2014-11-22, 22:17
Medlem
Är calles bäst o handla på?
Citera
2014-11-22, 23:01
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rc24fredde
Är calles bäst o handla på?
Beror på vad du ska köpa.
Det är smidigt då dom har ett brett utbud men dom är inte billigast på allt dom säljer.
Citera
2014-11-23, 17:35
Medlem
Jag kommer åka ifrån Norrland mitt i veckan mot Burg Calle.

Vad tjänar jag mest på tror ni?

Alt1. Åka min personbil 2pers bmw kombi 10 lasta lagligt ca 400kg.

Alt2. Personbil plus släp, lasta lagligt.

Alt3. Hyra skåpbil lasta lagligt på alla.

Har va 250 mil tor.
Citera
2014-11-23, 21:48
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeman88
Jag kommer åka ifrån Norrland mitt i veckan mot Burg Calle.

Vad tjänar jag mest på tror ni?

Alt1. Åka min personbil 2pers bmw kombi 10 lasta lagligt ca 400kg.

Alt2. Personbil plus släp, lasta lagligt.

Alt3. Hyra skåpbil lasta lagligt på alla.

Har va 250 mil tor.

Beror på vad det är för släp och vad hyran är på det och vad det är för milkostnad på skåpbilen.
Rent spontant så känns hyrbilen som det effektivaste färdmedlet om inte hyran är för dyr.
Citera
2014-11-24, 07:52
Medlem
Jag har räknat att kostnad för resan ca 4000kr ink färja.
Jag kommer tanka full tank på firman och kommer ta mig till Helsingborg i princip "gratis".

Sen kan jag säkert lasta 200 flaskor.

Smidiga med hyrbil blir att det går lasta såklart mycket mer och öl som man egentligen vill köpa =). Kostar minst 1000kr dygn.
Citera
2014-11-24, 19:01
Medlem
casper_thetwos avatar
Några rävar som har varit med i gamet länge?

Undrar om man kan åka till calles, köpa två pallar och sen få dom utkörda. Eller gäller det bara vid förbokning?
Citera
2014-11-24, 21:37
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Jag har räknat att kostnad för resan ca 4000kr ink färja.
Jag kommer tanka full tank på firman och kommer ta mig till Helsingborg i princip "gratis".

Sen kan jag säkert lasta 200 flaskor.

Smidiga med hyrbil blir att det går lasta såklart mycket mer och öl som man egentligen vill köpa =). Kostar minst 1000kr dygn.
Jag tycker det låter som att hyrbilen blir en dyr utgift som är svår att ta-igen på öl&sprit smuggling.
Skulle nog överväga personbil med släp så du får lasta mycket och ändå ha hyfsat billig resekostnad.

Om du kan klara dig med 200 flaskor så räcker en personbil till den den lasten och blir utan tvekan billigast resekostnad.
Om du kan tanka personbilen på firman så kan du dessutom fylla några plastdunkar som du kan hälla i bilen nere i Tyskland och slänga dunkarna där.
Citera
2014-11-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Jag tycker det låter som att hyrbilen blir en dyr utgift som är svår att ta-igen på öl&sprit smuggling.
Skulle nog överväga personbil med släp så du får lasta mycket och ändå ha hyfsat billig resekostnad.

Om du kan klara dig med 200 flaskor så räcker en personbil till den den lasten och blir utan tvekan billigast resekostnad.
Om du kan tanka personbilen på firman så kan du dessutom fylla några plastdunkar som du kan hälla i bilen nere i Tyskland och slänga dunkarna där.

Tack för input, jag har lyckats hitta en jumpy jag ska köra så det löste sig. Men är det okokt att åka med vinterdäck till burg?
Citera
2014-11-26, 19:49
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Tack för input, jag har lyckats hitta en jumpy jag ska köra så det löste sig. Men är det okokt att åka med vinterdäck till burg?
Har du dubbdäck så avråder jag dig då polisen i Tyskland är rätt griniga när det gäller dubbdäck.
Citera
2014-11-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Har du dubbdäck så avråder jag dig då polisen i Tyskland är rätt griniga när det gäller dubbdäck.

Jag har dubbdäck, läste att det var dispans i puttgarden burg ligger ca 9 km längre in, det är alltså dumt att chansa. Mycket billigare i burg calle än bordershoppen =)
Citera
2014-12-04, 14:49
Medlem
fistvakts avatar
Tjenare, vet inte vart jag skulle posta detta, kändes onödigt med egen tråd.
Har hur som helst en liten fråga angående öl:

Ska till tyskland om ett par veckor, och dricker inte öl så himla ofta, dock tänkte jag köpa 3-5 flak.
Hur lång "förbrukningstid" brukar det vara på öl-flaskor över lag, alltså hur lång tid från försäljning till bäst före?

Mvh.
Citera
2014-12-04, 14:55
Medlem
zobij4xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casper_thetwo
Några rävar som har varit med i gamet länge?

Undrar om man kan åka till calles, köpa två pallar och sen få dom utkörda. Eller gäller det bara vid förbokning?

En polare med familj ringde innan och "bokade" två pallar, sen var det bara att få det utkört.
Är dock osäker om det var Calle eller någon annan bordershop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in