Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-26, 23:23
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Vi får tänka på att hon fick en väldigt svår fråga, den angående svensk kultur. Jag menar, vad svarar man på en sådan fråga?

Snabbkurs i Svensk kultur:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kultur_i_Sverige

I annat fall om man vill djävlas med journalister om vad Svensk kultur är så kan man svara Jantelagen!

Senast redigerad av Saturnuspojken 2013-06-26 kl. 23:44.
Citera
2013-06-26, 23:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag börjar smått fundera på om jag ska proteströsta på SvP eller inte till riksdagsvalet. Jag är så besviken på SD:s ledning till den grad att jag vill visa mitt missnöje gentemot ledningen, så spårat ur totalt. Det finns i alla fall hopp, med tanke på att jag står ideologiskt långtifrån SvP, så jag kan fortfarande rösta på SD i riksdagsvalet, men det blir mindre troligt ju närmare valet kommer.
Citera
2013-06-26, 23:34
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag börjar smått fundera på om jag ska proteströsta på SvP eller inte till riksdagsvalet. Jag är så besviken på SD:s ledning till den grad att jag vill visa mitt missnöje gentemot ledningen, så spårat ur totalt. Det finns i alla fall hopp, med tanke på att jag står ideologiskt långtifrån SvP, så jag kan fortfarande rösta på SD i riksdagsvalet, men det blir mindre troligt ju närmare valet kommer.
Ett växande SvP är ju den tydligaste signalen man kan skicka till SD
Citera
2013-06-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I koncentrationslägren så mördades ett antal miljoner människor. Denna tragedi berodde på en alltför långt gången upp-piskad stämning och sen gick det så att säga som det gick.
Att ett par 100.000 dog av tyfus i interneringslägren vid krigets slutskede, p.g.a dåliga sanitära förhållanden och näringsbrist bland internerna i lägren, eftersom att väg- och kommunikationsnäten var helt utslagna samt att hela Tyskland svalt, är väl knappast att betrakta som en "tragedi".

Jag gav dig massor med länkar i mitt första inlägg, du valde sonika att ignorera dem. Starkt gjort. Vilken duktig demokrat du är.

Video material i ämnet:

Angående SVT-intervjun:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/nazistparti-vaxer-i-varmland
Madicken saknar förmodligen medieträning, men, så dålig var hon inte, många som såg inslaget sympatiserade nog med henne. Han som avbröt borde däremot inte ha gjort det.
Senast redigerad av hejloltja 2013-06-26 kl. 23:45. Anledning: kommateringen börjar bli helt absurd nu...
Citera
2013-06-26, 23:35
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching

Jag vet, men jag vill ogärna göra det, med tanke på att jag står ideologiskt sett betydligt nära SD till skillnad från SvP.
Citera
2013-06-26, 23:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Jag måste dock säga att duon, särskilt Madicken Petterson, verkar inte vara de skarpaste kniven i lådan. Hon kan inte svara konkret på vad "svensk kultur" är framför tv-kamerorna

Och du skriver svensk kultur inom citationstecken....

Citat:
Menar hon möjligtvis födelsedagar kanske?

Högtider.

Citat:
Däremot tycker jag att det är en mycket vettig herre i slutet av klippet.
Att han vågade lämna SVP, ska han ha mycket cred för

Hade han verkligen varit medlem i SvP?
Citera
2013-06-26, 23:38
Bannlyst
Citat:
Jag vet, men jag vill ogärna göra det, med tanke på att jag står ideologiskt sett betydligt nära SD till skillnad från SvP.
Även Sverigedemokrater tjänar på att rösta på SvP eftersom det 1. normaliserar SD:s ståndpunkter och får dem att framstå som mindre extrema och mer mainstream och 2. eftersom det sänder en signal om att SD inte kan fortsätta sin svenskförnekande linje och pissa på sina gräsrötter utan konsekvenser.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Nej, knappast. Det sägs i klippet att han "lämnade den nazistiska rörelsen för några år sedan", vilket är nyspråk för att han antingen i sin ungdom har suttit och supit med skinnskallar i någon källarlokal eller att han deltog i Salemmanifestationen 2003.
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-26 kl. 23:41.
Citera
2013-06-26, 23:39
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Du kan ju rösta på SD i framtiden om de skärper till sig, man kan ju hoppas att de fattar vinken i alla fall. Om folk fortsätter rösta på dem trots missnöje så tror de ju att det är okej vad de håller på med. De behöver en känga helt enkelt.
Citera
2013-06-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching

Nej, den delen av SvP:s marknadsföring är falsk. Det väsentliga för SD:s del är att på kort och lång sikt kunna växa sig så stora att de utmanar S och M. Huruvida de tappar en viss andel väljare till SvP på vägen spela troligen mindre roll.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-26, 23:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Nej, den delen av SvP:s marknadsföring är falsk. Det väsentliga för SD:s del är att på kort och lång sikt kunna växa sig så stora att de utmanar S och M. Huruvida de tappar en viss andel väljare till SvP på vägen spela troligen mindre roll.

Vänligen,
SD-trollet

Och det oväsentliga för SD är att värna svenskarna. Partiet är tandlöst och styrs av en grupp personer som är allergiska mot allt som har med etnonationalismen att göra.
Citera
2013-06-26, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
I SvP:s Sverige kommer endast människor av det västerländska genetiska och kulturella arvet att få inneha medborgarskap. Det kan översättas ungefär till vita européer och ättlingar till sådana. Vi är nog många som känner en och annan trevlig utomeuropeisk invandrare, den lokala pizzabagaren eller någonting annat, men vår politik handlar ju om att göra det här landet svenskt igen, att återskapa ett land för vårt folk - vi har nämligen inget annat. Även "snälla" utomeuropéer kommer alltså att få flytta från Sverige, även om de arbetar och sköter sig. Helt enkelt eftersom detta är ett måste för att säkra vårt folks överlevnad, unika särarter och bygga ett hållbart samhälle som vilar på folkgemenskap och en etnisk grund - snarare än ett mångetniskt dito.

Att en främling inte beter sig som en vildsint djungelapa från mörkaste Afrika ger inte denna någon rätt att få stanna i Sverige. För oss är vårt folks överlevnad den absolut viktigaste frågan och ingenting vi är villiga att kompromissa bort. Det finns helt enkelt ingen plats för utomeuropéer i Sverige utan dessa får söka sin lycka i sina hemländer eller närområden om hemländerna är obeboeliga. Vi kommer att börja med att utvisa alla icke-vita som begått brott för att sedan fortsätta enligt devisen sist in - först ut.

Jag förstår. Jag håller dessutom med.

Lär dock dröja ett tag innan mina bekanta kommer att förstå detta. I denna takt som galenskapen drar fram i detta land så kanske det inte dröjer så värst länge trots allt...
Citera
2013-06-27, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Och du skriver svensk kultur inom citationstecken....
För att understryka just den punkten ja...

Citat:
Högtider.
Aa, som Julafton då, som är svenskt va?

Citat:
Nej, sa fel där.

Men däremot så tror jag att att han har varit med i SVP med tanke på inslaget...

Roligt att se nazister som inte kan föra sig inom sociala sammanhang utan att skämma ut sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in