Citat:
Ursprungligen postat av
gileas
ja, men de hänvisar till polisen:
http://www.expressen.se/nyheter/polisen-det-kan-vara-ett-ritualmord/
men visst, behöver inte betyda att det är sant. dock skulle det rimma väl med att man inte gömmer undan kvarlevorna ordentligare.
Nja. De spekulerar utifrån uppgift om att det skulle vara ett mönster som huggits in på hennes kropp. Sen vet vi inte vem källan är och hur tillförlitlig denna är. Vad jag menade var att det inte finns några offentliga uppgifter om rituella inslag utan snarare journalister som gått i spinn på uppgifter från oklar källa. Visst, jag säger inte att det är felaktigt, men tycker att man bör ta de uppgifterna med en stor nypa salt.
Sen benens placering har det ju spekulerats massor om, men det troliga, enligt uppgifter i tråden, är väl att de inte var särskilt rituellt placerade utan snarare lutade mot en vägg alternativ låg ned på golvet. Men, dessa uppgifter är förstås osäkra.
Sen har jag svårt att se KJ, som får betraktas som mest sannolike GM, som rituell mördare, utifrån vad vi vet om honom. Med hans bakgrund har jag svårt att se varför han skulle ritualmörda en f.d. flickvän. Han tycks ju snarare ha kristna värderingar. Möjligen har han i någon form av blint raseri velat skända henne.