2013-06-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Brasiliansk media rapporterar att Shakhtar bjudit €22 miljoner för Bernard. Det lär vara det högsta budet som lagts hittills och jag tror nog att Atlético accepterar det. Deras krav är €25 miljoner men avståndet är så pass litet att dom kommer få till något ändå.

Hade varit kul, om det blir av antar jag att Bernand ersätter Mkhitaryan. Fred har det också ryktats om, inte Fred som spelar i landslaget utan en ung offensiv mittfältare i Internacional - antar att du har koll på honom.
2013-06-25, 21:14
Medlem
OleYellers avatar
Har Chelsea någon defensiv mittfältare på ingång? Laget känns hyfsat felbalanserat, speciellt om Mikel går till Gala. Har Mourinho så stor tilltro till Michael "född 82" Essien eller är det tänkt att Luiz ska ta den platsen?

Hur som helst så känns det lite illa planerat.
2013-06-25, 21:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Nu har det visserligen inte bekräftats hur långt kontrakt han får, men enligt Candena Ser - en av få trovärdiga källor i Spanien så rör det sig om ett tre års kontrakt. Skönt att Perez satsar långsiktigt igen, jag pallar inte med några tränarkaruseller.

Okej. Jag har fortfarande svårt att se att Ancelotti verkligen var deras förstaval. Tror inte han kommer sitta där i tre år.

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tevez klar för Juventus, €9 miljoner + €3 miljoner i bonusar. Ett riktigt vrakpris.

Riktigt bra affär. Higuain för 30 miljoner känns inte som en kanondeal i skenet av detta. Satsar City på Suarez eller Cavani nu tro? Kanske Zlatan? Spännande.
Senast redigerad av snillet_1 2013-06-25 kl. 21:22.
2013-06-25, 21:27
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hade varit kul, om det blir av antar jag att Bernand ersätter Mkhitaryan. Fred har det också ryktats om, inte Fred som spelar i landslaget utan en ung offensiv mittfältare i Internacional - antar att du har koll på honom.

Nja, Bernard brukar hålla till ute på vänsterkanten, i alla fall utgå därifrån och sen vandra in i banan. Det lutar åt att han ersätter Willian då Mikhitaryan känns mycket mer central i sin utgångsposition.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Okej. Jag har fortfarande svårt att se att Ancelotti verkligen var deras förstaval. Tror inte han kommer sitta där i tre år.

Riktigt bra affär. Higuain för 30 miljoner känns inte som en kanondeal i skenet av detta. Satsar City på Suarez eller Cavani nu tro? Kanske Zlatan? Spännande.

Tevez är dock alltid ett långskott men ja, jag håller verkligen med. För det priset ska man vara väldigt nöjd över att få honom.

Nu när tränarna sitter i lite olika klubbar lär det bli en skön dominoeffekt på spelarmarknaden.
2013-06-25, 21:29
Medlem
snillet_1s avatar
Intressant faktum:

Signore Calcio ‏@_CalcioWorld_ 3m

Marotta has signed Tevez, Llorente, Vidal, Pirlo, Pogba and Barzagli for less than what Secco paid for Melo.

Melo-affären, vilken jävla soppa det har visat sig vara. Ett psykfall för vadvardet €25 miljoner?

Det sägs även att Juve ror hem Ogbonna inom kort. De rustar upp nu, ordentligt.
2013-06-25, 21:29
Medlem
Okazaki klar för Mainz, om det inte redan nämnts. Mainz har länge omskrivits som de som legat närmast, vilket alltså stämde.

http://www.bundesliga.com/en/liga/news/2012/0000258511.php

Citat:
The 66-time Japanese international, who netted twice during the FIFA Confederations Cup this summer, will strengthen the Mainz attack next season after he put pen to paper on a three-year contract.
2013-06-25, 21:30
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Har Chelsea någon defensiv mittfältare på ingång? Laget känns hyfsat felbalanserat, speciellt om Mikel går till Gala. Har Mourinho så stor tilltro till Michael "född 82" Essien eller är det tänkt att Luiz ska ta den platsen?

Hur som helst så känns det lite illa planerat.
Van Ginkel (mer central mitt än defensiv) är mer eller mindre klar och han kommer med största sannolikhet inte att lånas ut. Sedan har det ryktats lite kring Kondogbia. Essien är tillbaks och Romeu går nog ut på lån. Men något mer än så verkar inte ske just nu.
2013-06-25, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bra affär absolut. Men det är som tidigare konstaterat att det är ett långskott. Arsenal har inte råd med någon som har attitydproblem.

Jämför Cavanidealen med Tevezdealen. Är Cavani verkligen 4 gånger bättre än Tevez (prismässigt)?
2013-06-25, 21:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Bra affär absolut. Men det är som tidigare konstaterat att det är ett långskott. Arsenal har inte råd med någon som har attitydproblem.

Jämför Cavanidealen med Tevezdealen. Är Cavani verkligen 4 gånger bättre än Tevez (prismässigt)?

Det är klart att det är vanskligt att jämföra prislappar. Alla situationer är unika på sitt sätt men personligen är jag inte riktigt övertygad om att Higuain är så bra som vissa optimister vill göra gällande och jag tror inte han kommer innebära det lyft en del Arsenal-fans hoppas på. Men det vore kul om han lyckades, Giroud räcker inte till.
2013-06-25, 21:38
Medlem
City, styrs den klubben av amatörer? sälja Tevez för 10 miljoner euro, samtidigt köper man in Fernandinho och Navas för 60 miljoner euro. Nej, förhandla är de inget vidare på.
2013-06-25, 21:38
Medlem
4522s avatar
För att vantrivas i Manchester City så måste jag säga att Tevez presterat rätt bra. 58 mål och 24 assist på 113 matcher är ett helt klart respektabelt facit. När man jämför med andra spelare, som exempelvis Cavani, så får man dock ha i åtanke att det tillkommer så mycket andra värden när man köper en spelares tjänster.
2013-06-25, 21:39
Medlem
waikikiis avatar
Så hur många procent drog Teves off the pitch skills ner priset tror ni?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in