Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-25, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
SvT Värmland har uppmärksammat partiets frammarsch och pratat lite med regionsledare Madicken Pettersson Fridén där.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/nazistparti-vaxer-i-varmland

Säg gärna till om ni hittar fler artiklar angående SvP:s tillväxt där de faktiskt har pratat med representanter från partiet. Det är betydligt mer intressant än en TT/Expo-text imo.

Oväntat att dom skulle ha med någon som "lämnat" den Sverigevänliga rörelsen pga "våld"

Bra att han lämnade hur som helst då han verkade vara en knallkork utöver det vanliga.

Hon Madicken verkade rätt nervös för övrigt.
Citera
2013-06-25, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Oväntat att dom skulle ha med någon som "lämnat" den Sverigevänliga rörelsen pga "våld"
Ja, det är rätt klassiskt. Dyker upp som gubben i lådan

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Antar det alltid är bra att synas oavsett, fast den intervjun hade kunnat skötts bättre, dumma frågor från intervjuaren till trots.

Citat:
Hon Madicken verkade rätt nervös för övrigt.

Jag känner inte Madicken och därför kan jag heller inte säga vad hon går för och inte. Det är dock alltid lurigt när man träffas och pratar med en journalist i en halvtimme eller närmare en timme och det hela klipps ner till två talstreck. Däremot är det förstås betydligt mycket bättre att våra representanter får komma in med ett talstreck än att de inte får komma till tals alls.

Ständiga frågor som "Är ni nazister, va va va va?" börjar dock bli uttjatade vid det här laget och borde kanske inte ens besvaras utan bara hänvisas till partidokumenten och punktprogrammet.
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-25 kl. 19:28.
Citera
2013-06-25, 19:26
Medlem
Citat:
SvT Värmland har uppmärksammat partiets frammarsch och pratat lite med regionsledare Madicken Pettersson Fridén där.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/varmlandsnytt/nazistparti-vaxer-i-varmland

Säg gärna till om ni hittar fler artiklar angående SvP:s tillväxt där de faktiskt har pratat med representanter från partiet. Det är betydligt mer intressant än en TT/Expo-text imo.

Vad i helvete var det där? Mediatränar ni inte era företrädare eller iallafall förbereder dom innan ni ställer dom framför en kamera? Det där var riktigt uselt hade varit mkt bättre att tacka nej till intervjun, och vad var det för fåntrattar som stod bredvid reportern och "bröt" in när dom tyckte han ställde fel frågor? Nej det här kan ni bättre, det där var bara pinsamt.
Citera
2013-06-25, 19:26
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinherden

Det där är så jävla sjukt att han måste bli utesluten. Naturligtvis. Finns inget alternativ. Spelar ingen roll om han är schysst och en driven aktivist i ett område som utan honom kommer gå bakåt eller så, han måste självklart uteslutas.
Citera
2013-06-25, 19:37
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Vad i helvete var det där? Mediatränar ni inte era företrädare eller iallafall förbereder dom innan ni ställer dom framför en kamera? Det där var riktigt uselt hade varit mkt bättre att tacka nej till intervjun, och vad var det för fåntrattar som stod bredvid reportern och "bröt" in när dom tyckte han ställde fel frågor? Nej det här kan ni bättre, det där var bara pinsamt.

Ingen höjdare, fast "Peter" eller vad fan han nu fick heta var ju det bästa med intervjun. Helt rätt inställning och framtoning, om än han hade fel i sak denna gång.
Citera
2013-06-25, 19:42
Bannlyst
Citat:

på mig, jag såg ju inte ens att det var en videolänk. Trodde bara att det var de där två talstrecken. Ja självfallet behöver vi medieträna våra företrädare och utbilda dem på olika sätt, och det är också något som kommer att göras inför valet, om det inte redan har påbörjats. Framför allt ska man nog undvika att börja prata om något så "ogreppbart" som kultur, det är ett ämne som passar bättre att avhandla i längre debattartiklar och ledare än att försöka definiera framför en tv-kamera på ett par sekunder. Det intressanta är att påpeka att den genetiska närheten är det avgörande och att det är folket som skapar och upprätthåller kulturen.

Nå, jag kan hålla med om att videointervjun inte blev särskilt lyckad i alla avseenden, och det är något man får tänka på och ta med sig till nästa gång det är dags - hur ska man uttrycka sig så kort och slagkraftigt som möjligt utan att börja trassla in sig i en massa pseudofrågor.
Citera
2013-06-25, 19:43
Bannlyst
Citat:

Även om tjejen var rätt nervös så var ju frågorna riktigt idiotiska.

Madicken: "Vi går inte ut med medlemsantal för att vi inte vill att folk ska leta reda på dessa".

"Varför då".

Haha dumma jävla gubbe.
Citera
2013-06-25, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Ingen höjdare, fast "Peter" eller vad fan han nu fick heta var ju det bästa med intervjun. Helt rätt inställning och framtoning, om än han hade fel i sak denna gång.

Ja inställningen är det inget fel på men nu avbröt han intervjun och Madicken framstår som ännu mer osäker och "liten".
Citera
2013-06-25, 19:45
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2

Nja, hans inhopp var inte särskilt strategiskt smart. Det tittarna fick se var ett blurrat ansikte som verkade komma in och avbryta en pågående intervju genom att gnälla i en smått aggressiv ton. Jag tror att det hade varit bättre om Madicken själv hade kontrat frågan om medlemsantal genom att säga att hon hellre pratade om sakfrågor. Och ja, medieträning behövs, kraftigt.
Citera
2013-06-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Även om tjejen var rätt nervös så var ju frågorna riktigt idiotiska.

Madicken: "Vi går inte ut med medlemsantal för att vi inte vill att folk ska leta reda på dessa".

"Varför då".

Haha dumma jävla gubbe.

Vad har medlemsantal att göra med att bli uppletad? Förstod inte riktigt den där anledningen.
Citera
2013-06-25, 19:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Vad har medlemsantal att göra med att bli uppletad? Förstod inte riktigt den där anledningen.
Förmodligen gjorde hon kopplingen Medlemsantal -> Medlemsregister -> Medlemsadresser?
Citera
2013-06-25, 19:50
Medlem
Citat:
på mig, jag såg ju inte ens att det var en videolänk. Trodde bara att det var de där två talstrecken. Ja självfallet behöver vi medieträna våra företrädare och utbilda dem på olika sätt, och det är också något som kommer att göras inför valet, om det inte redan har påbörjats. Framför allt ska man nog undvika att börja prata om något så "ogreppbart" som kultur, det är ett ämne som passar bättre att avhandla i längre debattartiklar och ledare än att försöka definiera framför en tv-kamera på ett par sekunder. Det intressanta är att påpeka att den genetiska närheten är det avgörande och att det är folket som skapar och upprätthåller kulturen.

Nå, jag kan hålla med om att videointervjun inte blev särskilt lyckad i alla avseenden, och det är något man får tänka på och ta med sig till nästa gång det är dags - hur ska man uttrycka sig så kort och slagkraftigt som möjligt utan att börja trassla in sig i en massa pseudofrågor.

Det glädjer mig att du delar kritiken, ett hett tips är ju att utarbeta några korta och koncista svar på dom vanligaste frågorna som man snabbt och självsäkert kan kasta i ansiktet på journalisterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in