till läkarvetenskapen?
Citera
2013-06-29, 16:31
Medlem
Torpedo1936s avatar
Citat:
Jag brukar ta 1 tsk och känner egentligen varken av eller till. Men jag har inga symptom som behöver botas heller. Jag tar det tillsammans med magnesiumtillskott. Pröva du och skriv här om det händer något! Om inte annat vore det uppfriskande för tråden med någon som kunde berätta att bikarbonat inte hjälpte dem.
Bikarbonat är det verksamma ämnet i Samarin, så att det har vissa effekter mot vissa magproblem är belagt.

Citat:
Det är naturligtvis ingen som vet säkert om det som skrivs här är sant. Men om det större antalet av de som skriver här faktiskt gjort sitt bästa för att hålla sig till sanningen så är det inte så lättförkastligt. Jag kan inte förstå var så många skulle hitta motivationen till att ljuga. Om det skulle vara så att orsaken till deras historier är okunnighet så är det en väldig slump att så många vittnar om plötsliga tillfrisknanden. Men det utesluter givetvis inte slumpen helt.
Många ljuger inte, men likt alla som är helt övertygade om att de har upplevt religiösa mirakel, så är många det om alternativmedicin också.

Andra skäl till att ljuga på nätet är förutom trolleri, att många som marknadsför ljusskygga produkter har förstått att anonyma forum är en perfekt marknadsföringsplattform. Man låtsas helt enkelt vara en nöjd användare. Dessutom kan en och samma person ha hur många marionetter som helst på internet. Bara på detta delforum har ju personer avslöjats med massor av konton.

Citat:
Du skriver "godmorgon!" som om jag har kommit till insikt, men jag har faktiskt samma ståndpunkt nu som jag alltid har haft, dvs att man ska hålla sig skeptisk till alternativmedicinen. Det är du som lägger orden i munnen på mig när du säger att jag tror på allt och alla och att alla borde göra som jag.

Skillnaden mellan dig och mig är väl att jag ÄVEN håller mig skeptisk till läkarvetenskapen?
Läkarvetenskapen SKA granskas och man ska vara skeptisk till allt som är helt nytt där också. Men det gäller att vara skeptisk på rätt sätt. Att vara skeptisk till vetenskap genom att tro på allt som inte är ett dugg bevisat är fel sätt. Liksom att tro att vissa brister inom vetenskapen skulle betyda att bluffar fungerar, är också fel sätt.

Men om du är skeptisk också mot alternativmedicin är ju det bra.

Jag avslutar på denna tråd med att säga att om man tror att bikarbonat lindrar förkylningar så stör det inte mig, eftersom det ändå vore ofarligt. Om man däremot skulle strunta i verksam behandling efter en cancerdiagnos och lita på att bikarbonat botar, är det livsfarligt.
Citera
2013-08-05, 19:01
Medlem
Nu vet jag att vi är inne under vetenskapliga ämnet men känner ändå att tråden behöver komma ner lite på jorden (med tanke på tal om att bota cancer och ms m.m.).
Jag ska köpa mig ett kilo bikarbonat på CityGross eftersom det är billigt där.
Doseringen kommer ligga mellan 1 tsk till 3 tsk om dagen, en timma efter måltid.
Mina förhoppningar är att balansera Ph-värdet i knoppen min och stärka immunförsvaret.
Jag är för tillfället inte sjuk eller så men har alltid en stressad mage (darre all day).
Jag dricker mkt kaffe (som är försurande) och får i mig en liten mängd alkaliska produkter i kosten.
Jag har inte någon aning om jag egentligen har en sur kropp men det känns onekligen rätt att testa att dricka bikarbonat.
För övrigt använder jag det till tandborstning (aldrig traditionell tandkräm), i badet, i egengjord deo och till att tvätta håret. Allt detta med mkt gott resultat.
Bikarbonat ska också absorbera metaller i kroppen (när man dricker det) men har ej källhänvisning till detta.

Vad säger ni om detta?
Jag ska återkomma med resultat när jag satt igång "kuren".
Citera
2013-08-05, 20:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itchie
Nu vet jag att vi är inne under vetenskapliga ämnet men känner ändå att tråden behöver komma ner lite på jorden (med tanke på tal om att bota cancer och ms m.m.).
Jag ska köpa mig ett kilo bikarbonat på CityGross eftersom det är billigt där.
Doseringen kommer ligga mellan 1 tsk till 3 tsk om dagen, en timma efter måltid.
Mina förhoppningar är att balansera Ph-värdet i knoppen min och stärka immunförsvaret.
Jag är för tillfället inte sjuk eller så men har alltid en stressad mage (darre all day).
Jag dricker mkt kaffe (som är försurande) och får i mig en liten mängd alkaliska produkter i kosten.
Jag har inte någon aning om jag egentligen har en sur kropp men det känns onekligen rätt att testa att dricka bikarbonat.
För övrigt använder jag det till tandborstning (aldrig traditionell tandkräm), i badet, i egengjord deo och till att tvätta håret. Allt detta med mkt gott resultat.
Bikarbonat ska också absorbera metaller i kroppen (när man dricker det) men har ej källhänvisning till detta.

Vad säger ni om detta?
Jag ska återkomma med resultat när jag satt igång "kuren".
Vad menar du med "sur kropp"? Blodet, urinen, magsäcken, muskler, hjärnan?
Citera
2013-08-05, 22:31
Medlem
Karl.pilkington.s avatar
http://www.healingcancernaturally.co...treatment.html
Citera
2013-08-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad menar du med "sur kropp"? Blodet, urinen, magsäcken, muskler, hjärnan?

Jag tror att jag har haft en långvarigt "sur kropp".
Tunntarmen ska vara basisk för bästa näringsupptag. Jag känner mig ofta hängig så där tror jag störta problemet ligger, inte i urinen eller blodet (som är en bra buffertlösning).

Eftersom jag inte har en "basisk kost" (som jag också tror är väldigt vanligt) så borde bikarbonaten vara effektiv för att balansera Ph-värdet.
En försurad kropp under längre tid har en rad negativa hälsoeffekter, vilket var största anledningen till att jag vill testa bikarbonat.
Det kostade för övrigt 35 kronor för 1155 gram rent bikarbonat på CityGross av märket Santa Maria.

Angående cancer så har jag hört att den inte trivs i basisk miljö, rätta mig om jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in