Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-25, 04:25
Bannlyst
Happ newbfråga här. Har inte lärt mig många hotkeys till WMP innan pga X-mouse.

Fast FW fungerar bra (cntrl + shift + F) men bakåtspolning fungerar ej. Enligt nätet cntrl + shift + B men inget händer. Går det att spola tillbaka en mp3 och isf med vilka hotkeys?

Windows 7 version 12 om det spelar roll?
Senast redigerad av wazzobazzo 2013-06-25 kl. 04:30.
Citera
2013-06-25, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Happ newbfråga här. Har inte lärt mig många hotkeys till WMP innan pga X-mouse.

Fast FW fungerar bra (cntrl + shift + F) men bakåtspolning fungerar ej. Enligt nätet cntrl + shift + B men inget händer. Går det att spola tillbaka en mp3 och isf med vilka hotkeys?

Windows 7 version 12 om det spelar roll?
Skaffa autohotkey och binda valfria knappar till mediaknapparna som MediaPlayPause, MediaPrev etc. Jag kör som följande:
Page Up - Next Song
Page Down - Previous Song
End: Play/Pause
Shift + PageUp/Down: Volym Upp/Ner

Det är jävligt enkelt att skripta till autohotkey och sånna här basic script för att byta låt etc. finns färdiga att hämta på internet.
Men varning: Once you go your own keybinds. You never go back
Citera
2013-06-25, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Skaffa autohotkey och binda valfria knappar till mediaknapparna som MediaPlayPause, MediaPrev etc. Jag kör som följande:
Page Up - Next Song
Page Down - Previous Song
End: Play/Pause
Shift + PageUp/Down: Volym Upp/Ner

Det är jävligt enkelt att skripta till autohotkey och sånna här basic script för att byta låt etc. finns färdiga att hämta på internet.
Men varning: Once you go your own keybinds. You never go back

Jo men skifta låt osv fixar jag med X-mouse alternativt med hotkeys. HK är inga problem det är just spola som inte funkar? Vet inte om det fungerar med heller f.ö. har inte haft behov av det innan.
Citera
2013-06-25, 09:11
Medlem
Citat:
Jo men skifta låt osv fixar jag med X-mouse alternativt med hotkeys. HK är inga problem det är just spola som inte funkar? Vet inte om det fungerar med heller f.ö. har inte haft behov av det innan.
Oh... Fuck, jag missförstod dig nu är jag med på noterna. Undersökt detta lite nu och det verkar som om "ctrl + shift + B" är endast för video tyvärr och det är därför det inte funkar

EDIT: Fan byt till VLC!
Senast redigerad av Logz 2013-06-25 kl. 09:13.
Citera
2013-06-25, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Oh... Fuck, jag missförstod dig nu är jag med på noterna. Undersökt detta lite nu och det verkar som om "ctrl + shift + B" är endast för video tyvärr och det är därför det inte funkar

EDIT: Fan byt till VLC!

Samma HK som jag hittade då. Det är skumt som fan att det funkar att spola fram men inte bak menar jag (har testat att pausa innan också men icke).

Mindre problem så jag byter inte till VLC för det men ja...skumt. Tackar för svaret iaf.
Citera
2013-06-25, 09:30
Medlem
Citat:
Samma HK som jag hittade då. Det är skumt som fan att det funkar att spola fram men inte bak menar jag (har testat att pausa innan också men icke).

Mindre problem så jag byter inte till VLC för det men ja...skumt. Tackar för svaret iaf.
Det är riktigt konstigt. Men det verkar inte bättre än så att Microsoft har valt att ha det såhär av nån jävla anledning
Citera
2013-06-25, 16:14
Medlem
Installera VLC istället Windows media player är helt värdelös i jämfört med VLC.
Citera
2013-06-26, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Installera VLC istället Windows media player är helt värdelös i jämfört med VLC.

Har VLC men gillar inte att spela musik med den. Använder den kanske till just spolning i framtiden om behovet finns. Har hittills bara testat med musdrag och det är ju också onödigt om man sitter i ett spel och inte kan pausa (SC2). Vilka hotkeys har den?

Jävla i-landsproblem. Jag kan leva med det i WMP...men varför det går perfekt att spola framåt men inte bakåt övergår fortfarande mitt förstånd. Aja.
Senast redigerad av wazzobazzo 2013-06-26 kl. 02:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in