2013-06-26, 23:30
Medlem
kratans avatar
Härlig värvning av Real angående Isco detta kan nog bli riktigt bra samtidigt ryktas det om att Di Mariá ska gå till antingen City , Monaco samt Galatasaray vad tycker ni om Isco in och Di Mariá ut?
2013-06-26, 23:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Skämtar du eller? Madrid har ju varit ute efter Isco hur länge som helst, att City var med kändes mest som något tidningarna hittat på.

Zlatan kanske? Nej, skämt åsido. Behöver City verkligen en striker? Tevez är ju förvisso borta, men känns faktiskt inte omöjligt att de satsar på Guidetti. Samtidigt har jag inte så bra koll på City, vilka har de på forwardssidan förutom Aguero och Dzeko?

Jo, jag är medveten om att Real också varit heta när det gäller Isco, personligen trodde jag dock City skulle dra längsta strået då det kanske saknas en spelare som Isco från start. Aguero spelade ju en del "offensiv mitt" förra året i City men lär spela renodlad anfallare nu när Tevez försvunnit också, och då hade Isco gått in fint på mittfältet bakom, tillsammans med Silva och någon mer.

När det gäller anfallsfronten har City just nu: Aguero, Dzeko och Guidetti. Hur kommer Real ställa upp sitt offensiva mittfält troligtvis? Ronaldo-Özil-Isco? Ser ju rätt starkt ut isf.
2013-06-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Som dom om några säsonger säljer för 2-3 gånger pengarna, en smart verksamhet.

Det är faktiskt ironiskt att en klubb som ägs av den rikaste oligarken i världen jobbar sådär.
2013-06-26, 23:35
Medlem
FM11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jo, jag är medveten om att Real också varit heta när det gäller Isco, personligen trodde jag dock City skulle dra längsta strået då det kanske saknas en spelare som Isco från start. Aguero spelade ju en del "offensiv mitt" förra året i City men lär spela renodlad anfallare nu när Tevez försvunnit också, och då hade Isco gått in fint på mittfältet bakom, tillsammans med Silva och någon mer.

När det gäller anfallsfronten har City just nu: Aguero, Dzeko och Guidetti. Hur kommer Real ställa upp sitt offensiva mittfält troligtvis? Ronaldo-Özil-Isco? Ser ju rätt starkt ut isf.
Madrid har onekligen ett starkt mittfält, i alla fall offensivt. Lägg sen till Benzema där framme, inte att leka med.
2013-06-26, 23:36
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det är faktiskt ironiskt att en klubb som ägs av den rikaste oligarken i världen jobbar sådär.

Hade han inte varit smart och ekonomiskt så hade han nog inte varit den rikaste heller.
2013-06-26, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Hade han inte varit smart och ekonomiskt så hade han nog inte varit den rikaste heller.

Han går ju knappast+ på Shakhtar.

Men de har minst sagt en imponerande och organiserad verksamhet. Det ska dock tilläggas att de egentligen inte vill sälja sina spelare, utan de gör de bara ifall någon gör sig omöjlig, samtidigt som ett bra bud kommer.
2013-06-27, 00:05
Medlem
spruxers avatar
Ja, Real Madrid har varit med i racet efter Isco från dag 1 och nu verkar det ju onekligen som om de har säkrat honom och han lär presenteras imorgon.

Nu är det ju också intressant var Cavani faktiskt hamnar. Säljer Real Higuain så tror jag säkert att han hamnar i den spanska huvudstaden. Men det är ju inte helt otroligt att han hamnar i Chelsea nu när Mourinho har kommit dit och de har fått in en massa pengar från Adidas...
2013-06-27, 00:09
Medlem
spruxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM11
Madrid har onekligen ett starkt mittfält, i alla fall offensivt. Lägg sen till Benzema där framme, inte att leka med.

Det är minst sagt ett mycket starkt mittfält med en stark spets. Jag tror dock att Isco som i grunden är en innermittfältare byter plats med Özil och den kvicke tysken går ut på kanten och slår inlägg istället osv. Det i sin tur öppnar upp för att Di Maria blir mindre behövd i klubben, lämnar han till Napoli eller Monaco?
2013-06-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruxer
Det är minst sagt ett mycket starkt mittfält med en stark spets. Jag tror dock att Isco som i grunden är en innermittfältare byter plats med Özil och den kvicke tysken går ut på kanten och slår inlägg istället osv. Det i sin tur öppnar upp för att Di Maria blir mindre behövd i klubben, lämnar han till Napoli eller Monaco?

Nej, det behövs ju bredd. Isco, Bale, Ronaldo, Di Maria, Özil - så hoppas jag vårt offensiva mittfält ser ut nästa säsong. Egentligen är jag nog ensam om detta, men jag tycker vi lika gärna kan sälja Benzema och satsa på Morata som andraval bakom Suarez/Cavani. Benzema har bara levererat en hel säsong(11/12) under sina 4 år i klubben. Visar upp skrämmande dålig arbetskapacitet, tjänar man så mycket som han gör får man åtminstone visa engagemang.
2013-06-27, 00:49
Medlem
spruxers avatar
Citat:
Nej, det behövs ju bredd. Isco, Bale, Ronaldo, Di Maria, Özil - så hoppas jag vårt offensiva mittfält ser ut nästa säsong. Egentligen är jag nog ensam om detta, men jag tycker vi lika gärna kan sälja Benzema och satsa på Morata som andraval bakom Suarez/Cavani. Benzema har bara levererat en hel säsong(11/12) under sina 4 år i klubben. Visar upp skrämmande dålig arbetskapacitet, tjänar man så mycket som han gör får man åtminstone visa engagemang.

Det är sant att det behövs bredd men när den bredden inte är gratis så får man börja se sig om efter andra alternativ. Som ersätts yttermittfältare så finns Callejon som alltid är lika glad och tacksam för att spela. Bale tror jag inte kommer gå till Madrid, iallafall inte den här säsongen, då hade Madrid inte köpt Isco. Om Ronaldo skulle lämna, vilket verkar väldigt otroligt i och med att Ancelotti sa på sin presskonferens idag att han ser fram emot att jobba med CR, då skulle de nog ha köpt Bale för massvis med dinero men det verkar inte så nu.

I nummer 9 frågan så spekuleras det vilt om det. Zizou har ju inte bara blivit ansvarig för transfers men han har också blivit assisterande tränare. Det är allmänt känt att hans relation med Benz är mycket god och det ser därför mer troligt ut att Higuain som erkänt att han vill lämna går. Morata är mycket lovande och visade det nu senast i U21 turneringen där han vann skytteligan. Han är bra men han håller inte som ensam back-up. Därför behöver vi köpa en till 9a såsom Cavani. Att köpa Suarez verkar troligt men det hoppas jag inte. Just för anledningen att han är en kille som skapar fel sorts rubriker. Visst, han är bra men det var Mourinho också. Ingen av dem passar in i en gentlamannaklubb som Real Madrid. Jag hoppas på Cavani. En kvalitets spelare utan mer snack.

Och ja, jag är Madridista.
2013-06-27, 01:08
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Gällande Benzema så ser jag det som att om vi nu får ett bra bud på honom (över 35€ miljoner) så tackar jag LÄTT ja till det direkt. Som du säger så har han bara varit bra under en kort period sett till hur länge han har vart i klubben och det finns inte riktigt tid för att vänta tills han börjar leverera regelbundet, han har fått 4 år på sig och det har aldrig lossnat för honom fullt ut.

Gällande värvningen av Isco så ser jag inte riktigt att vi har ett stort behov av honom. Sedan är jag rädd för att det blir en Canales 2.0, även om chansen för det är mycket mindre då Canales hade ett bra halvår i Racing och köptes upp direkt medans Isco länge har visat skicklighet i Malaga, även i CL samt diverse turneringar med U-landslagen. Blommar han ut ordentligt och tar ordinarie plats i landslaget så jublar man ju självklart, men vi får se hur det går med honom. Jag tror tyvärr han lämnar ur Reals bakdörr och hamnar till slut i Valencia som resten.
2013-06-27, 09:21
Medlem
namerlesss avatar
http://www.mcfc.co.uk/News/Team-news/2013/June/Carlos-Tevez-joins-Juventus

Tevez klar för Juve.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här