2013-06-24, 18:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Vad för läggning skulle det vara? Nu börjar det bli en hel del antaganden här.
Bry dig inte om sånt där. Din sida har olyckligtvis kopplats ihop med ett styckmord och spekulationerna drar igång. Det finns många som har, ska vi säga, lite avvikande intressen, utan att för den skull vara mördare.
Citera
2013-06-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Men snälla du! Det var i dess sammanhang bloggen stack ut och det gällde inte vilket ödehus som helst, utan DET ödehuset. Sidan handlar inte om cup-cakes liksom, utan om en med en pervers läggning som njöt av att vara där likdelar hittats. Som tycker det bästa är att alla kroppsdelar inte hittats än. BÄSTA, det säger väl allt. Till det kan läggas att ägaren till sidan bor i Boden, än värre, nära fyndplatserna. Det blir väldigt close..

Men...
Det är min åsikt, att inte dra in och peka ut oskyldiga människor i onödan i ett sådant alvarligt dåd som styckmordet på VB är. Det förstör mer än gör gott för människorna i Boden.
Citera
2013-06-24, 18:35
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Bry dig inte om sånt där. Din sida har olyckligtvis kopplats ihop med ett styckmord och spekulationerna drar igång. Det finns många som har, ska vi säga, lite avvikande intressen, utan att för den skull vara mördare.

"olyckligtvis kopplats"???

Pervers sida + foton från fyndplatsen där DELAR av VB:s kropp hittats + njutningsfylld text om detsamma = lycklig koppling utifrån ägaren.

Är du blind?
Citera
2013-06-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Just ordet hybris kan man tolka som storhetsvansinne, övermod, överdriven självuppskattning. Kommet från grekiskan, typ: Se sig större än gudarna, som sågs som den största synden av dem alla, enl. grek. mytologi.
"Högmod går före fall" har du väl hört?

Låter som en bipolär i ett maniskt tillstånd? Kan detta stämma :S?
Citera
2013-06-24, 18:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Men...
Det är min åsikt, att inte dra in och peka ut oskyldiga människor i onödan i ett sådant alvarligt dåd som styckmordet på VB är. Det förstör mer än gör gott för människorna i Boden.

Ett mord och i synnerhet styckmord är inte bra för någon stad. Det fungerar så! FB spekulerar, men det värsta hade redan skett. Det som sticker ut syns och synas.
Citera
2013-06-24, 18:42
Medlem
highfives avatar
Citat:

Nu frågar jag för tredje gången: Har du något förslag på figur eller symbol, utifrån din sakkunskap, som kan bildas av nio hugg?
Citera
2013-06-24, 18:45
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag vet inte om det kan kallas läggning, men ett överdrivet intresse för det morbida är väl inte ett illa passande uttryck? Kanske samma störning som KJ lider av, det vet jag inte, bryr mig inte, bara konstaterar. Ytterst osmakliga inlägg i skenet av vad som hänt med VB, det kan du väl hålla med om, att det inte är konstigt att du drar till dig uppmärksamhet?

Dina egna ord, perverst eller inte, dock ohyggligt avvikande intresse, citat;

Citat:
Panzram är en klar favorit för mig med. Riktigt rå kille. Jag kan stundtals starkt identifiera mig med mycket av hans filosofi och förhållningssätt till livet.

En annan personlig favorit är Albert Fish. Härlig gubbe som gillade att mörda och äta upp småbarn och sticka in långa vassa nålar i sitt kön och låta de ligga kvar där. Finns scans av hans nålprydda buk någonstans på nätet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Albert_fish

Sen får vi inte glömma den fantastiske herre som pryder min visningsbild: The Rostov Ripper, AKA Andrei Chikatilo. Jag har lite av en förkärlek för seriemördare som mest riktar in sig på barn och kvinnor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Andrei_Chikatilo

Att du har en fascination för sånt här är ju tillåtet, det bryr jag mig inte om i sak, konstaterar bara att du ser VB kvarlevor som något gott, och uttrycker en önskan om att hitta det samma under en skogspromenad.
Citera
2013-06-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag

Snarare en psykopat som kan ha vissa narcissistiska särdrag http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php
En mycket bra, lättläst sida
Citera
2013-06-24, 18:59
Medlem
Chirpas avatar
Har sökt på allt möjligt men är det någon som kan hitta något inlägg där den omtalade Bodengrabb refererar till tigersågar?
Skulle vara ett väldigt intressant sammanträffande om det finns ett sådant nämligen...
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:

Jag tror mer på en vanföreställning som sedan växte under slutet av april/början av maj. En del psykotiska kan ju även uppvisa lite maniska drag. Skulle varit givande att veta hur han agerade på de första söken med mps. Det som skrivits om i tråden kommer mest från Bodengrabb och hans fakta i inläggen har inte uppnått några högre höjder. Det som nämnts och troligtvis är fakta att han varit med på minst 4 av 5 sök med mps och vägrat skriva upp sig på listorna. Sedan ska han ha gråtit några gånger. Enligt Bodengrabb hade han berättat en hel del om sig själv.

Ofta är ju dessa psykiska sjukdomar med lite diffusa symptom svåra att diagnosticera även för en psykiatriker. Att sedan försöka göra det utifrån knapphändig information på en tråd som denna blir bara gissningar. Så därför gissar jag att det är en psykos av något slag kombinerat med hans tidigare karaktärsstörning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Fast nu glömmer du att schlangekraft antagligen är ex till en tjej som har en blogg där hon oroar sig över hur han beter sig. exet är bekant med även KJ, och lillebror. Det är troligen ingen random bloggare.
Har hon förekommit tidigare i den här tråden?
Citera
2013-06-24, 19:00
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Vi vet alldeles för lite om KJ:s beteenden i olika situationer. Märklig, udda mm. ger inte mycket för hand. Snäll, lugn behöver ingen diagnos.
Bipolärt, javisst om vi visste något om upp- och nergångar. Mer deppig, mer manisk, lika av varje, cykler mm. Vid bipolära sjukdomar kan man leva ett helt normalt liv periodvis. Men vi har väl inget som säger att han periodvis varit det ena eller andra eg. Tillbakadragen och samtidigt trevlig att umgås med. Om han medicinerats för bipolär sjukdom, borde det kommit fram för att de ofta får lämna blodprov för att mäta halten av litium i blodet. Men visst det finns andra preparat.
Bipolära sjukdomar kan utlösas av en djupare depression ska tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in