2013-06-26, 23:25
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Djurgårdare? De senaste inläggen handlar om HIF:s bortafölje i Kalmar.
Erat bortafölje i Kalmar är för mig och många andra helt ointresant, varför skulle vi diskutera det?
2013-06-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NackaSkoglund1889
Dina senaste inlägg kanske. Men det är ändå ingen som läser dom. Plus att ni är så jävla pinsamma på bortaplan. Överlyckliga för att ni var 400-500 pers i en stad typ 30 mil bort. Lär väl i och för sig vara det största bortaföljet någonsin för er, det är typ hälften av vad vi snittar på bortaplan. Och då är ni ändå inblandade i en guldstrid medan vi åker land och rike runt och ser klubbmärket bli våldtaget.

Exakt vad är så jävla pinsamt? Och för vem?

Vi har också tidigare snittat 1000+ på bortaplan.
Vi har även haft ett par år med lägre aktivitet i resandet.
Vi ser en uppgång igen (sedan typ 2012) med bättre reseorganisation och fler på bortaplan än på länge, trots ca sex raka år av sportsliga misslyckanden.

Det är bara att konstatera att bajen har grymt bra bortfölje nu, synd bara att ni ständigt ska vara sådana jävla sifferkukar.
2013-06-27, 00:07
Medlem
Netos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Exakt vad är så jävla pinsamt? Och för vem?

Vi har också tidigare snittat 1000+ på bortaplan.
Vi har även haft ett par år med lägre aktivitet i resandet.
Vi ser en uppgång igen (sedan typ 2012) med bättre reseorganisation och fler på bortaplan än på länge, trots ca sex raka år av sportsliga misslyckanden.

Det är bara att konstatera att bajen har grymt bra bortfölje nu, synd bara att ni ständigt ska vara sådana jävla sifferkukar.
Nja.
2013-06-27, 00:26
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Jag respekterar insatta Djurgårdare, men ni har den minst intressanta supporterkulturen i Stockholm, vilket ni antingen inte kan se eller vågar erkänna. Det är inget jag säger för att jävlas, utan det är min personliga åsikt. När Djurgården nämns som klubb i olika sammanhang är inte publiken det första som kommer på tal, på samma sätt som när det kommer till oss. Det stämmer helt riktigt att de flesta idiotbönder som håller på Stockholmslag vanligtvis väljer Gnaget eller Bajen. Djurgården är för osköna, helt enkelt.

Men visst. Fortsätt att myta på om att alla Bajare är bönder, samtidigt som samtliga Djurgårdare har rötter i Sthlm sen tidigt 1400-tal.

Hammarby Stockholm 1889.
Haha hela bajen är ju myt. Från Nacka Skoglunds (ni vet han som vann en titel... i aik!) historier till "Trevliga bajen" till att ni skulle regera i söderort. Finns många fler exempel. Att många bönder köper dessa myter är ju lite roligt.
2013-06-27, 01:51
Medlem
UMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Djurgårdare? De senaste inläggen handlar om HIF:s bortafölje i Kalmar.

http://t.qkme.me/3rfeya.jpg
2013-06-27, 06:46
Medlem
NackaSkoglund1889s avatar
Det har hänt grejer i globenområdet i natt..
2013-06-27, 06:55
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Dina senaste inlägg kanske. Men det är ändå ingen som läser dom. Plus att ni är så jävla pinsamma på bortaplan. Överlyckliga för att ni var 400-500 pers i en stad typ 30 mil bort. Lär väl i och för sig vara det största bortaföljet någonsin för er, det är typ hälften av vad vi snittar på bortaplan. Och då är ni ändå inblandade i en guldstrid medan vi åker land och rike runt och ser klubbmärket bli våldtaget.
Jag vet att ni ofta är många på bortaplan men bara i år har vi haft två bortaföljen hittills som varit större än det i Kalmar - efter 12 spelade matcher - och kollar du på videorna så tror jag att du ser att det inte är så dåligt som du vill få det att verka. Vi var åtminstone tillräckligt många för att dominera totalt och det har vi varit på i stort sett på varje bortamatch hittills i år.

Här är vårt bortafölje mot Öster tidigare i år:
http://www.youtube.com/watch?v=4qNhuxj9mgM
http://www.youtube.com/watch?v=-1e6sQT0Oc8
2013-06-27, 07:48
Medlem
Citat:

Vad för grejer? har ni strategiskt placerat ut äggkartonger?
Senast redigerad av easter90 2013-06-27 kl. 08:47.
2013-06-27, 08:35
Medlem
Påtal om dif
http://blogg.dn.se/bard/files/2013/04/dn.se-bard-v16-13-490.gif
2013-06-27, 08:54
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Haha hela bajen är ju myt.

Mhm..

Citat:
Från Nacka Skoglunds

Genitiv-s:et implicerar att detta är Lennarts okända kusin från Dalarna.

Citat:
(ni vet han som vann en titel... i aik!)

Tack för att du förtydligade vem det rörde sig om. Den gamle aik-profilen med fem gnagetmatcher innanför västen.

Citat:
till "Trevliga bajen" till att ni skulle regera i söderort. Finns många fler exempel.

Och de enda som fortsätter att tugga om dessa myter är djurgårdare. Jag hör aldrig gnagare hålla på att tjafsa om dessa flower power-myter som togs av daga i och med Tumba- och Sätraligorna på 80-talet.

Citat:
Att många bönder köper dessa myter är ju lite roligt.

På tal om myter..

Själv är jag stockholmare i trettonde generationen på mödernet. Det var väl ungefär då, under Kristinas förmyndarår, som sparkstöttings- och salongskyttesföreningen från Ladugårdsgärdet blev hela Stockholms stolthet?
2013-06-27, 09:32
Medlem
Citat:

Har du mer info?
2013-06-27, 10:36
Medlem
FuckRealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TGTN
Jag respekterar insatta Djurgårdare, men ni har den minst intressanta supporterkulturen i Stockholm, vilket ni antingen inte kan se eller vågar erkänna. Det är inget jag säger för att jävlas, utan det är min personliga åsikt. När Djurgården nämns som klubb i olika sammanhang är inte publiken det första som kommer på tal, på samma sätt som när det kommer till oss. Det stämmer helt riktigt att de flesta idiotbönder som håller på Stockholmslag vanligtvis väljer Gnaget eller Bajen. Djurgården är för osköna, helt enkelt.

Men visst. Fortsätt att myta på om att alla Bajare är bönder, samtidigt som samtliga Djurgårdare har rötter i Sthlm sen tidigt 1400-tal.

Hammarby Stockholm 1889.

Jag tror att de flesta Djurgårdare, mig själv inräknad, högaktningsfullt skiter i rivalsupportrars subjektiva åsikter, men nu blir jag nyfiken. Exakt vad i vår supporterkultur gör oss osköna? Att fler bönder väljer er eller aik är väl snarare ett argument för att vår kultur är skönare och "mer Stockholm". Eller vill du att Sverker, 27, från Steningsfors som egentligen gillar Barcelona ska stå i eran klack?

EDIT: Idag blir första besöket på Stockholmsarenan. Ska bli enormt spännande att få prova vad akustiken går för. Likaledes spännande att få se vad bajen hittar på. Kul att en testmatch väcker så mycket känslor.
Senast redigerad av FuckReality 2013-06-27 kl. 10:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in