2013-06-25, 21:40
Medlem
Kan inte förstå hur Navas fortsätter betraktas som värdefull. Dessutom känns det ju som att klyschan att misslyckas på grund av "tufft spel i England" verkligen kan realiseras den här gången.

Tévez kommer givetvis göra ett fint avtryck i Juventus.
2013-06-25, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är klart att det är vanskligt att jämföra prislappar. Alla situationer är unika på sitt sätt men personligen är jag inte riktigt övertygad om att Higuain är så bra som vissa optimister vill göra gällande och jag tror inte han kommer innebära det lyft en del Arsenal-fans hoppas på. Men det vore kul om han lyckades, Giroud räcker inte till.
Absolut, Giroud var en helt okej värvning med en helt Okej säsong. Klart bättre än Podolski men klart sämre än Cazorla. Jag tror att Higuain kommer göra bra ifrån sig i arsenal, få en trög början av säsongen. För att sedan blomma ut och måla som bara den.

Om arsenal får Fellaini (vilket jag inte tror på även om jag hoppas på det) så kan dom utmana i toppen tror jag. Backlinjen blev riktigt samspelta andra halvan och med dom nya förstärkningarna så blir det nog bra. Vill dock ha en ny högerback för Sagna är inget vidare faktiskt. Gervinho får gärna lämna han också
2013-06-25, 21:53
Medlem
Lustiginhos avatar
Mignolet klar för Liverpool:
http://www.liverpoolfc.com/news/latest-news/mignolet-completes-liverpool-switch
2013-06-25, 21:53
Medlem
torrenttobbes avatar
Mignolet färdig för Lpool
2013-06-25, 22:18
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tevez klar för Juventus, €9 miljoner + €3 miljoner i bonusar. Ett riktigt vrakpris.

Fy fasiken vad billigt, som sagt ett vrakpris.

City har väl tröttnat rejält på honom och skickar iväg honom till vilket pris som helst. Tevez är världsklass när han känner för det men kan vara ett riktigt sänke för laget när det inte funkar. Ska bli intressant att se hur det kommer gå.

Juventus värvar intressant, känns som om de kommer försvara titeln.
2013-06-25, 22:20
Bannlyst
Juventus kommer landa en bomb snart, sanna mina ord.

2013-06-25, 23:04
Medlem
4522s avatar
Cassano verkar vara klar för Parma i en affär där Belfodil går åt andra hållet. Synd att det tog slut så pass fort i Inter.
2013-06-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Cassano verkar vara klar för Parma i en affär där Belfodil går åt andra hållet. Synd att det tog slut så pass fort i Inter.
Även Silvestre verkar följa med?
2013-06-25, 23:54
Medlem
BigBadClowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Riktigt bra affär. Higuain för 30 miljoner känns inte som en kanondeal i skenet av detta. Satsar City på Suarez eller Cavani nu tro? Kanske Zlatan? Spännande.

Higuaín, 25 år gammal, för runt €20m som det talas om.

Tevez, 29 år gammal, för €9m.

Tevez är totalt dum i huvudet och kommer inte utvecklas mer. Higuaín vet jag inte vad han har för intelligenskvot men den lär ju vara i alla fall dubbla av Tevez, och dessutom har han utvecklingspotential.

Robin van Persie var väl ungefär 28 år gammal när han slog ut på riktigt, varför skulle inte Wenger kunna göra samma sak med Higuaín?
2013-06-26, 00:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadClown
Higuaín, 25 år gammal, för runt €20m som det talas om.

Tevez, 29 år gammal, för €9m.

Tevez är totalt dum i huvudet och kommer inte utvecklas mer. Higuaín vet jag inte vad han har för intelligenskvot men den lär ju vara i alla fall dubbla av Tevez, och dessutom har han utvecklingspotential.

Robin van Persie var väl ungefär 28 år gammal när han slog ut på riktigt, varför skulle inte Wenger kunna göra samma sak med Higuaín?

Tror personligen inte att affären slutar på "runt €20 miljoner". Det är optimistiskt att tro.

Tevez är ju av en annan kaliber. En genuin världsspelare som kan avgöra vilken match som helst. Förstå mig rätt nu, Higuain är en duktig målskytt och kommer säkert göra det bra men jag tror inte han lyfter Arsenal till nästa nivå.

Vad gäller din fråga i slutet så är och var Van Persie en bredare och mer talangfull fotbollsspelare. För övrigt tycker jag nog att Higuain redan har slagit ut på riktigt. Gjorde ju 27 mål i ligan för några år sedan. Bra målsnitt i Real faktiskt.

Eller underskattar jag Higuain?
Senast redigerad av snillet_1 2013-06-26 kl. 00:49.
2013-06-26, 00:43
Medlem
Skranks avatar
United ska tydligen kontaktat Inter angående Andrea Ranocchia. Man är ute efter en mittback och har tidigare kopplats samman med både Eliaquim Mangala och Ezequiel Garay.

Ranocchia känns ju sådär faktiskt. Någon med bättre koll får rätta mig men var inte han en väldigt stor talang tidigare men som inte alls blommat ut och mestadels är rätt medioker? Iofs rätt ung fortfarande men fan, hoppas de går efter Mangala, Garay funkar väl också som rotationsspelare antar jag.
2013-06-26, 00:51
Moderator
zanteras avatar
Inte hängt med så mycket i Man United's jakt på mittback, tycker personligen inte det behövs då vi har Vidic, Ferdinand, Jones, Smalling och Evans, och innan Ferdinand slutar så ser jag inget behov att värva något där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in