2013-06-06, 18:55
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffransnisse
Perfekt tråd för Ludvig Holmberg på Spexpressen!

Artikel:
"Lista: Sex svenskar som har slagit igenom."

Har inte nollan hört talas om JVM-mästaren och
Svenska mästarinnan i spjut ; Sofi Flinck?!

Pucko-Ludvig!
Han är journalist, inte någon vanlig medborgare som gjort nåt puckat.
Citera
2013-06-06, 20:45
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopii
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16901011.ab

Skriver på kontrakt, bryter mot det, ringer AB och "skolan har gjort fel"

Undrar hur detta går till om man vill komma med i AB, ringer man bara in och säger jag har en intressant historia, får jag vara med?

Måste hon verkligen stå med under pseudonym pga detta? Det värsta som hände var att hon fick en anmärkning. Det är inte så att Interpol kommer efterlysa henne.
Citera
2013-06-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vilka snälla släktingar och vänner hon har tjejen, det måste vara kul att veta att ingen ställer upp för henne när hon är i nöd.

Jag tror inte vi kan lägga skulden på släktingarna. Detta är ju ett solklart fall av ännu en unge som tvingats utföra korkade handlingar för att det inte finns några fritidsgårdar.
Citera
2013-06-10, 15:33
Medlem
XeKaazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Hittade denna överskrift på expressens hemsida:

Stoppades från att se Kiss - barnen för unga

När man läser artikeln förstår man att klantarslet till pappa köpt biljetter till sina ungar på 5 & 7 trots att det står klart och tydligt att det är 13-års gräns på konserten.

När han sen inte kommer in med sina ungar gråter han ut i expressen som hux flux hakar på och försöker "få ett svar från Live Nation".

Fråga 1 - Vad kan det var som Expressen vill ha svar på?
Att pappan inte är läskunnig och därför inte kan stå till ansvar för sina inköp?

Fråga 2 - Vad tror ni att han vill uppnå med detta?
Om det är hans mål att framstå som komplett idiot har han lyckats...

Fråga 3 - Varför hakar tidningarna på såna snyfthistorier egentligen, har de inget bättre att skriva om?

Det är väldigt enkelt.
Läskunnigheten hos Svenskar är patetiskt låg, många saknar kunskapen för att kunna stava till gymnastik eller pedagogik. Mannen får duktigt klandra sig själv, Live Nation har inga krav på sig att ta in massa äckliga snorbestar på sina konserter om de så inte önskar.
Citera
2013-06-12, 08:23
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarn-med-kniven
Måste hon verkligen stå med under pseudonym pga detta? Det värsta som hände var att hon fick en anmärkning. Det är inte så att Interpol kommer efterlysa henne.

Min gissning är att det är pappan som tagit initiativet till detta på egen hand. Om du läser igen så ser du att det är bara honom de citerar och att HAN väljer pseudonym för att "skydda dottern" hon visste troligtvis inte om att pappsen ringt aftonbladet och nu skäms stackaren troligtvis som en hund
Citera
2013-06-13, 13:08
Medlem
nero1s avatar
Tommy Wånggren, är namnet på dagens kvällstidningsidiot! Han reste med en av Gotlandsfärjorna och hade oturen att få syn på en u-båt som färdades i ytvattenläge, ute på det stora vida havet strax söder om Nynäshamn. Trots skräcken så hade Tommy sinnesnärvaro att fånga u-båten på bild. När chocken bedarrat insåg han hur nära döden han varit. Tommy insåg även vilket nyhetsscoop han dokumenterat med hjälp av sin mobilkamera. Med darrande fingrar lyckades han knappa in numret till Aftonbladets tipstelefon och berätta det fruktansvärda han bevittnat. Aftonbladet i sin tur förstod att här hade dom material för att skriva en hel artikel. Både en bild på en u-båt, samt ett stabilt vittnesmål från Tommy, som kunde berätta om stämningen ombord under dessa ödestimmar ute till havs.

Resultatet blev en artikel med krigsrubriken: SKRÄCK PÅ SJÖN NÄR OKÄND UBÅT DÖK UPP.
I artikeln fick även Tommy ventilera sina tankar: -"Jag blev allvarligt rädd, man vet ju inte om det var en rysk ubåt."
Samt -"Det blev en liten chock för oss på däck. Det kändes som man var tillbaka i en tid då Ryssland var ett allvarligt hot" Slut citat.

Men Tommy Wånggren, 27, kan pusta ut och avboka traumasamtalet med sin psykolog.

Ubåten visade sig vara Svensk.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16953333.ab
Citera
2013-06-13, 18:48
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Tommy Wånggren, är namnet på dagens kvällstidningsidiot! Han reste med en av Gotlandsfärjorna och hade oturen att få syn på en u-båt som färdades i ytvattenläge, ute på det stora vida havet strax söder om Nynäshamn. Trots skräcken så hade Tommy sinnesnärvaro att fånga u-båten på bild. När chocken bedarrat insåg han hur nära döden han varit. Tommy insåg även vilket nyhetsscoop han dokumenterat med hjälp av sin mobilkamera. Med darrande fingrar lyckades han knappa in numret till Aftonbladets tipstelefon och berätta det fruktansvärda han bevittnat. Aftonbladet i sin tur förstod att här hade dom material för att skriva en hel artikel. Både en bild på en u-båt, samt ett stabilt vittnesmål från Tommy, som kunde berätta om stämningen ombord under dessa ödestimmar ute till havs.

Resultatet blev en artikel med krigsrubriken: SKRÄCK PÅ SJÖN NÄR OKÄND UBÅT DÖK UPP.
I artikeln fick även Tommy ventilera sina tankar: -"Jag blev allvarligt rädd, man vet ju inte om det var en rysk ubåt."
Samt -"Det blev en liten chock för oss på däck. Det kändes som man var tillbaka i en tid då Ryssland var ett allvarligt hot" Slut citat.

Men Tommy Wånggren, 27, kan pusta ut och avboka traumasamtalet med sin psykolog.

Ursäkta mig, men om den vore ett "hot" så skulle dom aldrig ha sett den... Eller?
Citera
2013-06-13, 19:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Ursäkta mig, men om den vore ett "hot" så skulle dom aldrig ha sett den... Eller?
Tiden då ubåtar hade kanoner på däck är förbi så de är nog rätt osannolikt att de skulle ha sett den innan det smällde.
Poängen med ubåtar idag är ju att de ska va så hemliga och smygande det bara går.
Citera
2013-06-13, 21:14
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1

Påminner om kärringen som åkte med gotlandsbåt i dimma och dom tutade varannan minut så hon blev nervös.
Citera
2013-06-13, 22:46
Medlem
VanDeKamps avatar
Han kände sig alltså rädd och hotad av ubåten och bestämmer sig för att kontakta Aftonbladet?
Citera
2013-06-14, 07:22
Medlem
blowns avatar
Idioterna i kvällspressen är i störst utsträckning idioter för att de väljer att berätta om sina bravader i pressen. Jag kanske också hade fått en chock av att se en u-båt från färjan innan man hunnit tänka till lite och greppa situationen, men det sista jag skulle göra är att gå till aftonslasket och berätta om hur rädd jag blev. Det är ju skämmigt att man inte fattar bättre än att bli rädd för u-båtar i ytläge!

Man kanske skulle gå till Helin med mössan i hand och be honom berätta om den där gången jag på fyllan blev livrädd att ramla framför tunnelbanan, trots att jag stod fastklamrad mot en tidtabell i mitten av perrongen? Bra läsning och man kanske kan vinkla det till att vi har alldeles för låg säkerhet där nere och att det är regeringens fel...
Citera
2013-06-14, 07:32
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Han kände sig alltså rädd och hotad av ubåten och bestämmer sig för att kontakta Aftonbladet?
Glöm inte att han minns tiden då Ryssland var ett hot i vardagen. Han syftade naturligtvis på Sovjetunionen, men det är klart, han kanske har läst mycket om U137 som strandade sisådär 4-5 år innan han själv var född?
Själv får jag en enorm klump i magen varje gång jag ser ett flygplan på väg mot Bromma flygplats (minns 11 september) eller när gästande stridsfartyg besöker Stadsgårdens kajar (kan lika gärna vara fiender!)...eller så tänker jag efter?

Det är väl bara att gratulera grabben till de 7100 kr Aftonbladet erbjuder för "nyhetstips".

Och till råga på allt bifogar han en kvart-före-stängning-bild på sig själv från någon Visbykrog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in