Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-25, 00:58
Medlem
8814s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Den som vill andra den praktiska politiken vill kunna tolka om viktiga paragrafer. Du kan se pa allt fran Kyrkan, VP(k) och SD hur politik forandrats over tid for att gynna de som styr organisationen och deras mal, snarare an de ursprungliga malen. Detta ar sjalvklart viktigt i alla organisationer. Att makt korrumperar ar inte bara en kul slogan, det ar verklighet.

En konkret politik ar inte bara viktigt for att eventuella valjare och sympatisorer skall kunna ta stallning, det ar ocksa en forsakring mot degenerering av politiken.

Jo, det ar helt och hallet undeclared. Inte en stavelse om vad som skall komma istallet. Mer demokratiskt experiment kanske? Radsrepublik? Valmonarki?

Hur vet man om SvP kan innebara svenskarnas overlevnad om man inte vet hur SvP vill astadkomma det?

Det är en bra fråga, å andra sidan har mänskligheten förts bakom ljuset som de får vi är av dolda krafter otaliga gånger under historian. Det är svårt att veta vad som är vad, jag köper inte hela konceptet. Jag tycker till exempel att en fullständig repatriering av utländska människor är väldigt extremt, men å andra sidan hade jag gärna sett till att varenda pro-israel/sionist hängts på torget, Fredrik Reinfeldt mfl. Hade förintelsen ens hänt hade vi inte haft lika stora problem med dessa maktgalna och giriga avskräden till "människor".

Jag hoppas att vi som står emot allt som heter sionism och judendom har SvP på våran sida sen, för det är ett globalt problem och inte något moder Svea enbart störs av.

edit: Jag tycker det är viktigt att vi som är likasinnade men ändå inte delar alla åsikter kan kompromissa för ett bättre Sverige, och i slutändan en bättre planet.
Senast redigerad av 8814 2013-06-25 kl. 01:21.
Citera
2013-06-25, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
En konkret politik ar inte bara viktigt for att eventuella valjare och sympatisorer skall kunna ta stallning, det ar ocksa en forsakring mot degenerering av politiken.
Vi har vårt punktprogram som inte får ändras, det är mer än vad de övriga politiska partierna kan stoltsera med. Målet och vad vi vill åstadkomma är klart och vi bör förstås ta de mest effektiva vägarna för att nå dit.

Citat:
Jo, det ar helt och hallet undeclared. Inte en stavelse om vad som skall komma istallet. Mer demokratiskt experiment kanske? Radsrepublik? Valmonarki?
Det är förvisso en svaghet att inte det önskade styrelseskicket definierats tydligare, men det arbetas med det vad jag har förstått. SvP är inte motståndare till folkstyre - tvärtom. Däremot vill vi ha ett samhälle där kompetens premieras och där den bäst lämpade får ansvara över respektive verksamhetsområde med ett personligt ansvar som helt saknas idag där det värsta en politiker kan riskera är att bli avsatt. En form av ledar- och ansvarsprincip alltså, och det är ju en tanke som vi kan ta mycket inspiration från våra förfäder som i mångt och mycket var föredömen.

Det är viktigt att vi kommer fram till ett så effektivt och gott styrelseskick som möjligt och det är som jag ser det något som hellre får ta sin tid än att jäktas fram. Det är viktigare att det blir bra, genomtänkt och genomarbetat än att det blir slafsigt och går snabbare.

Personligen är jag inte så vansinnigt nogräknad utan ser nog helst bara att kloka män med landets och folkets bästa för ögonen styr Sverige i enlighet med en ny nationalistisk konstitution. Hur dessa ska tillsättas kan man ju dividera länge kring. Exempelvis att Sverige ska ledas av ett råd med de bäst lämpade från varje landskap, dessa i sin tur väljs ut av lokala representanter som folket själva har sänt ut för att representera deras röst från varje kommun eller dylikt. Något av ett tingssystem, som många borde känna igen sig i och som ändå har flera likheter med dagens system.
Det är också viktigt med mer lokalt självbestämmande i olika frågor som bara rör det lilla samhället och inte hela nationen, så ser åtminstone jag på det hela.

Det är bara personliga tankar som sagt, det intressanta och viktiga är att vi får dit offervilliga och duktiga personer som ledare och att de som leder ska kunna avsättas och straffas om de missköter sitt uppdrag. En konstitution är därför användbar. Bara för att vi är kritiska mot det nuvarande systemet så innebär ju inte det att vi förespråkar någon envåldshärskare.

Hur hade du själv tyckt att landet borde styras?
Citera
2013-06-25, 01:27
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Skåne har varit en del av Sverige under ganska många år nu men du sov väl under historielektionerna i skolan. Trolla vidare i någon annan tråd nu så är du snäll.

Eller så vet han hur "försvenskningen" av Skåneland gick till.
Citera
2013-06-25, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8814
edit: Jag tycker det är viktigt att vi som är likasinnade men ändå inte delar alla åsikter kan kompromissa för ett bättre Sverige, och i slutändan en bättre planet.
Det är klart att det är det. I dagsläget är ju i princip allting förutom att göra Sverige vitt och svenskt igen ointressant. Allting annat kan ändras flera gånger om, det kan ändras fram och tillbaka tusentals gånger om man så vill. Men försvinner svenskarna så är de borta för alltid. Den gemensamma kampen för vårt folks överlevnad måste naturligtvis trumfa och vara viktigare än eventuella meningsskiljaktigheter i olika sakfrågor. Allt annat är ju fullkomligt vansinnigt.

När Mordors horder tränger sig på och förvandlar allt de rör vid till bajs, kaos, misär och ond bråd död så är det förstås tid för enighet bland vita nationalister och andra svenskvänliga folkkamrater. Man behöver inte vara överens om allt, man kan till och med vara oense om mycket, men vårt folks överlevnad är som sagt viktigare och mer akut än alla andra frågor och det är minsann ingenting som går att kompromissa bort!
Senast redigerad av Straybullet 2013-06-25 kl. 01:30.
Citera
2013-06-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Få in mer duktigt folk som kan ta ansvar och vara ledargestalter och organisatörer förmodar jag

Många är nog rädda för vad omvärlden ska tycka angående deras engagemang. Det är nog inte lätt att ¨komma ut¨som nationalist i mindre städer/byar antar jag.

Det är ju svårt att bygga upp saker själv. Det är så jag känner.

Sen måste man ju ha något möte av något slag norröver också för att det ska gå och locka folk till att bli aktivister/medlemmar/sympatisörer, eller ja det är ju vad jag tror dock. Då alla möten sker söderut av logiska skäl så blir det svårt att locka människor anser jag iaf.
Citera
2013-06-25, 01:48
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
PatrikAntonsson
Den nya blåa flagga som SvP presenterade under första maj borde bli en partinamn-flagga samtidigt som man byter ut och designar en riktigt stark, fräsh, enkel symbolflagga med effektfulla färger som får fienden att rygga tillbaka och svenskarna att känna hopp.

Jag tror man har mycket att vinna på att skilja sig från andra partier. Dvs man ska inte komma körandes med nån vissen blomma som symbol.

Jag tycker man kan ha flera symboler. Varför inte knyta något djur till partiet. Det jag tänker på spontant är en vit tiger. Den vita sibiriska tigern är den största och starkaste av tigrarna, den har blåa ögon och den är utrotningshotad. Idag lever den endast i fångenskap, den sista vilda sågs nån gång för 50 år sen.

En symbol som får folk att fråga "varför en vit tiger" och man kan då snabbt och enkelt nå fram till folk. Sen är ju tigern en gammal svensk symbol från kriget.

En svensk tiger skapades av Bertil Almqvist på uppdrag av Statens Informationsstyrelse, SIS, hösten 1941. Bilden blev en samlande symbol för Vaksamhetskampanjen, som startade 21 november 1941, av SIS. Kampanjens syfte var att mana allmänheten till tystnad om allt som kunde skada det neutrala Sverige, som vid tiden för kampanjen var omgivet av krigförande och ockuperade länder i andra världskrigets Europa.
Citera
2013-06-25, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av STHELIK
Många är nog rädda för vad omvärlden ska tycka angående deras engagemang. Det är nog inte lätt att ¨komma ut¨som nationalist i mindre städer/byar antar jag.

Det är ju svårt att bygga upp saker själv. Det är så jag känner.

Sen måste man ju ha något möte av något slag norröver också för att det ska gå och locka folk till att bli aktivister/medlemmar/sympatisörer, eller ja det är ju vad jag tror dock. Då alla möten sker söderut av logiska skäl så blir det svårt att locka människor anser jag iaf.
Det är klart att det är som du säger. Mellersta Norrland som du bor i säger mig inte så mycket, men du borde kontakta partiet antingen på info@svenskarnasparti.se eller via någon mail här: http://www.svenskarnasparti.se/lokalavdelningar/ och se om de inte kan sätta dig i kontakt med någon. Det finns ju medlemmar och aktivister även i Norrland, problemet är ju att det är så jävla stort och att alla bor 25000 mil från varandra. Men någon borde ju bo nära dig kan man tycka.

Jag håller absolut med om att det bör satsas lite mer på Norrland med torgmöten/större kampanjer och dylikt. Visst är det så.
Citera
2013-06-25, 01:51
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Det är klart att det är det. I dagsläget är ju i princip allting förutom att göra Sverige vitt och svenskt igen ointressant. Allting annat kan ändras flera gånger om, det kan ändras fram och tillbaka tusentals gånger om man så vill. Men försvinner svenskarna så är de borta för alltid. Den gemensamma kampen för vårt folks överlevnad måste naturligtvis trumfa och vara viktigare än eventuella meningsskiljaktigheter i olika sakfrågor. Allt annat är ju fullkomligt vansinnigt.

När Mordors horder tränger sig på och förvandlar allt de rör vid till bajs, kaos, misär och ond bråd död så är det förstås tid för enighet bland vita nationalister och andra svenskvänliga folkkamrater. Man behöver inte vara överens om allt, man kan till och med vara oense om mycket, men vårt folks överlevnad är som sagt viktigare och mer akut än alla andra frågor och det är minsann ingenting som går att kompromissa bort!
Är det inte förvånansvärt få som delar denna kompromisslösa inställning bland nationalister? Det glädjer mig verkligen att du är en aktiv förkämpe för den. Det ska snackas känslor, adoptivbarn, fjärde generationens invandrare och fan och hans moster. Man blir alldeles mörkrädd när vissa försöker spackla upp delar av denna självklara målsättning och vision.

Med detta sagt så behöver vi kompromisslösa nationalister bli ännu bättre på att göra våra kamrater uppmärksamma på vad som gäller. Inget jävla dalt. Raslig överlevnad och ett svenskt Sverige, ska det vara så svårt?

Våga diskutera detta med dina kamrater, våga ifrågasätt och våga peta hål på blåsor. Är vi 100% medvetna om detta, istället för 94% eller 98%, så blir den nationalistiska spjutspetsen så mycket vassare, säkrare och hårdare.
Citera
2013-06-25, 02:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det är klart att det är som du säger. Mellersta Norrland som du bor i säger mig inte så mycket, men du borde kontakta partiet antingen på info@svenskarnasparti.se eller via någon mail här: http://www.svenskarnasparti.se/lokalavdelningar/ och se om de inte kan sätta dig i kontakt med någon. Det finns ju medlemmar och aktivister även i Norrland, problemet är ju att det är så jävla stort och att alla bor 25000 mil från varandra. Men någon borde ju bo nära dig kan man tycka.

Jag håller absolut med om att det bör satsas lite mer på Norrland med torgmöten/större kampanjer och dylikt. Visst är det så.
Ingen svarar på västernorrlandsmailen iaf. Sen ser jag bara Skellefteå annars.... Verkar helt dött i Norrland
Citera
2013-06-25, 02:09
Medlem
Citat:

Jag brukar går runt och sätta upp lite klistermärken nu och då så lite aktivism sker här omkring.

Jag har redan haft lite kontakt med några här omkring

Ja det är som du säger att vissa har ju typ 7 mil till närmaste affär eller granne. Själv har jag turen att bo efter kusten. Det är ju värre att bo inåt landet förmodar jag.
Citera
2013-06-25, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ingen svarar på västernorrlandsmailen iaf. Sen ser jag bara Skellefteå annars.... Verkar helt dött i Norrland

Bor du i västernorrland?
Citera
2013-06-25, 02:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STHELIK
Bor du i västernorrland?
Nej det gör jag inte, såg bara att det var Västernorrland och Skellefteå som hade egna adresser (gävle och söderhamn räknar jag inte till norrland)

Jag skulle vara väldigt intresserad av något möte eller dylikt i Norrland (förutsatt att det inte är längst upp i norrland eller längst ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in