2013-06-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
Ja det är mycket möjligt att det gör det, och i sådana fall hoppas jag kunskapen kommer fram och att allt löser sig. Men jag förvånas bara över hur folk kan komma med påståenden som dom verkar så helt säkra på, när det inte stämmer över huvud taget? Information som vi Bodensare kan dementera helt. Man kan väl fråga, om man tror sig veta något, men varför säga det som om man har full koll? Det kommer aldrig att driva tråden i någon vettig riktning.

Exempelvis så kom någon och sa att denne vet att JFE jobbar på ett bageri. Detta stämmer inte över huvud taget. Detta är ju givetvis inget "hemskt", bara ett missförstånd, men sådant som stör mig så mycket med Flashback. Här öser man ur sig information, och kan sedan inte grunda det med något och i slutändan har man inte gjort annat än att pekat ut en oskyldig själ, helt utan anledning.

Jag hade haft större förståelse om alla dessa satanist-, necrofil- och bagerirykten hade substans, men nu har dem inte det. Det är påhitt.

Jag håller med till punkt och pricka. Och det tragiska kan jag tycka är att när sådana som vi som känner dem som blivit uthängda med falsk ryktesspridning levererar sanningen så möts vi med mothugg. Det är som om flashbackarna så innerligt vill ha rätt och tro på sina egna befängda teorier mer än att ta till sig av sanningen. Det är alldeles för många oskyldiga som blivit uthängda här med skruvade spekulationer.
Citera
2013-06-23, 12:27
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilket utesluter KJ. Eller är du beredd att hänga en psykisk sjukdom om halsen på KJ ? Förslag ?

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ingen förklaring. Nä, kunde just tro det.

Jag får bara en känsla av att MGM ligger lååååångt före polis,jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att han någonsin kommer att erkänna.
Jag känner som sagt inte MGM men att han deltagit i sökandet alla ggr utom en säger ju en del och sen detta med att ej skriva upp sig på deltagarlistorna är iaf för mig märkligt.

Märklig är det enda man läst om MGM,men det finns ju en del som verkar veta vem han är,varför inte förklara lite mer hur han är som person.
Citera
2013-06-23, 12:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Jag får bara en känsla av att MGM ligger lååååångt före polis,jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att han någonsin kommer att erkänna.
Jag känner som sagt inte MGM men att han deltagit i sökandet alla ggr utom en säger ju en del och sen detta med att ej skriva upp sig på deltagarlistorna är iaf för mig märkligt.

Märklig är det enda man läst om MGM,men det finns ju en del som verkar veta vem han är,varför inte förklara lite mer hur han är som person.

Vi har fått många vittnesmål om hur KJ är som person, här ett exempel.

Akrobaten0808 citat;

Citat:
Hackat ihjäl grodor, smådjur, säruntresse för vapen,
Och på de så ska KJ ha sagt till en kompis förra året att han är sugen på att "pröva mörda någon för att se hur det går till" / känns.

Dra dina egna slutsatser.
Citera
2013-06-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Där har du fel! Det talas visst i Boden, man t o m varnar för honom!

Angående JE så kan ni lägga ner tramset, han är enbart en stor/kaxig käft och inte nekrofil eller utövande satanister. Bara en image för bandet. Han är inte farligare än en pingstvän/nykterist.
Citera
2013-06-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Självfallet kan folk ändra sig men det har i det här fallet uppenbarligen inte gått in hos de bodensare som fortfarande varnar för nekrofilen som är sångare i death metalbandet.

Om det vore ett så välkänt rykte tror du inte att det skulle ha kommit fram till oss närstående och JE själv då? Borde du dessutom inte få större medhåll i den teorin här på Flashback om det var så det låg till? Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, det här är bara för lustigt. Vore ju intressant att veta vart ryktet kommer ifrån och vad som ligger till grund för det.

Men det finns ingen grund för detta och allt är bara rappakalja.
Citera
2013-06-23, 12:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Angående JE så kan ni lägga ner tramset, han är enbart en stor/kaxig käft och inte nekrofil eller utövande satanister. Bara en image för bandet. Han är inte farligare än en pingstvän/nykterist.

Då faller han in i samma kategori som KJ som bevisligen varit med i religiös och nykterhetsorganisation. JE blev i ett nafs intressant igen, du gjorde självmål.
Citera
2013-06-23, 12:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65

KJ var både medlem i nykterhetsförbund och i kyrkans ungdomsförbund så den garantin ger vi inte mycket för, men jag tror nog att denna JE kan uteslutas som Mgm.
Citera
2013-06-23, 12:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vilket utesluter KJ. Eller är du beredd att hänga en psykisk sjukdom om halsen på KJ ? Förslag ?
Jag tror att han är sjuk. Förslag på vadå?
Citera
2013-06-23, 12:40
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kan du ens jämföra prostitution med marsmänniskor och aliens. Horor och hallickar finns, sexuell exploatering av kvinnor är ett faktum, ingen ovanlig företeelse. Men marsmänniskor och aliens är tveksamt om du frågar mig, tror inte att det bevisats existera. Da da da da, bla bla gagagaga, ska kanske prata med barn på barns vis så att du förstår?

För att utröna om VB har sålt sex så kan man börja med en spekulation och samla information som kan ge grund för en teori. Jag tänker inte göra det därför att jag i nuläget tror på ett helt annat scenario och motiv. Dock är sex och pengar inte uteslutet som motiv, inte ens osannolikt.
Det är ju du som inte fattar. Det finns exakt lika många indicier på att VB sålde sex som att hon var från Mars. Sen huruvida det finns aliens eller inte är ointressant i sammanhanget. Varför dra upp eventualiteten att hon sålde sex om inget talar för detta? Jo, det har gjorts för att hon var thailändska, inget annat. Hennes liv och person talar snarare i diametralt motsatt riktning. Varför dela ut reklam som extrainkomst och hon sålde sex? Hon pluggade och hade en bra bakgrund. Jag känner en del thailändskor och välutbildade kvinnor från en bra bakgrund och som dessutom varit en väldigt lång tid i Sverige säljer inte sex. Punkt!
Citera
2013-06-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då faller han in i samma kategori som KJ som bevisligen varit med i religiös och nykterhetsorganisation. JE blev i ett nafs intressant igen, du gjorde självmål.

JE är inte farligare än en teddybjörn, vilket framkom redan då första spekulationerna om JE uppkom. Sen har han varken varit med i något religiöst samfund eller nykterhetsorganisation.
Citera
2013-06-23, 12:43
Medlem
MrFolds avatar
"Satanistspåret" känns ungefär lika substantiellt som "sektspåret" från Pi*rre N*lssons försvinnande i fjol. Det är faktiskt smått otroligt att man kan vara så totalt utan självkritik att en rad någon skrivit på sin facebook om "Satan" kan leda till man på allvar börjar spekulera om vederbörande som inblandad i ett mord.

Det verkar vara väldigt jobbigt i Boden nu för övrigt. Trots att en person faktiskt sitter häktad på sannolika skäl för mordet.
Citera
2013-06-23, 12:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det är ju du som inte fattar. Det finns exakt lika många indicier på att VB sålde sex som att hon var från Mars. Sen huruvida det finns aliens eller inte är ointressant i sammanhanget. Varför dra upp eventualiteten att hon sålde sex om inget talar för detta? Jo, det har gjorts för att hon var thailändska, inget annat. Hennes liv och person talar snarare i diametralt motsatt riktning. Varför dela ut reklam som extrainkomst och hon sålde sex? Hon pluggade och hade en bra bakgrund. Jag känner en del thailändskor och välutbildade kvinnor från en bra bakgrund och som dessutom varit en väldigt lång tid i Sverige säljer inte sex. Punkt!

Där har du fel tror jag, vi har fått indikationer här i tråden som har handlat om att hon erbjöd vissa intima tjänster, rätta mig om jag har fel. Har hängt med från början och tror mig veta att det uttrycktes på det viset. Det är i så fall ett indicium men inget bevis.

Hennes ursprung har inte med saken att göra, det är du och några till som gör den kopplingen, och säger mer om era förutfattade meningar än min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in