Citat:
Skillnaden mellan dig och Reimer är att du publicerar påståenden som han besvarar. När du sedan publicerar samma påstående igen så blir det samma svar igen. Det är många av Reimers inlägg som jag inte läser eftersom jag redan har läst dem, men jag tycker däremot att du borde läsa dem eftersom du då skulle kunna släppa vissa påståenden.
När det gäller det här med barnet så har jag ju redan försökt att förklara för dig hur alla utom du ser på saken. De personer som du hänvisar till och som du påstår ska stödja din tes skulle inte alls göra det om du berättade om lilla Karin och hennes exceptionella minnesförmåga. De skulle precis som alla andra hävda att det var omöjligt för henne att minnas och uttrycka alla de detaljer som mamman påstod.
Att du har fått det sista från en BLOGG gör ju inte innehållet sant. Eller? Är det inte lite konstigt tycker du att hennes meningsuppbyggnad och språk var bättre när hon var 1,5 år jämfört med när hon var 2,5 år?
En fri debatt är det inget fel på, men man behöver ju inte spela korkad bara för det. Om nu du och Hagenbach tycker att vi "läkarvänner" (märkligt uttryck förresten) försvarar dem i alla lägen och inte kan se något som talar emot dem så måste väl du erkänna att just det här med barnet är ett av de minst trovärdiga saker när det gäller saker som talar för läkarnas skuld. Om du inte tycker det så hoppas jag att du förstår att du i många andras ögon framstår som mindre trovärdig eftersom beprövad vetenskap inte på något sätt stöder barnets berättelse (oavsett om du misstolkar ett par forskare eller inte).
När det gäller det här med barnet så har jag ju redan försökt att förklara för dig hur alla utom du ser på saken. De personer som du hänvisar till och som du påstår ska stödja din tes skulle inte alls göra det om du berättade om lilla Karin och hennes exceptionella minnesförmåga. De skulle precis som alla andra hävda att det var omöjligt för henne att minnas och uttrycka alla de detaljer som mamman påstod.
Att du har fått det sista från en BLOGG gör ju inte innehållet sant. Eller? Är det inte lite konstigt tycker du att hennes meningsuppbyggnad och språk var bättre när hon var 1,5 år jämfört med när hon var 2,5 år?
En fri debatt är det inget fel på, men man behöver ju inte spela korkad bara för det. Om nu du och Hagenbach tycker att vi "läkarvänner" (märkligt uttryck förresten) försvarar dem i alla lägen och inte kan se något som talar emot dem så måste väl du erkänna att just det här med barnet är ett av de minst trovärdiga saker när det gäller saker som talar för läkarnas skuld. Om du inte tycker det så hoppas jag att du förstår att du i många andras ögon framstår som mindre trovärdig eftersom beprövad vetenskap inte på något sätt stöder barnets berättelse (oavsett om du misstolkar ett par forskare eller inte).
Du har försökt förklara för mig hur alla andra ser på saken när det gäller det här med barnet ?
Vilka alla andra då ?
Det är du och en 5-6 till mycket trögtänkta och envisa "läkarvänner" som vägrar att lyssna på någon annan och ta till er information, ni är så förblindade av det ni tror på så att ni närmast är att beteckna som besatta.
Det var inte mamman som först slog larm om att något inte var som det skulle vara utan det var dagispersonalen som hade misstankar och som sedan tog upp det med mamman, hur förklarar du detta ?
"Redan på hösten 1984 hade anställda på det daghem där allmänläkarens dotter gick misstänkt att flickan utsatts för sexuella övergrepp. Hon var ofta röd och irriterad inne i själva slidan, och hon hade sagt "ont" när personalen ville byta på henne. (Styckmordsmålet s. 181 och 134) Slidan hade också varit vidgad på ett sätt som den barnskötare som haft hand om invänjningen inte sett hos något barn tidigare. Barnskötaren tog upp saken med mamman (Döden… s187). "
http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/12/styckmordet-pa-catrine-da-costa.html
"Barnskötaren berättade för mamman att daghemmet var skyldigt att göra en anmälan, om hon inte självmant gick med flickan till St Göran för en undersökning. Mamman oroade sig för vilka konsekvenser ett sånt besök kunde få för henne själv, allmänläkaren och släkten. Hon tyckte att allmänläkaren verkade må dåligt. Enligt Lindeberg förklarade hon att allmänläkarens far var en känd person på just St Görans sjukhus. Därför undrade hon om läkaren kunde titta på flickan utan att anteckningar gjordes. Läkaren nekade, och mamman fick gå dit ändå.
Någon bekräftelse på att flickan blivit sexuellt utnyttjad gav inte undersökningen, men en anmälan från socialdistriktet lämnades in i alla fall. Detta för att en grundlig utredning skulle kunna göras.
Det var alltså inte mamman - som av något slags hat eller hämndbegär mot sin man - drog igång incestutredningen."
Jag anser att det fetmarkerade säger det mesta
Mvh
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-27 kl. 02:44.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-06-27 kl. 02:44.