2013-06-27, 14:34
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Skulle personligen inte kalla Vucinic och Giovinco för världsspelare, men det är väl en smakfråga antar jag. Hursomhelst behöver man bredd för att kunna slåss på flera fronter.

Båda var väl ändå startspelare i Juventus i minst två år då laget vunnit det mesta som går att vinna i Italien.
2013-06-27, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Båda var väl ändå startspelare i Juventus i minst två år då laget vunnit det mesta som går att vinna i Italien.

Det var de, men varför tror du att Juve nu plockat in både Llorente och Tevez? Vucinic och Giovinco duger inte om man ska kunna utmana i CL. Bra truppspelare i ett topplag är de, men inte mer.
2013-06-27, 14:42
Medlem
Citat:
Juventus spelar oftast med två anfallare och har för tillfället välja mellan 8 anfallare:

Tevez
Llorente
Giovinco
Vucinic
Quagliarella
Anelka
Matri
Bendtner

Någon som kan förklarar hur detta ska gå till?

Bendtner och Anelka var bara där på lån, de kommer inte spela i klubben nästa säsong, sen lär väl Quagliarella och Matri lämna.

Skönt f.ö att Isco är klar.
2013-06-27, 14:42
Medlem
Deferos avatar
Kom förövrigt att tänka på citys värvning av Fernandinho. Vem är killen egentligen? Har aldrig hört talas om honom och det går inte att hitta någonting om killen på internet. Han är alltså 28 år och värvas av city för 300 miljoner samtidigt som han inte ens platsar i Brasilianska landslaget.

Låter som en väldigt konstig värvning..
2013-06-27, 14:46
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Kom förövrigt att tänka på citys värvning av Fernandinho. Vem är killen egentligen? Har aldrig hört talas om honom och det går inte att hitta någonting om killen på internet. Han är alltså 28 år och värvas av city för 300 miljoner samtidigt som han inte ens platsar i Brasilianska landslaget.

Har du testat googla? http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Luiz_Rosa

Har varit en nyckelspelare i Shakhtar Donetsk i många år, även varit riktigt bra i CL.
2013-06-27, 14:49
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Har du testat googla? http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Luiz_Rosa

Har varit en nyckelspelare i Shakhtar Donetsk i många år, även varit riktigt bra i CL.

Nu pratar jag främst om typ videos på youtube eller något allmänt snack om honom i media. Jag menar de flesta fotbollsspelarna som är någorlunda bra har någon slags "fan-video" på youtube. Söker man på Fernandinho finns det ingenting. Hur bra kan man vara då egentligen?

Nyckelspelare eller inte, han platsar fortfarande inte i brasilianska landslaget, han är 28 år, har inte blivit värvad tidigare och kostar samtidigt 300 miljoner.

Väldigt konstigt..
2013-06-27, 14:52
Medlem
antonaugustssons avatar
Har enbart kollat 6 sidor bak i tråden men vad tror ni om Higuain till Arsenal? läste även idag att Real skulle ha erbjudit Spurs 500 milj + Higuain och Coentrao för Bale. Själv tror jag inte Higauain väljer Spurs före Arsenal då Arsenal lär spela CL (Räknar med att dom kvalar sig dit).

e: enligt sportbladet är jagas Nordfeldt av Sunderland http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article17032702.ab hur trovärdigt detta är är en annan sak. Kul om detta är sant
Senast redigerad av antonaugustsson 2013-06-27 kl. 14:54.
2013-06-27, 14:52
Medlem
Citat:

Såg honom mot både Chelsea och Juventus i CL gruppspelet den här säsongen, och killen är klass rakt igenom. Fattar inte varför Scolari inte gett chansen till honom eller Willian än, iofs så har de ett väldigt starkt lag på papper redan. 300M kanske är lite i överkant, men när dagens marknad ser ut som den gör så har man väl inget val om man vill ha stora värvningar.
Toure + Fernandinho på Citys mittfält nästa säsong kommer bli intressant att se.
2013-06-27, 14:54
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Nu pratar jag främst om typ videos på youtube eller något allmänt snack om honom i media. Jag menar de flesta fotbollsspelarna som är någorlunda bra har någon slags "fan-video" på youtube. Söker man på Fernandinho finns det ingenting. Hur bra kan man vara då egentligen?

Nyckelspelare eller inte, han platsar fortfarande inte i brasilianska landslaget, han är 28 år, har inte blivit värvad tidigare och kostar samtidigt 300 miljoner.

Väldigt konstigt..

Han är kanske inte någon spektakulär dribbler, utan mer en som gör grovjobbet. Sen så har han tillhört en klubb som är extremt tuffa förhandlare, och att det sen är city som köper brukar kunna göra att priset ökar ytterligare.
2013-06-27, 15:05
Medlem
man börjar ju på att fundera om bale drar eller ej för det verkar ju vara ganska svårt att lyckas köpa loss honom.
2013-06-27, 15:16
Medlem
kratans avatar
Tror inte Bale kommer till Real Madrid i år iallafall i så fall om CR7 skulle lämna men det tror jag inte han gör, tror Real försöker på han igen nästa år antagligen.
2013-06-27, 16:15
Medlem
adzzs avatar
Citat:

Väldigt konstigt..

Hur vet du att Fernandinho inte platsar i landslaget? Du har ju inte sett honom spela?
Det finns massvis med bra spelare som drar österut och "glöms bort". Hans position är väl inte direkt känd för att skapa stora rubriker heller. Brasilien har förövrigt Luiz Gustavo på samma position, som vann trippeln med Bayern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in