Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Gammelängsberget nämndes i två inlägg före fyndet.
Tror du att det var dessa som ledde MPS till ödehuset?
Ja Q, bland annat, jag har också redogjort varför jag menade att Gammelängsberget var den hetaste platsen. Precis samma principer som MSO, statistik och erfarenhet. Softairkulorna var det som avgjorde för min del. Jag har fört privata konversationer med ett par personer, och genom det fick jag information om att kulor setts vid Gallemängsberget. Vi visste att KJ sysslar med detta, vi visste att föräldrahemmet ligger nära, en plats han bör känna som hand i handske sedan barnsben, gång/cykel/moppeavstånd. Jag har redogjort för det här vid upprepade tillfällen. Om han är inblandad så är det den absolut mest logiska platsen. Kroppar dumpas oftast på en plats som GM är bekant med, och vad kan vara mer bekant än en plats han varit och spelat på många gånger?
Varför inte vid P49? Därför att den platsen är han inte lika bekant med som vid Gammelängsberget, dit kunde han ta sig sedan barnsben och dregla och fantisera om alla militära aktiviteter, vad dolde sig inne i berget, den tanken har han troligen tänkt många gånger. Så tänkte jag, ungefär så har jag uttryckt mig.
Jag nämnde också att forten i sig själva är för stora för att vara lämpliga objekt att spela på pga av vapnens relativt korta räckvidd, därför sa jag också, mindre byggnader, löpgravar, skyddsgropar, möjligtvis nämnde jag mindre fortifikationer eller försvarsverk.
Kring Gammelängsberget finns det inte speciellt många mindre byggnader vad jag kan se på google maps, så det där huset var egentligen ganska gjutet eftersom att det var övergivet, men det visste jag inte då.
Vi vet att folk ur MPS varit delaktiga i tråden, bl a Bodengrabb som uttryckt sig,
vi på MPS,i en post, och att hen sökte heta platser att söka på, och hen sa också att hen skulle ut och söka. Jag tipsade om Gammelängsberget i tråden, men även via PM där vi förde en dialog.
Det är inte långsökt att tänka sig att Bodengrabb faktiskt dryftat det här med rödluvan, kanske hon läst själv, det finner jag troligast.
Att efter mina inlägg i tråden säga till media att man har magkänsla och intuition är snudd på oförskämt tycker jag. MPS var medveten om informationen, Bodengrabbs uppgift om att hen är med i MPS och aktiv i söken vid tiden bekräftar det jag säger.
EDIT;Men skit samma, jag är iaf den bästa gissaren i tråden, jag hade ju rätt.