Citat:
Ursprungligen postat av
Tradition
2. Hur är folket överlag? Har ingen större lust med en klass där 90% är helt asociala och aldrig har smakat en droppe alkohol, eller inte har andra intressen än just matten.
Skulle säga att 10% är smått socialt efterblivna (inkl. mig själv), men det finns inga übernördar som sitter och räknar matte dygnet runt direkt. Det är ändå bara ett kandidatprogram och 1/3 av alla skulle jag inte säga ens fick toppbetyg i matematik i gymnasiet, så även om man på något sätt ändå är intresserad av matematik som vill läsa det i tre år, behöver man inte älska ämnet. Jag själv är inte sådär supersugen på att plugga matte varje dag, men det är ändå vad jag känner leder till de slags jobb som jag gillar. Tycker inte att sammansättningen av vår klass ser annorlunda mot den jag hade i gymnasiet (natur), mer än att 2/3-3/4 är killar och 2-3 i klassen kanske är helt asociala. Finns dock en hel del dropouts så välj dina vänner med omsorg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tradition
3. Finns ju också nån kandidat i Matematik och filosofi. Vettigt? Eller är det mest hipster?
Vi delar ibland föreläsningar med dem och även om jag ogärna vill vara så fördomsfull, ser de rätt missanpassade ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
adequate
SU ska ha en rätt bra matteutbildning, vad jag har förstått. Och vill du arbeta inom finans så har de ju ett masterprogram i försäkringsmatematik.
I princip alla som jag vet satsar på att läsa till master, vill läsa försäkringsmatematik. Hoppas det inte blir
för populärt dock. Vill ju gärna själv ha jobb också.