Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Grubblar bara på om KJ verkligen kunnat vara psykotisk eller ngt liknande. Verkar inte finnas något som helst som tyder på det. Han verkar ha haft bra kontakt med sina föräldrar, och särskilt modern (med tanke på yrket) borde väl ha uppmärksammat om ngt verkar riktigt fel. Känns så långsökt att han skulle ha fått en psykos precis i början av maj, som sedan försvann nästan direkt. Finns ingen info om droger eller annat heller. Onödigt spekulera mer om detta egentligen antar jag, lär ju inte (heller) leda någon vart.
HELT enig!
Har ännu inte sett någon konfimerad info som pekar på at KJ skulle kunna ha begått detta EKSTREMT
sadistiska horror liknande mordet.
KJ som GM stämmer helt enkelt inte överhuvud taget, inte ens att han skulle kunna vara inblandad.
Som jag ser det, ska man se på hur själva mordet utförts, DETALJERNA, och hur liket/like delarna behandlats/plaserats, och alt detta avspeglar i sin tur GM's personlighets profil.
Och det är, som jag ser det, ABSOLUT INTE KJ.
Å andra sidan så passar en person som "Schlangekraft" MYCKET bättre.
"Schlangekraft" har genem flera år fantiserat om at döda, tortera, stycka etc etc, och det är, efter min mening, en sådan sorts person som nu har förvärkligat sin fantasi, och VB blev hans offer.
Jag säger inte at "Schlangekraft" nödvendigtvis är mördaren, men att det i alla fall är en person med en profil som han.