2013-06-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jag börjar verkligen undra var du hittat din "kunskap" om Aspergers? De är inte mer aggressiva än andra. Öht låter det mer som att du beskriver en psykopat, och det är ju som du säkert vet inte samma sak.

Jag beskriver en psykopat ASP, inte en AS. Sorry om jag blev otydlig.
Citera
2013-06-25, 10:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jag vill nog vända på det. Tror ditt ex hade en, låt oss kalla det hjärnskada, som gav sig mer till känna ju äldre han blev. En skada som även medförde psykiska diagnoser, sådana som går att medicinera. Avsaknad av empati går inte att medicinera fram. Det är vad det är. DET ÄR - men vad är DET för något.

"DET" i KJ:s fall tror jag är nedärvt. Det ligger i generna och går inte att behandla.
Citera
2013-06-25, 10:58
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hm... och varför sitter då inte hans nätkontakter häktade de med? Jag menar, KJ:s data- och teletrafik lär vara analyserad ner till sista biten.

Inte heller tycker jag att dödsorsaken stämmer särskilt väl med idén om någon som torteras under en längre tid. Det var ju skarpt våld mot "vitala delar", dvs tämligen kraftiga hugg som snarare ser ut som något som delats ut i stundens raseri.

Eftersom uppgiften om att KJ besökt sin bror på kvällen den 4:e verkar riktig så känns scenariot också märkligt: Han ska alltså ha tagit henne till fånga mitt på dagen, åkt till sin bror och spelat tv-spel och lämnat henne någonstans och sen återvänt?

Helt omöjligt är det givetvis inte, men jag tycker att hela din alternativteori du verkar ha låst dig vid lider av uppenbara problem i det att varje led i den är tämligen till mycket osannolikt och att det finns enklare och rimligare förklaringar i varje led. Det brukar inte vara nån särskilt hög träffprocent på att satsa på såna hypoteser.
Instämmer. Såvitt inget talar i annan riktning bör man förhålla sig logiskt till kända fakta, det brukar oftast hamna närmast sanningen. Ser det ut som skit och luktar skit är det sannolikt skit.
Citera
2013-06-25, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"För vana" ..? Är KJ:s självskadebeteende omvittnad sedan tidigare ? Dokumenterad ? Jag trodde självskadebeteendet uppstod sedan han blivit häktad, men så är det inte alltså ?

Det finns personer med diagnosen AS som har självskadebeteende som i sin tur är kopplat till ångest.
Citera
2013-06-25, 11:09
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vi får heller inte glömma bort att en av hennes närstående vänner även påstår att han mordhotat henne, det brukar börja så.

Men det kom ju från en vän,från Fam/ att KJ..var en ond man enligt Mamman
Och hade hotat döda henne ??
Står längre bak i tråden.
Om så var fallet varför överhuvudtaget umgicks dom då ?

Aldrig hade jag gått hem till någon som hotat döda mig.??
Det är för många småtroll ute och lägger små saker,som ibland inte har relevans
alltid
Finns det andra 100 % källor på det tycker jag dom ska ringa Polisen omgående ,man får ju vara anonym
Så kan man kanske tänka lite längre ut i periferin ..Ser inte så bra med alla SKL analyser
Det har gått över en månad nu..Tycker man borde hitta mera än lite blod..Men det är bara min lilla åsikt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16850471.ab
Citera
2013-06-25, 11:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vems? VB:s?

En av hennes närmaste vänner har sagt, enligt uppgifter i tråden, att Kj mordhotat VB, hon är även vän med hennes mamma. Detta är inte bekräftade uppgifter men det påstås att han sagt så i tråden.

Misshandel och hot är alltid en anledning att vara försiktigt, att han kunde bli upprymd när han drack finns det också vittnesmål också om i tråden, även det obekräftat.

Men det är tillsammans med uppgifterna om att han är lugn och fin, även det obekräftat, viktigt att man också bör väga in båda aspekterna om man spekulerar.

Jag tror han var en Cocker Spaniel när han var harmoniskt men blev en dobermann när han blev arg, jag kan vara likadan, men i mitt fall stannar det på verbal nivå.

Kanske alkohol var den utlösande faktorn eller någon av alla hans hejdlöst många diagnoser.
Citera
2013-06-25, 11:14
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Men det kom ju från en vän,från Fam/ att KJ..var en ond man enligt Mamman
Och hade hotat döda henne ??
Står längre bak i tråden.
Om så var fallet varför överhuvudtaget umgicks dom då ?

Aldrig hade jag gått hem till någon som hotat döda mig.??
Det är för många småtroll ute och lägger små saker,som ibland inte har relevans
alltid
Finns det andra 100 % källor på det tycker jag dom ska ringa Polisen omgående ,man får ju vara anonym
Så kan man kanske tänka lite längre ut i periferin ..Ser inte så bra med alla SKL analyser
Det har gått över en månad nu..Tycker man borde hitta mera än lite blod..Men det är bara min lilla åsikt.

Exakt, säg det till alla 100 tals kvinnor som mördas de sista åren och som även misshandlats i någon form fysiskt eller verbalt av GM, varför gick ni hem till denna man.
Citera
2013-06-25, 11:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"DET" i KJ:s fall tror jag är nedärvt. Det ligger i generna och går inte att behandla.

Du har vid ett flertal tillfällen nämnt ondska och jag tror att detta kan vara detsamma som att man saknar empati, jag tror du har rätt, men jag tror denna brist på empati eller hans ondska uppstår i speciella situationer när han känner sig utsatt.
Citera
2013-06-25, 11:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein

Oj dagens scoop här! Du har uppenbarligen tillgång till förundersökningen. Snälla, ladda upp den så att vi andra kan se med egna ögon hur totalt de kört fast och att de inte har nånting annat än "lite blod".

För det kan väl aldrig vara så att du bygger din skarpsinniga analys på en nästan 1 månad gammal artikel i Aftonhoran?
Citera
2013-06-25, 11:27
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt, säg det till alla 100 tals kvinnor som mördas de sista åren och som även misshandlats i någon form fysiskt eller verbalt av GM, varför gick ni hem till denna man.

Sant, men det händer män med ..Glöm inte det.
Jag jobbar med misshandel små mellan och stora..Personer
Jag ser mycket, men man måste också jobba utifrån fakta.
Sant eller inte sant detta med KJ, det är en allvarlig anklagelse om det inte vore sant
Vi har kvinnor som ljuger vi har män som ljuger i Vårdnadstvister m.m.
Ibland måste an backa lite,för och se..
Men självklart har du rätt att läget är så för många kvinnor,och män.
Och hänga ut utan att veta sant eller rätt kan också skada mera än göra nytta..
Tänk om han frias och läser allt detta..???
Tänk om det är någon annan här, inne som lägger små spår,för att inte kunna se andra vägar..
Jag brukar säga håll dörren öppen än så länge att saker kanske kommer förändras..
Eller så är det han.Tiden vill visa det med.
Citera
2013-06-25, 11:29
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag beskriver en psykopat ASP, inte en AS. Sorry om jag blev otydlig.
Jaha, då förstår jag iaf hälften . Vad står ASP för?
Citera
2013-06-25, 11:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det krävs lösenord för att läsa bloggen. Är det nåt intressant i den? Har någon en kopia av den?
Du kommer åt cachen genom att klicka på "Avbryt"; därefter upprepade gånger på "OK" (öppna i nytt fönster el. klipp ut länken och klistra in den i webbläsaren):

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in