Citat:
Ja det är mycket möjligt att det gör det, och i sådana fall hoppas jag kunskapen kommer fram och att allt löser sig. Men jag förvånas bara över hur folk kan komma med påståenden som dom verkar så helt säkra på, när det inte stämmer över huvud taget? Information som vi Bodensare kan dementera helt. Man kan väl fråga, om man tror sig veta något, men varför säga det som om man har full koll? Det kommer aldrig att driva tråden i någon vettig riktning.
Exempelvis så kom någon och sa att denne vet att JFE jobbar på ett bageri. Detta stämmer inte över huvud taget. Detta är ju givetvis inget "hemskt", bara ett missförstånd, men sådant som stör mig så mycket med Flashback. Här öser man ur sig information, och kan sedan inte grunda det med något och i slutändan har man inte gjort annat än att pekat ut en oskyldig själ, helt utan anledning.
Jag hade haft större förståelse om alla dessa satanist-, necrofil- och bagerirykten hade substans, men nu har dem inte det. Det är påhitt.
Exempelvis så kom någon och sa att denne vet att JFE jobbar på ett bageri. Detta stämmer inte över huvud taget. Detta är ju givetvis inget "hemskt", bara ett missförstånd, men sådant som stör mig så mycket med Flashback. Här öser man ur sig information, och kan sedan inte grunda det med något och i slutändan har man inte gjort annat än att pekat ut en oskyldig själ, helt utan anledning.
Jag hade haft större förståelse om alla dessa satanist-, necrofil- och bagerirykten hade substans, men nu har dem inte det. Det är påhitt.
Jag håller med till punkt och pricka. Och det tragiska kan jag tycka är att när sådana som vi som känner dem som blivit uthängda med falsk ryktesspridning levererar sanningen så möts vi med mothugg. Det är som om flashbackarna så innerligt vill ha rätt och tro på sina egna befängda teorier mer än att ta till sig av sanningen. Det är alldeles för många oskyldiga som blivit uthängda här med skruvade spekulationer.