2013-06-23, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Då tycker jag att du ska erinra honom om att han glömde att TA BORT vissa uppgifter om sig själv när han ändrade sin fb tidigare ikväll. Fast det kanske du kan göra, då du vet mer om honom än han själv gör. Du kanske rastar honom också?

Jag har väl aldrig påstått att jag vet mer om JE än han själv gör? Vilka uppgifter skulle det vara menar du? Den politiska åsikten som uppenbarligen är sarkastisk?
Citera
2013-06-23, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Är det därför du skriver med nyreggat konto?

Jag har följt tråden sen begynnelsen men inte haft någon anledning att kommentera. Men när det sprids osanningar om någon närstående är jag inte villig att sitta tyst. Och ja, då reggade jag ett konto här.
Citera
2013-06-23, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Uppenbart förekommer det närstående/vänner som är beredda att dra en lans både för KJ och JE. Den förstnämnde - KJ - skulle enligt en kompis aldrig göra en fluga förnär eller bryta nacken av en nyfångad fisk, men har i olika sammanhang själv berättat om sin önskan att döda en människa och enligt uppgift skurit sin hund i bitar, medan den andre - JE - av dig uppges inte alls vara satanist trots att detta var hans egna ord i en intervju. Vilka versioner tycker du mest borde bära sanningens prägel ? Originalversionerna eller den som förmedlas i andra hand av respektive kompisar ?

Helt klart och det har jag förståelse för. Men JE har ingen koppling till VB. Och det finns ju en anledning till att någon sitter misstänkt på sannolika skäl. Och oavsett om JE varit satanist finns det inget som kopplar honom till VB och styckmordet. Det enda ni utgår från nu är att han i en intervju för 2,5 år sen sagt att hans religion är satanism/ateism. Han var 19 år när han uttryckte sig så, du tror inte att han kan ha mognat och ändrat syn sen dess? Vilket jag som känner honom kan intyga att han gjort.
Citera
2013-06-23, 03:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Helt klart och det har jag förståelse för. Men JE har ingen koppling till VB. Och det finns ju en anledning till att någon sitter misstänkt på sannolika skäl. Och oavsett om JE varit satanist finns det inget som kopplar honom till VB och styckmordet. Det enda ni utgår från nu är att han i en intervju för 2,5 år sen sagt att hans religion är satanism/ateism. Han var 19 år när han uttryckte sig så, du tror inte att han kan ha mognat och ändrat syn sen dess? Vilket jag som känner honom kan intyga att han gjort.

Visst kan han ha mognat och ändrat sig beträffande satanism/ateism, det bestrider varken jag eller någon annan i tråden, och någon koppling till styckmordet har väl heller ingen påstått. Men har han någon perifer kännedom om VB-mordet borde han nog berätta det för polisens utredare, varje pusselbit som passar, oavsett hur liten, kompletterar ju bilden som krävs för att kunna lösa det här. Tror varenda bodensare skulle skriva under på det.
Citera
2013-06-23, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Jag tror några sidor före ditt först inlägg om detta.
Det var jag som skrev "thai hora" i mitt tidigare inlägg men jag påstod inte att hon (VB) var det. Läs en gång till inlägget, då, förstår du vad jag menade.
Citera
2013-06-23, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det var jag som skrev "thai hora" i mitt tidigare inlägg men jag påstod inte att hon (VB) var det. Läs en gång till inlägget, då, förstår du vad jag menade.

Ja det blir lätt att missförstå texten och det är fler som har gjort det:

"Kanske för att det är ett ganska litet samhälle, där många känner varandra på något sätt och tänker varför ska man skaffa sig fiende när det gäller en thai hora?"
Citera
2013-06-23, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Du påstår inte att hon var en prostituerad men din teori bygger på att hon var det så det är ju svårt att se skillnaden där. Sen kanske du ska ta och fundera på ordvalet också, thai hora (särskrivningen hehe) är inte ett (två) bra ord att använda.
Senast redigerad av Itoy 2013-06-23 kl. 07:30.
Citera
2013-06-23, 10:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tror inte att Schlangek*aft och Aptrga*gr är samma person, för mig ser det ut som om att Aptrga*gr re-postar och/eller kommenterar några av Schlangek*aft´s posts.

jag är myckett interesserad av at se bilden du menar kunde vara Schlangek*aft , PMa mig gärna med ett länk.
Citat:
2 months ago - schlangekraft - Tumblr
schlangekraft.tumblr.com/.../important-message-fr... - Översätt den här sidan
... have an awful day! /Schl*ngekraft, aka Aptrg*ngr, aka Wehrwulf*z, aka Postmortemfet*lextrusion, aka Pissbög. 2 months ago on March 21, 2013 at 01: 12am.

*=a
Citera
2013-06-23, 10:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
http://reblogmonstah.tumblr.com/post/10693703391/aptrgangr-also-known Skjuten 1994
http://img801.imageshack.us/img801/9916/7kqa.jpg Aftermath 1994.
Jag undrar vad som åsyftas, är det för att "the Rostov Ripper" är död eller är det hans verk?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-23 kl. 10:46.
Citera
2013-06-23, 10:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
http://reblogmonstah.tumblr.com/post/10693703391/aptrgangr-also-known Skjuten 1994
http://img801.imageshack.us/img801/9916/7kqa.jpg Aftermath 1994.
Jag undrar vad som åsyftas, är det för att "the Rostov Ripper" är död eller är det hans verk?

Aftermath 1994 är iaf en skräckfilm där det hela slutar med att han tar ut offrets hjärta och ger det till hunden.
Citera
2013-06-23, 10:55
Medlem
ME077s avatar
Tänk att det ska vara så svårt att få bekräftat om dessa eventuella/troliga rituella inslag... och mer exakt hur dessa såg ut. Visserligen har det både stått i media och användare här har påstått detta. Men tänk om det är rena påhitt. (Personligen tror jag att det faktiskt var rituella inslag.)

Om man utgår från att det var rituella/satanistiska inslag då känns sannolikheten extremt stor att schlangekraft-folket är inblandat. (Med eller utan KJ, troligtvis med).

Annars har vi verkligen spårat ur i denna tråd... (Fast jag tror vi är på rätt spår...)
Citera
2013-06-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror att det är öl som byggt den kroppen.

mycket sant.
sen borde ni kolla upp er fakta. JE är lika gammal som KJ och har gått på helt andra skolor (låg/mellan och högstadiet) än KJ. gymnasiet kanske de gått samma, men det är ganska oundvikligt i boden såvida du inte söker in till en annan stad, men majoriteten söker till björknäsgymnasiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in