Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-22, 22:56
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du beskriver det väldigt bra. Skulle allt detta realiseras så skulle Sverige i sanning bli ett mycket bättre land. Liten justering kanske; SD avser totalminska invandringen från Afrika och Mellanöstern till ett absolut minimum. Sen kan jag mycket väl tänka mig, som jag även har skrivit i en tidigare tråd, att SD kommer att verka för återflyttade av de mest ointegrerbara elementen, såsom somalier i tält, eller sådana som inte vet hur man åker rulltrappa. Dessa trivs nog bäst i sina hemländer.
Jag medger att SD är det bästa partiet i riksdagen om man bortser från deras sionism, för om det bara handlade om sionism hade jag nog röstat på Vänsterpartiet.

Men det stora problemet med SD, och anledningen till att jag föraktar dem med hela mitt väsen, är att de kanaliserar det svenska missnöjet, som det så fint heter, i ett intellektuellt underlägset och av judar infiltrerat parti när alla nyuppvaknade svenskar istället hade kunnat vända sig till ett riktigt nationalistiskt parti. SD står alltså i vägen för att den svenska nationalismen skall utvecklas.
Citera
2013-06-22, 22:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niss3
enligt SD's retorik och politiska åsikter så kan man ta hit 9 miljoner portugiser och be dom dansa kring midsommarstången och vips är dom svenska.

En Flashback-klassiker, källa på det? Jag har aldrig hört SD varken säga eller antyda att man vill ha hit 9 miljoner personer.

Däremot är ju självklart SD inte rasister, så om du vill se saker som att en välanpassad japan, med stort företag i Sverige som skapar många jobb åt svenskar, ska slängas ut hals över huvud >> Ja då rekommenderar jag SvP.

Ej heller vill SD se någon "slutlig lösning" kring afghaner och somalier som nu vistas i Sverige. Däremot minska inflödet av dessa personer till ett minimum, samt på sikt verka för återflyttning av ointegrerbara element.
Citera
2013-06-22, 22:59
Medlem
Citat:
Jag är inte medveten om att Åkesson sagt så om Zlatan, kan du länka?

Om han gjort det, så anser jag att det är fel:
- Zlatan beter sig synnerligen osvenskt i många fall, typiskt "blattebeteende"
- Zlatan är extremt gudomligt hyllad av svensk media, trots att han i realiteten ligger runt topp 20-30 i Europa och har 4-5 svenskar före sig i listan över störste fotbollsspelare från Sverige
http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/zlatan-kanner-sig-mer-och-mer-svensk-nu/

" I TV4:s Efter tio berättar SD:s partiledare Jimmie Åkesson om hur han ser på Zlatans "svenskhet". - Zlatan är ett ypperligt exempel på en lyckad assimilering, säger Jimmie Åkesson."

Det är alltså i "Efter 10" som uttalandet kommer. Kan försöka leta upp det.
Senast redigerad av SFS 2013-06-22 kl. 23:24.
Citera
2013-06-22, 23:03
Medlem
Citat:
Du beskriver det väldigt bra. Skulle allt detta realiseras så skulle Sverige i sanning bli ett mycket bättre land. Liten justering kanske; SD avser totalminska invandringen från Afrika och Mellanöstern till ett absolut minimum. Sen kan jag mycket väl tänka mig, som jag även har skrivit i en tidigare tråd, att SD kommer att verka för återflyttade av de mest ointegrerbara elementen, såsom somalier i tält, eller sådana som inte vet hur man åker rulltrappa. Dessa trivs nog bäst i sina hemländer.

Jo visst skulle nog den administrativa landytan Sverige stärkas av en homogeniserande rasblandningsprocess om den lyckades ta bort den nuvarande etniskt splittrade situation som nu är fallet. Men vad skulle det svenska folket vinna på att blanda ut oss med diverse semiter, negrer, asiater mm
Att en dylik process knappast är särdeles trolig att bli framgångsrik är också lätt att förstå om man bara betraktar sin samtid och studerar hur svenskarna tar miljoner i bostadslån för att slippa beblanda sig med babbar!
Men visst, om sisådär tvåtusen år när assimilationen är fullbordad så kan det säkert vara jättetrevligt i SD:s nya Sverige!
Citera
2013-06-22, 23:25
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Däremot är ju självklart SD inte rasister, så om du vill se saker som att en välanpassad japan, med stort företag i Sverige som skapar många jobb åt svenskar, ska slängas ut hals över huvud >> Ja då rekommenderar jag SvP.
Fel, fel, fel! Det handlar inte om individer, utan om grupper. En japan gör absolut ingenting så länge han inte gör jättemånga svenska kvinnor gravida med rasblandade barn, men hade vi haft 500 000 japaner i Sverige hade jag och SvP verkat för storskalig repatriering, eftersom Sverige är svenskarnas land.

Citat:
Ej heller vill SD se någon "slutlig lösning" kring afghaner och somalier som nu vistas i Sverige. Däremot minska inflödet av dessa personer till ett minimum, samt på sikt verka för återflyttning av ointegrerbara element.
Och du tror alltså att Sverige åter kommer bli svenskt med den inställningen.

Du får det att låta diaboliskt när du säger slutlig lösning, men visst är det det som behövs. En lösning som inte är slutgiltig är ju bara temporär. Ut ska de
Senast redigerad av Kurganski 2013-06-22 kl. 23:42.
Citera
2013-06-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Jag medger att SD är det bästa partiet i riksdagen om man bortser från deras sionism, för om det bara handlade om sionism hade jag nog röstat på Vänsterpartiet.

Men det stora problemet med SD, och anledningen till att jag föraktar dem med hela mitt väsen, är att de kanaliserar det svenska missnöjet, som det så fint heter, i ett intellektuellt underlägset och av judar infiltrerat parti när alla nyuppvaknade svenskar istället hade kunnat vända sig till ett riktigt nationalistiskt parti. SD står alltså i vägen för att den svenska nationalismen skall utvecklas.

SvP-anknutna Realisten.se har 200 000 unika besökare varje månad, enligt SvP-medlemmen Straybullet som är aktiv här på Flashback. Stämmer detta så betyder det att vad du kallar "ett riktigt nationalistiskt parti" når ut brett och effektivt. Detta betyder också att om folk inte röstar på dem så finns det inte längre några ursäkter i still med att det skulle vara SD:s fel att SvP inte kan övertyga fler.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-23, 00:00
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
SvP-anknutna Realisten.se har 200 000 unika besökare varje månad, enligt SvP-medlemmen Straybullet som är aktiv här på Flashback. Stämmer detta så betyder det att vad du kallar "ett riktigt nationalistiskt parti" når ut brett och effektivt. Detta betyder också att om folk inte röstar på dem så finns det inte längre några ursäkter i still med att det skulle vara SD:s fel att SvP inte kan övertyga fler.

Vänligen,
SD-trollet
Visst är det så att nationalismen är på uppsving även i Sverige, men SD har stått och står de facto i vägen eftersom det är SD som uppmärksammas som invandringskritiskt och nationalistiskt alternativ i "svensk" media. Folk som inte är intresserade av att göra någon djupare analys, eller inte orkar, eller helt enkelt inte kan, de röstar på Sverigedemokraterna eftersom de upplevs som det optimala alternativet. Av de relativt få invandringskritiker som i dagsläget känner till Svenskarnas parti skräms säkert mer än hälften bort från partiet av all propaganda innan de ens har gått in på hemsidan. Av de som återstår resonerar många säkert som så att "SD finns ju redan i riksdagen, vi stödjer dem" och ägnar inte SvP någon djupare tanke.

Men självklart tror och hoppas jag naturligtvis att SvP kommer bräcka sitt 10 000-röstersmål med dunder och brak 2014
Senast redigerad av Kurganski 2013-06-23 kl. 00:03.
Citera
2013-06-23, 00:02
Medlem
Citat:

Vänligen,
SD-trollet
Enligt Alexa 168;e plats för besök i Sverige, Höganäs och Klippan kommer det många från som besöker sidan. Så det tycks vara ett skåneparti mer än svenskt.
Citera
2013-06-23, 00:13
Medlem
Citat:
Visst är det så att nationalismen är på uppsving även i Sverige, men SD har stått och står de facto i vägen eftersom det är SD som uppmärksammas som invandringskritiskt och nationalistiskt alternativ i "svensk" media. Folk som inte är intresserade av att göra någon djupare analys, eller inte orkar, eller helt enkelt inte kan, de röstar på Sverigedemokraterna eftersom de upplevs som det optimala alternativet. Av de relativt få invandringskritiker som i dagsläget känner till Svenskarnas parti skräms säkert mer än hälften bort från partiet av all propaganda innan de ens har gått in på hemsidan. Av de som återstår resonerar många säkert som så att "SD finns ju redan i riksdagen, vi stödjer dem" och ägnar inte SvP någon djupare tanke.

Men självklart tror och hoppas jag naturligtvis att SvP kommer bräcka sitt 10 000-röstersmål med dunder och brak 2014

Jag tror du har fel. SD attraherar väljare som SvP inte kunnat övertyga, eftersom de är för hårdföra, medan SvP attraherar väljare som inte längre känner sig hemma i SD på grund av att Åkesson & Co mjukat upp imagen. Att SvP i ett enda svep kunnat ta över SD:s roll i opinionen uppfattar jag som rent önsketänkande. Vilket parti man föredrar hänger inte primärt på hur insatt man är, utan vad för slags personlighet man har. De 200 000 som läser Realisten.se kollar så klart även Fria Tider och Avpixlat, vilket innebär att de är väl uppdaterade.

Dock tror jag du har rätt i att SvP kan komma att spränga 10 000-vallen vid valet.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-06-23 kl. 00:20.
Citera
2013-06-23, 01:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Jag tror du har fel. SD attraherar väljare som SvP inte kunnat övertyga, eftersom de är för hårdföra, medan SvP attraherar väljare som inte längre känner sig hemma i SD på grund av att Åkesson & Co mjukat upp imagen. Att SvP i ett enda svep kunnat ta över SD:s roll i opinionen uppfattar jag som rent önsketänkande. Vilket parti man föredrar hänger inte primärt på hur insatt man är, utan vad för slags personlighet man har. De 200 000 som läser Realisten.se kollar så klart även Fria Tider och Avpixlat, vilket innebär att de är väl uppdaterade.

Dock tror jag du har rätt i att SvP kan komma att spränga 10 000-vallen vid valet.

Vänligen,
SD-trollet

Vilket parti man anser vara som bäst hänger snarare på om man vill svenskarna skall få leva som en folkgrupp eller inte. För det är om man hårdrar det att SDs öppna svenskhet och assimilerings-politik kommer medföra att svensken, den fysiska varelsen svensk kommer att försvinna.

Det är det som skiljer SD och den nationella rörelsen åt och kan man inte ta ett sådant beslut om man vill se sin folkgrupp (och sig själv, sin familj, sina vänner och sin släkt) överleva eller inte så kan man lika gärna rösta på ett utav 7-klöverpartierna istället eftersom de förespråkar samma globalistiska, identitet och folkförstörande politik. Och det har SD gjort genom att anpassat sig efter dagens extrema klimat som existerar inte bara i Sverige utan i de flesta vita länder.
Citera
2013-06-23, 09:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Fel, fel, fel! Det handlar inte om individer, utan om grupper. En japan gör absolut ingenting så länge han inte gör jättemånga svenska kvinnor gravida med rasblandade barn, men hade vi haft 500 000 japaner i Sverige hade jag och SvP verkat för storskalig repatriering, eftersom Sverige är svenskarnas land

Vi hade ju tidigare exemplet med just japanen som bott och verkat i Sverige i 25 år och byggt upp ett företag här. Vi kom ju fram till att denne japan skulle slängas ut med SvP's politik.
Dessutom äger ju japanen mark som hans fabriksbyggnad står på, och endast svenskar ska ju få äga mark med SvP's politik.

Är du alltså för att rasfrämlingar ska få stanna och föröka sig i Sverige
Citera
2013-06-23, 09:46
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
Jag tror du har fel. SD attraherar väljare som SvP inte kunnat övertyga, eftersom de är för hårdföra, medan SvP attraherar väljare som inte längre känner sig hemma i SD på grund av att Åkesson & Co mjukat upp imagen. Att SvP i ett enda svep kunnat ta över SD:s roll i opinionen uppfattar jag som rent önsketänkande.

Det är möjligt att en del SD-väljare skulle fortsätta rösta på Moderaterna och Socialdemokraterna etc. om (när) SD förpassas till historiens skräphög. Poängen är dock dels att de resurser som skulle frigöras - även om inte riktigt alla SD-väljare skulle välja att lägga sina lappar i lådan på Svenskarnas parti - skulle gagna svenska folket så radikalt mycket mer i Svenskarnas partis händer och dels att Svenskarnas parti de facto skulle bli den nationalistiska oppositionen på riktigt (just det som majoriteten SD-väljare tror att SD är idag).

Citat:
Vilket parti man föredrar hänger inte primärt på hur insatt man är, utan vad för slags personlighet man har. De 200 000 som läser Realisten.se kollar så klart även Fria Tider och Avpixlat, vilket innebär att de är väl uppdaterade.

Naturligtvis är det så. De svaga, osäkra och kortsiktigt tänkande människornas kompasser pekar alltid mot den till synes enklaste vägen som erbjuder det minsta motståndet. Det är därför som det är vår uppgift att göra nationalismen mer attraktiv och lättillgänglig så att vi kan få fler människor att skärpa till sig och börja tänka mer långsiktigt, sluta vara så hycklande toleranta, och helt enkelt inse sitt eget värde som svenskar. Det är givetvis olyckligt och beklagligt att det finns invandringskritiska krafter som arbetar för att stärka den politiskt korrekta världsåskådningen bland invandringskritiker istället för att ställa sig på vår sida av frontlinjen, men det är ingenting vi kan påverka i någon betydande omfattning i dagsläget. Vi får helt enkelt gilla läget och arbeta vidare med det vi förfogar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in