2013-06-14, 09:23
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Glöm inte att han minns tiden då Ryssland var ett hot i vardagen. Han syftade naturligtvis på Sovjetunionen, men det är klart, han kanske har läst mycket om U137 som strandade sisådär 4-5 år innan han själv var född?
Själv får jag en enorm klump i magen varje gång jag ser ett flygplan på väg mot Bromma flygplats (minns 11 september) eller när gästande stridsfartyg besöker Stadsgårdens kajar (kan lika gärna vara fiender!)...eller så tänker jag efter?

Det är väl bara att gratulera grabben till de 7100 kr Aftonbladet erbjuder för "nyhetstips".

Och till råga på allt bifogar han en kvart-före-stängning-bild på sig själv från någon Visbykrog...

+1

Även min tanke när jag såg bilden, att du var väl för fan inte ens ett embryo när detta var aktuellt

Gillar också detta:
Citat:
Destination Gotland, som *driver färjan, bekräftar att en ubåt siktats i vattnen söder om Nynäshamn.

– Det händer att vi ser ubåtar. Sverige har ubåtar.

Härlig pik där
Citera
2013-06-14, 10:48
Medlem
Ubåtskillen är ju helt underbar, om man är orolig varför frågar man bara inte personalen om det är normalt med ubåtar där? Sen är väl till och med delar av vattnet mellan Gotland och fastlandet internationellt vatten så att även om det finns ryska ubåtar hade det ju inte varit jättekonstigt.
Citera
2013-06-14, 14:51
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
+1

Även min tanke när jag såg bilden, att du var väl för fan inte ens ett embryo när detta var aktuellt

Gillar också detta:

Härlig pik där
Det där var ju fantastiskt roligt!

" Det kommer ett tåg!!"
"Det händer att vi ser tåg. I Sverige har vi järnvägar"

Men vafan, han fick ju pengar för sin "story" i alla fall.
Citera
2013-06-14, 15:13
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det där var ju fantastiskt roligt!

" Det kommer ett tåg!!"
"Det händer att vi ser tåg. I Sverige har vi järnvägar"

Men vafan, han fick ju pengar för sin "story" i alla fall.

Jag har det inte ens speciellt bra ställt ekonomiskt men tror fortfarande inte jag skulle göra det. Orkar du blotta din idioti inför hela svenska folket?

Tänk sen något år senare när du är på arbetsintervju/bröllopsfest/annan tillställning och någon liksom "öh! akta dig för ryssen!!" Då ångrar du dig kanske
Citera
2013-06-14, 16:07
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag har det inte ens speciellt bra ställt ekonomiskt men tror fortfarande inte jag skulle göra det. Orkar du blotta din idioti inför hela svenska folket?

Tänk sen något år senare när du är på arbetsintervju/bröllopsfest/annan tillställning och någon liksom "öh! akta dig för ryssen!!" Då ångrar du dig kanske

Han och hans f.d flickvän verkar ha någon hang-up på Ryssland. Hon är nämligen bruden som visade brösten och härjade om att ryssarna var kommunistjävlar i den där pinsamma youtube-videon som dök upp för något år sedan.
Citera
2013-06-14, 16:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Han och hans f.d flickvän verkar ha någon hang-up på Ryssland. Hon är nämligen bruden som visade brösten och härjade om att ryssarna var kommunistjävlar i den där pinsamma youtube-videon som dök upp för något år sedan.
Menar du festvideon under hockey-VM? (kan ha varit JVM)
Citera
2013-06-14, 16:40
Medlem
Min brors kusins avatar
Det kan inte vara så att den ubåtsrädde egentligen är en av skribenterna i den här tråden som provat vad gränsen går för idiotartiklar i kvällspressen går?

Men om han är på riktigt, tänk er hans skräck varje gång han hör och ser ett flygplan högt upp i luften, han måste ju varje gång tro att det är ryssen som kommer för att atombomba honom
Citera
2013-06-14, 18:42
Medlem
VanDeKamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Menar du festvideon under hockey-VM? (kan ha varit JVM)

Det stämmer!
Citera
2013-06-25, 18:51
Medlem
Min brors kusins avatar
http://www.aftonbladet.se/bil/article16992328.ab

Citat:
– Vi märkte att bilen var väldigt studsig på den guppiga väg vi åkte på. Men eftersom inga varningslampor lös och det inte stod någonting i instruktionsboken fortsatte vi.

Bilen beter sej underligt men eftersom ingen varningslampa lyser och det inte står nåt i instruktionsboken om det studsiga uppförandet kör man vidare och kör sönder bilen

Sen ringer man Aftonbladet och ser ledsna ut på bild.........
Citera
2013-06-25, 19:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Bilen beter sej underligt men eftersom ingen varningslampa lyser och det inte står nåt i instruktionsboken om det studsiga uppförandet kör man vidare och kör sönder bilen
Det finns ingen hejd på vilka idiotier en del förare/ägare gör, räcker att titta i bilar och motorcyklar & mopeder för att hitta lite exempel.

Tycker det låter extremidiotistiskt att börja gaffla om varningslampor, man kan inte sätta in varningslampor för precis allting som kan gå fel i en bil, måste ju ta lite personligt ansvar också.
Citera
2013-06-25, 19:59
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det finns ingen hejd på vilka idiotier en del förare/ägare gör, räcker att titta i bilar och motorcyklar & mopeder för att hitta lite exempel.

Tycker det låter extremidiotistiskt att börja gaffla om varningslampor, man kan inte sätta in varningslampor för precis allting som kan gå fel i en bil, måste ju ta lite personligt ansvar också.

I den bilen fattades den viktigaste varningslampan, den för "Idiot bakom ratten"
Citera
2013-06-25, 20:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hahahaha skulle hellre se en sån lampa på taket av bilen så alla andra i trafiken kan köra åt ett annat håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in