Citat:
Ursprungligen postat av
Darkcheese
Hej! Jag lyckas inte få något svar på andra forum så jag får försöka här...
Jag har relativt nyligen börjat spela på den Turkiska servern.
Det ända jag undrar är om det finns någon annan som också spelar på Turkey och skulle vilja lira lite ranked. Mitt in-game namn är Janerys och jag mainar support.
Jag har tidigare försökt få respons på spelare söker spelare-tråden om ni undrar.
//Janerys
Får jag bara fråga, varför kör du på den Turkiska servern och inte på EUW/EUNE?
Citat:
Ursprungligen postat av
Biznice
Tjena!
Tänkte kolla, har spelat lol i några månader och lirar i bronze och är en jungler. Har precis börjar lira lee, så det brukar gå till så att jag börjar ganka runt lvl2-3 med han och kan komma iväg med 2-3 kills innan lvl6. Men när det börjar bli teamfigths så tycker jag han suger riktigt mycket, vad ska jag göra i en teamfight med honom? Och hur kan jag lyckas med att få in min ulti bra så att jag alltid ska kunna sparka han bakåt och inte framåt åt helvete som det händer emellanåt?!
Det beror väll på matchen, rätt svärt att säga "Gör A och O så lyckas du med lee-sin". Han är ju känd som att inte vara den bästa på teamfights lategame då mycket utav hans styrka ligger i early/midgame.
För att lyckas med din ultimate beror det på vart du står, vart du vill kicka och vart du vill ha motståndaren. Vill du kicka han framåt, till ditt lag så måste du stå
bakom honom. Vill du kicka honom framåt (emot hans lag) så är det bara att stå framför honom.
Ett väldigt bra tips är att ha en Sightstone så du kan ward-jumpa med din dubbelw så du hamnar bakom motståndaren och på så sätt kan kicka in honom i ditt lag.
Se exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=RG_arq1lGv4
Du kanske inte är så mekaniskt skillad, men du förstår principen.
Citat:
Ursprungligen postat av
N3ss3
Frågan är om inte det är fallet oavsett om du kör builden eller inte.
Ungefär så.. Hamnar man med en kille som inte är speciellt bra som support så spelar det ingen roll vilken build man kör, det kommer inte gå vägen om du bygger på speciellt sätt, utan det är på ett speciellt sätt du måste spela då istället.
Har man såna problem är det rent generellt bättre att spela en safe alternativ väldigt bra early-game AD. Till exempel Draven, Ezreal eller Caitlynn.