Citat:
Ursprungligen postat av
Rode-tjuren.
Vad i helvete var det där? Mediatränar ni inte era företrädare eller iallafall förbereder dom innan ni ställer dom framför en kamera? Det där var riktigt uselt hade varit mkt bättre att tacka nej till intervjun, och vad var det för fåntrattar som stod bredvid reportern och "bröt" in när dom tyckte han ställde fel frågor? Nej det här kan ni bättre, det där var bara pinsamt.

på mig, jag såg ju inte ens att det var en videolänk. Trodde bara att det var de där två talstrecken. Ja självfallet behöver vi medieträna våra företrädare och utbilda dem på olika sätt, och det är också något som kommer att göras inför valet, om det inte redan har påbörjats. Framför allt ska man nog undvika att börja prata om något så "ogreppbart" som kultur, det är ett ämne som passar bättre att avhandla i längre debattartiklar och ledare än att försöka definiera framför en tv-kamera på ett par sekunder. Det intressanta är att påpeka att den genetiska närheten är det avgörande och att det är folket som skapar och upprätthåller kulturen.
Nå, jag kan hålla med om att videointervjun inte blev särskilt lyckad i alla avseenden, och det är något man får tänka på och ta med sig till nästa gång det är dags - hur ska man uttrycka sig så kort och slagkraftigt som möjligt utan att börja trassla in sig i en massa pseudofrågor.