2013-06-23, 19:55
Medlem
jamescarters avatar
Min son(18år) var nere för några veckor sedan med sin polare(18år), dem löste det väldigt smidigt genom att de erbjöd en 20 årig bekant en plats i bilen och 2 lock öl för besväret, åkte ner och fyllde upp bilen utan problem, på vägen tillbaka blev de faktiskt stoppade utav tullen men hänvisade till att alkoholen va 20 åringens som bara nickade och höll med och minuterna senare var de ute på svenska vägarna, troligen förstod tullen att dem aldrig skulle kunna bevisa något annat trots att min son körde bilen så försök ragga upp någon över 20 som kan åka med som passagerare så är problemet ur världen
Citera
2013-06-23, 20:00
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StanceCars
Vi kommer att vara försiktiga och göra allt vi kan för att inte åka fast. Så man får frakta mer ifall man nu säger att det är p.g.a. ett stort evenemang?

Säg inte ett skit. Säg bara att det är för privat bruk och att du handlat för hela året.

Förövrigt blev jag stoppad i tullen när vi kom till Sverige när jag var nere förra året med två andra. Visitation och hela skiten...
Citera
2013-06-23, 20:01
Medlem
StanceCarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamescarter
Min son(18år) var nere för några veckor sedan med sin polare(18år), dem löste det väldigt smidigt genom att de erbjöd en 20 årig bekant en plats i bilen och 2 lock öl för besväret, åkte ner och fyllde upp bilen utan problem, på vägen tillbaka blev de faktiskt stoppade utav tullen men hänvisade till att alkoholen va 20 åringens som bara nickade och höll med och minuterna senare var de ute på svenska vägarna, troligen förstod tullen att dem aldrig skulle kunna bevisa något annat trots att min son körde bilen så försök ragga upp någon över 20 som kan åka med som passagerare så är problemet ur världen
Det låter faktiskt riktigt bra, känner ju en del 20 åringar som jag skulle kunna bjuda med och ge honom 2 kartor öl
Citera
2013-06-23, 20:12
Bannlyst
Klä er ut till nördar med glasögon-kit, rutiga skjortor och byxor uppdragna över naveln. Tänk att ni varit på ett forskningsprojekt vid något hightech institutet i tyskland. Ett exempel, men undvik att se ut som typiska langare iallafall.
Citera
2013-06-23, 20:14
Medlem
Citat:
Det låter faktiskt riktigt bra, känner ju en del 20 åringar som jag skulle kunna bjuda med och ge honom 2 kartor öl

Det är nog det smartaste ni kan göra faktiskt, jag läste på lite mer efter det att jag åkte första gången som 18åring. Hade vi torskat i tullen där så hade det kunnat bli rätt jobbigt då man inte har något att skylla på i det läget. Så en 20 åring i bilen så är ju det problemet ut världen. Sen om ni säljer ett par flak till några polare så blir ju resan ett jävla plus ändå (jämfört med kostnaderna i Sverige även om man kanske dricker lite mer ). Har ni en skåpbil så är ju platsen typ inga problem.
Citera
2013-06-23, 20:29
Medlem
heiss avatar
Ni som har genomfört detta, hur mycket gick ni plus?
Citera
2013-06-23, 21:02
Medlem
Facebacks avatar
Byggde om bilen så den gick på etanol, tankade den sedan i Tyskland med ren smuggelsprit som jag körde på och sedan när jag kommit till så Sverige tömde jag tanken!
Tullarna fattade aldrig ett skit!
Citera
2013-06-23, 21:04
Medlem
som någon redan sade.. Öl och vin 16 år... sprit 18 och tobak 18år...
Ta så mycket som hellst... och blir ni stoppade,så säger ni att de är till din mammas 50års kalas. =) allt borde gå väl... öl är i allafall billigt som fan!!... och Sangria.... 1.5l sangria. 1.70€ dvs About 17kr
Citera
2013-06-23, 21:16
Medlem
MindreModigMans avatar
Citat:
Tjena!

Jag och en kompis (båda 18 år) vi pratade om att ta bilen till Tyskland och handla lite Öl, Sprit och eventuellt Cigaretter (?)

Mvh StanceCars

Ta med dig en 20-åring o säg att ni har köpt lite godsaker till hans födelsedag.
Var det svårt?
Citera
2013-06-23, 21:20
Medlem
Packa bilen full och säg att ni ska ha födelsedagsfest... Och glöm inte 20-åringen.
Citera
2013-06-23, 21:23
Bannlyst
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7517692

Kör på, bara att säga att du ska ha en monsterfest och bjuda alla som e där, dock så får ni ha med er någon som är 20+ för att de ska fungera.
Citera
2013-06-23, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skillcapped
som någon redan sade.. Öl och vin 16 år... sprit 18 och tobak 18år...
Ta så mycket som hellst... och blir ni stoppade,så säger ni att de är till din mammas 50års kalas. =) allt borde gå väl... öl är i allafall billigt som fan!!... och Sangria.... 1.5l sangria. 1.70€ dvs About 17kr
sen kollar dom upp att hans mamma är 40 år :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in