Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-27, 15:42
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Det värsta är att man på deras hemsida kan läsa:

"Med stöd av förarbetsuttalanden till lotterilagen kan man undanta verksamheter som är rena skicklighetsspel (exemplifieras med bridge, schack och biljard) samt spel där utgången är bestämd i förväg."

Tydligen är det mer skicklighet i biljard än i Starcraft II.

Allting har fått mig att se rött och jag har redan försökt ta kontakt med lotteriinspektionen. Kommer inte ge mig förrän jag fått ett svar eller blivit hänvisad till någon som kommer att ge mig svar.

Självklart är det mer skicklighet i Biljard än i Starcraft 2

Om du 6 poolar Marine Kings 14 CC på lowground så vinner du, liknande situationer kan inte uppstå i Biljard eller Shack du kan spela varje dag mot Kasparov resten av ditt liv du kommer aldrig någonsin vinna.

Jag kan dock hålla med om att lagen är fullständigt idiotisk
Citera
2013-06-27, 15:51
Medlem
ALLCAPSs avatar
Vad det handlar om är att vi lever i ett förmyndarsamhälle utan dess like och våra politiker och myndigheter är verkligen typexemplet på kontrollfreaks som fått för mycket luft.
Citera
2013-06-27, 16:05
Medlem
Jag kan tänka mig att ställen där man får hyra en dator att spela på, rent tekniskt kan vara svåra att särskilja ifrån ett ställe där man har en spelautomat. Den som spelar har betalt x antal kr / tim för att spela spel.

Men hur man sedan ska gå till att ta betalt för grupper som samlas och bygger upp ett LAN och ska spela tillsammans med sina egna maskiner och med sina vänner, det fattar jag inte hur de tänker. Det finns inget behov av tillstånd för den sortens aktiviteter.

Sedan har e-sport ett annat upplägg också. De är mer uppbyggda som turneringar och återigen även om det finns prispengar att vinna för de som vinner turneringen, så måste man ändå se det som en vanlig sportaktivitet och inte en spelhall.

Hur lotteriinspektionen och deras avtal/avgifter kommer in på de två sista exemplen kan jag inte förstå, men en viss förståelse har jag att man kan se datorer som spelautomater när man hyr ut dator att spela på.
Citera
2013-06-27, 16:17
Medlem
Jag ÄLSKAR Sverige
Bara här är det ett lotteri man deltar i, om man får för sig att lira lite pokémon eller tetrinet på ett LAN

Och vinsten i detta lotteri, är att få betala skatt Ett slags negativt lotteri. Där alla spelare och arrangörer alltid förlorar pengar. Vinst är inte ens möjligt!
"Tja, visserligen lottar vi inte ut någonting, men det man kan vinna är ju t.ex äran, och det i sig, även om det inte är värt något i pengar, tycker vi är snudd på kriminellt, så fram med skattepengarna nu datanördar!"

Vi skrattar nu, men i framtiden kommer vi alla att tycka det här är HÅRD kriminell verksamhet om man inte hostar upp en 35 000 kronor var gång man kopplar ihop en dator med en annan o spelar ett spel.

Jävla kriminella element! Full fokus på faran som lan:anade för med sig i form av droger o knark.
Senast redigerad av Hudsvedan 2013-06-27 kl. 16:21.
Citera
2013-06-27, 16:19
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Om du är Innovation och går CC på highground into greedy followup och blir banelingbustad av random low masters så torskar du också

Det finns väldigt många sådana här exempel och igen, dom kan inte uppstå i shack eller biljard
Nej det gör han inte. Men av en random gm-spelare under väldigt rätt förhållanden kanske. Spelar du inte på en hög nivå borde du inte uttala dig. Sedan hade aldrig en riktigt duktig spelare använt sina mest riskfyllda builds mot någon han vet är mycket sämre ändå så det är en irrellevant fråga. Kasparov kan förlora matcher mot dåliga spelare med om han medvetet gör dåliga drag.

OnTopic: Jag tycker det är så förbluffande att inställningen i Sverige till exakt allt lyder som följande:
Är det roligt/ger nöje ska vi antingen förbjuda eller taxa skiten ur det. Känns friskt.
Senast redigerad av BlackMetal 2013-06-27 kl. 16:22.
Citera
2013-06-27, 16:23
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgione
Snart kommer de vilja ta avgift för hur många gånger man skiter, förhelvete
Eller pissar, kanske kan bli någon vadslagning om hurvida du träffar innanför ringen eller inte.
Citera
2013-06-27, 16:29
Medlem
BigFatCones avatar
Skärpning för i helvete. Det här är inte I&I så håll det snacket nån annanstans än här.
Det samma gäller SC-strategier. Håll er till topic.

Mvh,
Moderator
Senast redigerad av BigFatCone 2013-06-27 kl. 16:35.
Citera
2013-06-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudsvedan
Jag ÄLSKAR Sverige
Bara här är det ett lotteri man deltar i, om man får för sig att lira lite pokémon eller tetrinet på ett LAN

Och vinsten i detta lotteri, är att få betala skatt Ett slags negativt lotteri. Där alla spelare och arrangörer alltid förlorar pengar. Vinst är inte ens möjligt!
"Tja, visserligen lottar vi inte ut någonting, men det man kan vinna är ju t.ex äran, och det i sig, även om det inte är värt något i pengar, tycker vi är snudd på kriminellt, så fram med skattepengarna nu datanördar!"

Vi skrattar nu, men i framtiden kommer vi alla att tycka det här är HÅRD kriminell verksamhet om man inte hostar upp en 35 000 kronor var gång man kopplar ihop en dator med en annan o spelar ett spel.

Jävla kriminella element! Full fokus på faran som lan:anade för med sig i form av droger o knark.
Det är sant.

Dessutom måste att alla som är kunder i den här farliga verksamheten också betala moms såklart
Citera
2013-06-27, 16:46
Medlem
Citat:
Självklart är det mer skicklighet i Biljard än i Starcraft 2

Om du 6 poolar Marine Kings 14 CC på lowground så vinner du, liknande situationer kan inte uppstå i Biljard eller Shack du kan spela varje dag mot Kasparov resten av ditt liv du kommer aldrig någonsin vinna.

Jag kan dock hålla med om att lagen är fullständigt idiotisk

Citat:
Ursprungligen postat av fiskmas1
Bygger du ditt CC på highground så kan du aldrig förlora mot en 6pool. MKP suger btw.

Citat:
Om du är Innovation och går CC på highground into greedy followup och blir banelingbustad av random low masters så torskar du också

Det finns väldigt många sådana här exempel och igen, dom kan inte uppstå i shack eller biljard
Att analysera situationen och ta beslut baserat pa alla variabler ar val skicklighet? Ni har varsitt svar pa motstandarens taktik/strategi.

Exakt vad man gör i schack och biljard. Sa sjalvklart ar datorspel lika skicklighetsbaserat som andra spel. För att jamföra med ditt exempel om Kasparov, jag som aldrig spelat SC2 och inte kanner till "highground/lowground" som ni snackar om skulle definitivt fa spö. För att ni ar skickligare an mig. Sa din teori haller inte.

OnT: De pastar att avgiften ska förhindra att ungdomar begar brott för att kunna spela, hur exakt hjalper en avgift som tvingar företagen att höja priset mot det? Javla idioter till politiker vi har. Blir sa fucking trött.
Senast redigerad av hustlerinc 2013-06-27 kl. 16:49.
Citera
2013-06-27, 16:57
Medlem
Jahauuss avatar
Tycker det verkar spåra ur mer och mer, vad kan de har för tanke bakom det här??
Citera
2013-06-27, 17:07
Medlem
dethalvabarnets avatar
Politiker kastar nästan en miljard per år på opera och så bestämmer de sig plötsligt att de ska hårdbeskatta ungdomar genom en proxyskatt?

Staten misslyckades med att ha eftertraktade ungdomsgårdar -> motdrag = beskatta den privata konkurrensen.

Priser..
Citat:

Förströelsespel
  • 1-10 spelautomater - 3 000 kronor
  • 11-25 spelautomater - 10 000 kronor
  • 26 eller fler spelautomater - 35 000 kronor

Låter som snillet som bestämde att alla med datorer ska betala tv-licensen är igång igen.
Citera
2013-06-27, 17:07
Medlem
Mystiqes avatar
Copyswede, radiotjänst och återigen flockar gamar ovanför de lidande folket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in