2013-06-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Uppgifterna om att VB avlidit av två var för sig, dödande hugg har stått i Expressen, som citerade en källa nära utredningen (vilket t ex kan betyda en civilanställd som vidarebefordat korridorskvaller).

Åklagare Schönbeck har aldrig nämnt antalet knivhugg/stick. Hon har sagt att VB avlidit till följd av skarpt våld (förorsakat av ett eggvasst föremål med en spetsvinkel på 20-40 grader) mot vitala delar. Detta våld har utförts av (en) annan person.

vart kommer infon om spetsvinkeln?
Citera
2013-06-23, 23:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kanske just på grund av mammans kompetens och den goda kontakten med sinn son som gjorde att han fick medicin tidigt. Kanske direkt efter mordet. Hon märkte väl att sonen inte var sig själv samtidigt som KJ blev känd för polis och press.

Nu går spekulerandet för långt, eftersom du inte vet vem KJs mor är, dessutom skulle ingen normal förälder skydda sitt barn från att låta polisen ingripa om man misstänker ett så allvarligt brott. Sunt förnuft säger att om man tror att barnet begått ett sådant brott kontaktar man polisen, för att hjälpa barnet. Vem som helst förstår att man inte kan springa runt med något sådant på sitt samvete. Förnekelse är något annat, men då ser man inte heller att barnet mår dåligt, då vill man inte se.
Citera
2013-06-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Anonym uppgiftslämnare.

visserligen... men jag visste att jag hade läst det nånstans. men detstod väl någonstannanstans/sas att det var i bröstet?
men jag hittade iallafall igen vart jag hört det ifrån den här gången
det kan vara vem som helst, ja.
Citera
2013-06-23, 23:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nu går spekulerandet för långt, eftersom du inte vet vem KJs mor är, dessutom skulle ingen normal förälder skydda sitt barn från att låta polisen ingripa om man misstänker ett så allvarligt brott. Sunt förnuft säger att om man tror att barnet begått ett sådant brott kontaktar man polisen, för att hjälpa barnet. Vem som helst förstår att man inte kan springa runt med något sådant på sitt samvete. Förnekelse är något annat, men då ser man inte heller att barnet mår dåligt, då vill man inte se.
Säg det till Mijailo Mijailovićs mamma.
Citera
2013-06-23, 23:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Visserligen är du kass på svenska, men du kan väl ändå läsa dig till att man hittat blod i KJs bil? Dessutom finns det flera exempel på horror-brott där ingen trodde det om gm. Allt är inte alltid som det verkar. Säregenhet är dock något som ofta hittas hos en gm. Mgm var den sista som såg VB, och sedan blodfynden. Vet inte om det är viktigt för dig att vinna frågan, men som sagt, kan man förkasta att KJ inte är inblandad (och som du skryta med xxxxx års "erfarenhet" av brottsutredningar ) så behöver man fylla på sitt stall av hästar.

Du menar alltså att VBs blod i KJs bil kommer från mensblod eller nåt? Tåskada i karaten? Nej, nu har du kvalat ur från den här matchen, inget vettigt hos dig inte.

Ingen anleding att vara otrevlig bara därför att vi inte är eniga.
Och om du skulle medvärka på ett danskt forum, och skriva på danska så skulle jag gjärna villa se hur du klarade av språk/staving etc.

Blodfynden väger inte tilräckligt tungt som jag ser det, om dom två blodfynden gjorde det då hadde KJ redan blivit åtalad.
Blodfynden är tydligen SÅ SMÅ, kansje även microskopiska.
Vi får se...

http://www.aklagare.se/Aklagarens-roll/Atalsbeslutet/
"Om åklagaren på objektiva grunder bedömer att det finns tillräckliga bevis för att den misstänkte har begått ett brott är åklagaren skyldig att väcka åtal."
Citera
2013-06-23, 23:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
TACK! Ännu någon som har lite mer insyn i detta, än de personer på Flashback som slänger in information här som inte stämmer och som inte ens har någon grund.

Jag kan, precis som dig, personligen säga att det där necrofilryktet, existerar inte, det är inte något som florerar i Boden, och har aldrig gjort, inte heller är han satanist i riktig benämning. Och även jag kan dementera att IKJ är en äkta satanist. Dessa personer är två softisar inombords med en benhård utsida, och några riktiga satanister är dom inte.

Ja, eller hur? I Boden går ju ingen säker längre från att bli utpekad för allt möjligt, det är hemskt.

Jag tror också att det är ett skämt när man ser bilder på svartvita "negerbollar" på sidan, rasist är han dock, och det kan ha någon typ av betydelse i detta, om det nu finns någon medhjälpare till KJ. Tipset är att inte framställa sig på nätet så att det kan missuppfattas, förr eller senare slår aktiviteter tillbaka. Det tror jag alla i Boden lärt sig av detta.
Citera
2013-06-23, 23:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Och om du skulle medvärka på ett danskt forum, och skriva på danska så skulle jag gjärna villa se hur du klarade av språk/staving etc.

Blodfynden väger inte tilräckligt tungt som jag ser det, om dom två blodfynden gjorde det då hadde KJ redan blivit åtalad.
Vi får se...

"Om åklagaren på objektiva grunder bedömer att det finns tillräckliga bevis för att den misstänkte har begått ett brott är åklagaren skyldig att väcka åtal."

Blodspåren är tillräckliga för att hålla KJ inlåst på sannolika skäl skyldig, som jag förstått det. Det räcker för mig, så här långt. Oskyldig är han inte, frågan är hur han agerat för att VB skulle mista livet. Han var den sista som såg henne, och utan blodfläckarna hade han antagligen varit en fri man nu. Så viktiga är dessa spår, oavsett storlek, som vi inte vet något om.
Citera
2013-06-23, 23:24
Medlem
Citat:
Jag tror också att det är ett skämt när man ser bilder på svartvita "negerbollar" på sidan, rasist är han dock, och det kan ha någon typ av betydelse i detta, om det nu finns någon medhjälpare till KJ. Tipset är att inte framställa sig på nätet så att det kan missuppfattas, förr eller senare slår aktiviteter tillbaka. Det tror jag alla i Boden lärt sig av detta.

Vem pratar du om nu? Jag har aldrig pratat om någon annan än de som blev utpekade som satanister och dylikt här. Det låter som att du snarare pratar om personen bakom "Schlangekraft", dem är helt orelaterade. Så jag förstår inte på vilket sätt det du säger är ett svar till mig? Om jag inte missuppfattar dig!
Senast redigerad av Doitmystyle 2013-06-23 kl. 23:26.
Citera
2013-06-23, 23:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vem pratar du om nu? Jag har aldrig pratat om någon annan än de som blev utpekade som satanister och dylikt här. Det låter som att du snarare pratar om personen bakom "Schlangekraft", dem är helt orelaterade. Så jag förstår inte på vilket sätt det du säger är ett svar till mig? Om jag inte missuppfattar dig!

Varför är de orelaterade?

Schlangekraft har dessutom en koppling till fyndplatsområdet och säger sig bo i närheten.
Citera
2013-06-23, 23:31
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:

Sorry, det har blivit många nya namn och vinklar på sistone, har inte följt med tillräckligt noga. Kan någon göra en lista på namn, "intressen" och om personen kan vara relevant som medhjälpare eller inte.
Citera
2013-06-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Vi får se...

jag tycker du ska fortsätta leta efter kriminella satanistnazister med adress runt Sävast trots att det förmodligen blev fel med JE. för den enda händelseutvecklingen där jag får ihop alla uppgifter om mobilsignaler, lillebrorsbesök mm är denna:VB lämnar kl 21:00, KJ skall till sin lillebror men VB slår inte följe med KJ för hon skall åt andra hållet hem till nån i Sävast, som lockat dit henne, och som vet att VB varit hos sin gamla pojkvän KJ och är ursinnig av svartsjuka. När hon kliver innanför dörren dödar han henne rätt omgående.
KJ anar alltså vem det är men är rädd för denne äldre med kriminell vibb så han säger ingenting, därav han emotionella mur i förhör (känslan man får).
Citera
2013-06-23, 23:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
jag tycker du ska fortsätta leta efter kriminella satanistnazister med adress runt Sävast trots att det förmodligen blev fel med JE. för den enda händelseutvecklingen där jag får ihop alla uppgifter om mobilsignaler, lillebrorsbesök mm är denna:VB lämnar kl 21:00, KJ skall till sin lillebror men VB slår inte följe med KJ för hon skall åt andra hållet hem till nån i Sävast, som lockat dit henne, och som vet att VB varit hos sin gamla pojkvän KJ och är ursinnig av svartsjuka. När hon kliver innanför dörren dödar han henne rätt omgående.
KJ anar alltså vem det är men är rädd för denne äldre med kriminell vibb så han säger ingenting, därav han emotionella mur i förhör (känslan man får).

Du kan lita på att jag fortsätter!

Och tack för din interessanta post.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in