Citat:
Ursprungligen postat av
_Jago_
-------------------------------------------
Det var väl ungefär som när Hagenbach spred falska uppgifter om att Seppäläs vittnesmål från 1984 och 1988 var förenliga med varandra. Även där utan några källor och även där fick Hagenbach erkänna att h*n haft fel.
Här indikerar du att jag
med vilje "spridit falska uppgifter", precis som Mona brukar göra. Och med detta sagt så verkar det som att ni försöker tala om för andra att Hagenbach är en "lömsk", "opålitlig" och "hemsk" användare. Och det är ju ett klassiskt sätt att få en annan att framstå som icke trovärdig. Och med det vill man ju oskadliggöra en motståndare. Särskilt om det är en motståndare som man uppfattar som ett hot.
Antagligen måste jag börja vara mer tydlig i mina inlägg, så det inte uppstår sådana här trista tolkningar och missuppfattningar. Ja, så att folk förstår vad som kommer ifrån mig själv och vad som kommer ifrån en källa, vilkens text jag återger, ofta direkt ur minnet. Och det kan ju skapa problem om man skriver en sak direkt ur minnet, eftersom det inte blir ordagrant och exakt. Så, det bästa är att exakt återge en text och ange källa. Har gjort just detta sista av och till, men dock inte alltid. Det är inte för att mörka, fiffla med något eller så, utan det är bara som jag är funtad. Det kan naturligtvis missuppfattas.
Jag hoppas dock ingen missuppfattar mig med
avsikt.