2013-06-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, det är inte bekräftat mig veterligen. Det finns två kvinnor med samma namn i Boden, i snarlik ålder.

och jag, som jag nyss nämde, har en vän som gått kbt hos henne
Citera
2013-06-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Och? Det finns två ALJ i Boden, hur många gånger ska jag behöva upprepa detta? Bekräfta mer tack.

hen sa att det var KJS mamma
Citera
2013-06-23, 22:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
KJ:s favoritbok är "Pojken som levde med strutsar". Är det någon som läst den ?

http://www.svd.se/kultur/litteratur/aldrig-mera-strutskott_26715.svd

11 februari 2002 kl 00:00 , uppdaterad: 23 september 2007 kl 13:47
BARNBÖCKER
POJKEN SOM LEVDE MED STRUTSAR
Citera
2013-06-23, 22:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Grubblar bara på om KJ verkligen kunnat vara psykotisk eller ngt liknande. Verkar inte finnas något som helst som tyder på det. Han verkar ha haft bra kontakt med sina föräldrar, och särskilt modern (med tanke på yrket) borde väl ha uppmärksammat om ngt verkar riktigt fel. Känns så långsökt att han skulle ha fått en psykos precis i början av maj, som sedan försvann nästan direkt. Finns ingen info om droger eller annat heller. Onödigt spekulera mer om detta egentligen antar jag, lär ju inte (heller) leda någon vart.

Kanske just på grund av mammans kompetens och den goda kontakten med sinn son som gjorde att han fick medicin tidigt. Kanske direkt efter mordet. Hon märkte väl att sonen inte var sig själv samtidigt som KJ blev känd för polis och press.
Citera
2013-06-23, 22:49
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
http://www.svd.se/kultur/litteratur/aldrig-mera-strutskott_26715.svd

11 februari 2002 kl 00:00 , uppdaterad: 23 september 2007 kl 13:47
BARNBÖCKER
POJKEN SOM LEVDE MED STRUTSAR

Tack ! Intressant ......
Citera
2013-06-23, 22:51
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
men det var juh i bröstet? två djupa hugg varförsig dödande, samt sju ytliga?

Två dödande hugg som träffat vitala delar. Huvud och hals är också vitala delar. Jag har inte hört eller sett någonstans att det var bröst eller rygg.
Citera
2013-06-23, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
men det var juh i bröstet? två djupa hugg varförsig dödande, samt sju ytliga?

Det kan ju också handla om punkterad lunga/lungor.
Citera
2013-06-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Två dödande hugg som träffat vitala delar. Huvud och hals är också vitala delar. Jag har inte hört eller sett någonstans att det var bröst eller rygg.

ugh.. jag vet att jag har läst det.. ska se om jag ids rota bland alla tidningsartiklar...
Citera
2013-06-23, 22:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Ge upp nu! Du ser ju själv - en människa. Inget mer!
Knip igen! Tror du inte de har nog?

Hur menar du nu? Två personer ALJ bor i Boden. Att du ser en människa på en sida betyder inte att det är rätt ALJ. Varför ska jag knipa igen? Har du klena nerver? Varför säger du "tror du inte de har nog" när du refererar till en person som inte alls behöver vara KJs mor? Knepigt utbrott du.
Citera
2013-06-23, 22:56
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
hen sa att det var KJS mamma

Jaså? Som sagt, det finns två ALJ i Boden och jag tror inte på det förrän ännu bättre bevis finns.
Citera
2013-06-23, 22:56
Medlem
Diviots avatar
Citat:
En tanke: Ponera att KJ´s pappa hade ett förhållande med VB´s mamma. De kanske satt och drack vin, då kom VB in, det blev bråk. VB´s mamma tog fram en kniv och högg VB två ggr så hon dog. KJ´s pappa bar kroppen till sin bil och körde ut den i skogen. När han skulle lasta av kroppen i skogen kom Rob*n Åkes*son med en stor softairgun. Han hotade KJ´s pappa med den, så KJ´s pappa lämnade kroppen till Rob*n. Rob*n ringde sina vänner, både satanisterna och airsoftgänget. Alla kom dit. Resten vet ni.
Bara en teori alltså, säger inte att det behöver ha gått till exakt så här.

Ja, verkligen en god teori, jag blir imponerad !!
Ps. KJ pappa var i Turkiet när allt detta hände !!Ds
Om vi anstränger oss riktigt kan vi nog sy ihop en teori där VB begått självmord och offrat sin kropp till satanister eller Soft airguns fanatiker. Eller ...???
Citera
2013-06-23, 22:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Grubblar bara på om KJ verkligen kunnat vara psykotisk eller ngt liknande. Verkar inte finnas något som helst som tyder på det. Han verkar ha haft bra kontakt med sina föräldrar, och särskilt modern (med tanke på yrket) borde väl ha uppmärksammat om ngt verkar riktigt fel. Känns så långsökt att han skulle ha fått en psykos precis i början av maj, som sedan försvann nästan direkt. Finns ingen info om droger eller annat heller. Onödigt spekulera mer om detta egentligen antar jag, lär ju inte (heller) leda någon vart.

HELT enig!
Har ännu inte sett någon konfimerad info som pekar på at KJ skulle kunna ha begått detta EKSTREMT
sadistiska horror liknande mordet.
KJ som GM stämmer helt enkelt inte överhuvud taget, inte ens att han skulle kunna vara inblandad.

Som jag ser det, ska man se på hur själva mordet utförts, DETALJERNA, och hur liket/like delarna behandlats/plaserats, och alt detta avspeglar i sin tur GM's personlighets profil.

Och det är, som jag ser det, ABSOLUT INTE KJ.

Å andra sidan så passar en person som "Schlangekraft" MYCKET bättre.

"Schlangekraft" har genem flera år fantiserat om at döda, tortera, stycka etc etc, och det är, efter min mening, en sådan sorts person som nu har förvärkligat sin fantasi, och VB blev hans offer.

Jag säger inte at "Schlangekraft" nödvendigtvis är mördaren, men att det i alla fall är en person med en profil som han.
Senast redigerad av Theforeigner 2013-06-23 kl. 23:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in