2013-06-25, 12:40
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extmabg
Ingen som vet något om området sydväst Sollefteå? Menar området Paljakka samt fortsättningsvis mot Indalsälven. Vet att det finns en del där!

Har ingen aning men det skriver jag ner tills jag träffar någon som kan sitta på mer information! :]
Citera
2013-07-02, 12:40
  #14
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffincaek
Har ingen aning men det skriver jag ner tills jag träffar någon som kan sitta på mer information! :]

63.122307,17.268038 Varit och kikat där än?
Citera
2013-07-02, 15:03
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
63.122307,17.268038 Varit och kikat där än?

Inte ännu, men mitt utforskningssällskap kom för 30 minuter sedan, är fortfarande på jobbet men nu är han här och vi ska bege oss ut, möjligen idag! :]
Citera
2013-07-02, 18:50
  #16
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffincaek
Inte ännu, men mitt utforskningssällskap kom för 30 minuter sedan, är fortfarande på jobbet men nu är han här och vi ska bege oss ut, möjligen idag! :]

Trevligt! Glöm inte bilder och info
Citera
2013-07-04, 00:21
  #17
Medlem
Nu så!
Det där stället var ett uppsamlingsskydd för granat övningar verkar det som

Här åkte man in: https://imageshack.com/i/49oq4pj
Själva skyddet antar jag, med en garageplats: https://imageshack.com/i/mw61m3j
Skylt på huset: https://imageshack.com/i/nbz45hj
Skylt 2: https://imageshack.com/i/05fjfqj
I garageutrymmet fanns ett fågelbo, inget mer: https://imageshack.com/i/nps85bj
På sidan av vägen ner bakom byggnaden låg detta: https://imageshack.com/i/emnmzcj
Fältet: https://imageshack.com/i/2o79zyj
Ett litet skydd: https://imageshack.com/i/2mxcycj

Det var det, åkte runt längst vägen lite hit och dit men hittade inget speciellt.


Kan berätta dock att när vi var ute och kollade runt svängde vi in till vad vi trodde var en övergiven gård då det stog flera tomma hus på tomten som såg obebodd ut, när vi öppnar bildörren skriker en herre "Vaaaad i helvete gör ni här?"
Jag - "Vi är bara ute och kollar runt lite, inget speciellt."
Han - "Är ni härifrån eller? In i bilen och iväg med er fortare än fan!"

Såg ut som ett äldre hippiepar, dök upp från bakom ett av dom "tomma" husen o_o
Citera
2013-07-04, 01:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffincaek
Kan berätta dock att när vi var ute och kollade runt svängde vi in till vad vi trodde var en övergiven gård då det stog flera tomma hus på tomten som såg obebodd ut, när vi öppnar bildörren skriker en herre "Vaaaad i helvete gör ni här?"
Jag - "Vi är bara ute och kollar runt lite, inget speciellt."
Han - "Är ni härifrån eller? In i bilen och iväg med er fortare än fan!"

Såg ut som ett äldre hippiepar, dök upp från bakom ett av dom "tomma" husen o_o

Intressant! Gamlingarna kanske har en liten odling där
Citera
2013-07-04, 10:26
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashwhore
Intressant! Gamlingarna kanske har en liten odling där
Det var precis det vi tänkte med, speciellt med tanke på hur insta-aggressiv han var!
Citera
2013-07-04, 12:14
  #20
Medlem
En liten uppdatering från masten som tråden startades för kommer nu också!

Det var folk där, så vi var lite smygiga! Tydligen höll dom på installera / byta ut antenner.
Här kommer lite bilder!

Vid ingågen:
http://imageshack.us/photo/my-images/856/yauw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/856/feeu.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/62/g4g9.jpg/

Brevid masten:
http://imageshack.us/photo/my-images/196/egx7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/17/qbza.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/825/ezpb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/827/mvzd.jpg/
Citera
2013-07-04, 14:58
  #21
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffincaek
Nu så!
Det där stället var ett uppsamlingsskydd för granat övningar verkar det som

Här åkte man in: https://imageshack.com/i/49oq4pj
Själva skyddet antar jag, med en garageplats: https://imageshack.com/i/mw61m3j
Skylt på huset: https://imageshack.com/i/nbz45hj
Skylt 2: https://imageshack.com/i/05fjfqj
I garageutrymmet fanns ett fågelbo, inget mer: https://imageshack.com/i/nps85bj
På sidan av vägen ner bakom byggnaden låg detta: https://imageshack.com/i/emnmzcj
Fältet: https://imageshack.com/i/2o79zyj
Ett litet skydd: https://imageshack.com/i/2mxcycj

Det var det, åkte runt längst vägen lite hit och dit men hittade inget speciellt.


Kan berätta dock att när vi var ute och kollade runt svängde vi in till vad vi trodde var en övergiven gård då det stog flera tomma hus på tomten som såg obebodd ut, när vi öppnar bildörren skriker en herre "Vaaaad i helvete gör ni här?"
Jag - "Vi är bara ute och kollar runt lite, inget speciellt."
Han - "Är ni härifrån eller? In i bilen och iväg med er fortare än fan!"

Såg ut som ett äldre hippiepar, dök upp från bakom ett av dom "tomma" husen o_o

Tackar för infon och bilderna! Uppgiften utförd med MVG! Skön lirare på gården, med tanke på hans hetsiga humör så dolde han säkert något! Ni får smyga runt i skogen med kikare och avslöja honom! Haha
Citera
2013-07-04, 16:55
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffincaek
En liten uppdatering från masten som tråden startades för kommer nu också!

Det var folk där, så vi var lite smygiga! Tydligen höll dom på installera / byta ut antenner.
Här kommer lite bilder!

Vid ingågen:
http://imageshack.us/photo/my-images/856/yauw.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/856/feeu.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/62/g4g9.jpg/

Brevid masten:
http://imageshack.us/photo/my-images/196/egx7.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/17/qbza.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/825/ezpb.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/827/mvzd.jpg/


Kan ju undra om FMV fått mera pengar i år, dom brukar ej montera grönt länge pg av mer kostnaden mot vita.
Citera
2013-07-04, 17:21
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Tackar för infon och bilderna! Uppgiften utförd med MVG! Skön lirare på gården, med tanke på hans hetsiga humör så dolde han säkert något! Ni får smyga runt i skogen med kikare och avslöja honom! Haha

Tackar tackar! och tack för tipset, även om det inte var så mycket så är det alltid roligt att utforska!

Längre upp på vägen förbi skyddet vid vändplatsen gick vi längst en övervuxen väg i hopp om att finna något, efter ca 1 kilometer brutal nedförsbacke så kom vi ut på vanliga vägen.. gosh darnit Harry!


Citat:
Ursprungligen postat av Infotizer
Kan ju undra om FMV fått mera pengar i år, dom brukar ej montera grönt länge pg av mer kostnaden mot vita.

Har ingen aning du, men inget var nerplockat från masten sen sist så man kan ju bara anta att dom ska där ska upp!
+ att det låg en stor kabelrulle för att dra ny kabel!


Min största undran är dock vad som var i lådorna utanför ingången! 200 kilo? pos 15A?
Kan det vara två nya lönnfeta mastoperatörer importerade ifrån storstaden? fått åka låda till Norrland.
Citera
2013-07-04, 21:23
  #24
Medlem
hydroskopets avatar
Troligen byter man under kommande vecka ut något av länk hoppen till nyare för att öka kapaciteten. Alternativt ett nytt hopp och det finns några alternativ. Ser med spänning fram emot fortsättning...

Citat:
Ursprungligen postat av Muffincaek
Tackar tackar! och tack för tipset, även om det inte var så mycket så är det alltid roligt att utforska!

Längre upp på vägen förbi skyddet vid vändplatsen gick vi längst en övervuxen väg i hopp om att finna något, efter ca 1 kilometer brutal nedförsbacke så kom vi ut på vanliga vägen.. gosh darnit Harry!




Har ingen aning du, men inget var nerplockat från masten sen sist så man kan ju bara anta att dom ska där ska upp!
+ att det låg en stor kabelrulle för att dra ny kabel!


Min största undran är dock vad som var i lådorna utanför ingången! 200 kilo? pos 15A?
Kan det vara två nya lönnfeta mastoperatörer importerade ifrån storstaden? fått åka låda till Norrland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in