2013-06-23, 20:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Sigges rapp, om den nu var spontan, var mästerlig Jag gillade även Schulmans diss av grillkvällen...

Nä, han gjorde exakt samma sak när han pratade om G Skarsgård för 8-9 månader sen. Utstuderat i klassisk Sigge-anda.
Citera
2013-06-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannace
Någon som hittar Alex lista "historiens bästa låtar" på spotify. Den nämns i senaste avsnittet.

Det här undrar jag också över, har själv inte hittat den.
Citera
2013-06-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri
Det här undrar jag också över, har själv inte hittat den.

alex playlist

http://open.spotify.com/user/1131557390/playlist/2vFUkCPaUDvOxeS1z1YEgl
Senast redigerad av nouveaudouche 2013-06-23 kl. 22:59.
Citera
2013-06-25, 05:30
Medlem
Abnormals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sal Paradise
Har gjort en ganska enkel bingo för podcasten:

http://i.imgur.com/aPOCHVA.png
Kul idé. Jag tog mig friheten att utöka.

Ang. senaste avsnittet: wow. Ögonblicket när Alex medger sig vara helt ovetande om Nina Simone. Och så "New York Groove" i spellistan. Killen är en skatt.
Citera
2013-06-25, 08:07
Medlem
swimp78s avatar
Det är väl inte konstigare än att Schulmans musikval och inställning till musik är typisk för nån som inte är så intresserad av musik. En salig blandning av evergreens och allmängods.

Jag har funderat lite på om Sigges rhymande improviserades på plats, eller om han förberett sig. Var det Sigge som improviserade ämnet Schack i samtalet? Han fick ju in det rätt bra i rappen.
Senast redigerad av swimp78 2013-06-25 kl. 08:10.
Citera
2013-06-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Kul idé. Jag tog mig friheten att utöka.

Mycket bättre än mitt risiga fylleförsök.

Sparar den till fredag!
Citera
2013-06-25, 23:03
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är väl inte konstigare än att Schulmans musikval och inställning till musik är typisk för nån som inte är så intresserad av musik. En salig blandning av evergreens och allmängods.

Jag har funderat lite på om Sigges rhymande improviserades på plats, eller om han förberett sig. Var det Sigge som improviserade ämnet Schack i samtalet? Han fick ju in det rätt bra i rappen.

Som Snillet1 var inne på här ovanför så har de berört ämnet förr. Hittade det på Spotify, men där fanns inte "schackrappen" med. Skulle den vara spontan så är den ju inte annat än briljant. Även om jag ytterst sällan tycker att Sigge bjuder på något av värde så var det här kul.
Citera
2013-06-25, 23:38
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad menar du med generisk?
Att den följer ett slags mall och inte direkt är nyskapande på något vis. Den är skriven för vänstermänniskor av en vänstermänniska, lite så. Anti-tesen till den där Bengt Ohlsson artikeln.
Citera
2013-06-26, 05:58
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Att den följer ett slags mall och inte direkt är nyskapande på något vis. Den är skriven för vänstermänniskor av en vänstermänniska, lite så. Anti-tesen till den där Bengt Ohlsson artikeln.
Men det stämmer ju inte.
Den följer ingen mall, den är en utmärkt roman.
En av de bättre svenska under de senaste decennierna.
Citera
2013-06-26, 10:06
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Som Snillet1 var inne på här ovanför så har de berört ämnet förr. Hittade det på Spotify, men där fanns inte "schackrappen" med. Skulle den vara spontan så är den ju inte annat än briljant. Även om jag ytterst sällan tycker att Sigge bjuder på något av värde så var det här kul.

Äh, så jäkla briljant var den inte. Många som har talets gåva har förmåga att freestyla och rimma spontant. En kortare rap där man rimmar några ord är inte så svårt, det svårare är att köra en längre rap.
Citera
2013-06-26, 10:20
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Äh, så jäkla briljant var den inte. Många som har talets gåva har förmåga att freestyla och rimma spontant. En kortare rap där man rimmar några ord är inte så svårt, det svårare är att köra en längre rap.

Det är mycket möjligt att du har rätt, men eftersom jag själv inte skulle kunna plocka fram en sådan rap på uppstuds så blev jag imponerad. Sen förstår jag naturligtvis att den inte kommer hamna på några topplistor, men där och då så bjöd den åtminstone mig på ett manligt fnysskratt med näsborrarna. Det kan räcka ibland.
Citera
2013-06-26, 10:58
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att du har rätt, men eftersom jag själv inte skulle kunna plocka fram en sådan rap på uppstuds så blev jag imponerad. Sen förstår jag naturligtvis att den inte kommer hamna på några topplistor, men där och då så bjöd den åtminstone mig på ett manligt fnysskratt med näsborrarna. Det kan räcka ibland.

Absolut! Det var kul och underhållande och jag garvade till, precis som åt så mycket annat i deras podcast (som bara blir bättre o bättre imo)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in