2013-06-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet du det? Det kan inte uteslutas att hon erbjudit sex för pengar. Är av underordnad betydelse tycker jag, men vi vet inte, iaf inte jag.

Nej det är klart att du inte vet och har man den utgångspunkten vad beträffande andra människor än sig själv så kan man ju inte uteslutna någonting alls när det gäller andra. Du kan ju t ex vara en präst som tänder på att sitta och gaffla här och som vid sidan av söndagspredikan håller bordell i prästgården. Eller hur?
Citera
2013-06-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
typ hela tiden tror jag
men innan dom tog in KJ sa dom också att dom inte hade någon misstänkt

Vad jag förstår så var den första att bli inhämtad MB, som under en tid i vart fall var misstänkt. Lär ska ha snackat sig till alibin för i princip allt, dvs sett till att vara heltäckt med alibi för alla tider, dagar och kvällar.... sushihakspersonal och andra glappar....
Citera
2013-06-22, 20:11
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
OJ så tyst det blev..... vad jag förstår så ska han typ "alla" veta vem han är, dvs alla yngre personer i Boden. Men inte en enda liten kommentar.... skyddar ni någon????? och i så fall varför???

Kolla the Foreigners inlägg..
Citera
2013-06-22, 20:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det du beskriver är en vanlig försvarsmekanism. Jag tror däremot inte att du skrattade speciellt mycket några veckor efteråt när sorgeprocessen fortsatte. Antagligen grät du några kvällar efteråt för att sedan försöka ta dig igenom sorgen. Rimligtvis borde KJ landat från chocken och gått in vad som kallas reaktionsfasen. Då kan både gråt och skratt förekomma. Detta gäller helt normala personer. Det var därför jag frågade vårdaren om KJ hade gråtit och skrattat. Jag frågade även om han hade ritat någonting, men det hade han inte gjort.

Ja försvarsmekanism och chock var det nog för mig och ja det tog ett bra tag innan jag kunde skratta igen kan jag säga.

Om han är Skyldig, ja då är det nåt knas och frågan om han är vid sina sinnens fulla bruk eller om han tar till ett skådespel eller så håller han på att bli tokig? Sen beror det ju på i vilket sammanhang detta känslouttryck yttrar sig, var det i ett samtal och han skrattade tillsammans med någon eller sitter han och skrattar för sig själv?
Citera
2013-06-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

Nån som vet vad för slags knivar det är? http://schlangekraft.tumblr.com/image/48237228588

En helt vanlig lappkniv
Citera
2013-06-22, 20:16
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
En helt vanlig lappkniv

Ok tack för svar!
Citera
2013-06-22, 20:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nej det är klart att du inte vet och har man den utgångspunkten vad beträffande andra människor än sig själv så kan man ju inte uteslutna någonting alls när det gäller andra. Du kan ju t ex vara en präst som tänder på att sitta och gaffla här och som vid sidan av söndagspredikan håller bordell i prästgården. Eller hur?

Visst. Med tanke på kyrkans usla finanser är det inte alls otänkbart. Kreativt tänkande och okonventionella grepp är en förutsättning om kyrkan ska undvika likvidation och kyrkorna förvandlas till vandrarhem.
Citera
2013-06-22, 20:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
VB var ingen thaihora utan en smart skötsam ung kvinna.

Precis, och som dessutom delade ut reklam för att tjäna ihop några korvören.
Citera
2013-06-22, 20:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
OJ så tyst det blev..... vad jag förstår så ska han typ "alla" veta vem han är, dvs alla yngre personer i Boden. Men inte en enda liten kommentar.... skyddar ni någon????? och i så fall varför???

Hmm om jag visste så skulle jag kommenterat direkt. Ett bageri i Boden då? Finns garanterat nån som vet!
Citera
2013-06-22, 20:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

http://gulasidorna.eniro.se/hitta:bagerier/boden
Citera
2013-06-22, 20:22
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur vet du det? Det kan inte uteslutas att hon erbjudit sex för pengar. Är av underordnad betydelse tycker jag, men vi vet inte, iaf inte jag.
Det kan man väl för fan inte utgå ifrån helt utan information i den riktningen. Skulle du ha samma uppfattning om hon var etnisk svensk? Alla thailändskor är inte horor, som många tycks tro i Sverige. Många är valutbildade, seriösa och har inte en tanke på att sälja sex. VB har pluggat, högre studier, och tycks vara från en bra bakgrund, så jag tror inte ett skit på att hon sålt sex.
Citera
2013-06-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag är också övertygad om att detta blir löst. Fler provsvar är väl på gång dessutom. Om inte dessa provsvar leder utredningen framåt ytterligare kan man ju tänka sig att de släpper åtminstone lite mer information. Gissar att det finns folk därute som kan hjälpa till att lösa det här bara med en smula mer info...

Om man litar på Schönbeck finns det ju fler bevis/indicier än blodet. Kan väl inte vara så att hon försöker påskina det om det inte är sant..? Hoppas det inte blir en prestigefråga.

Leder inte fler provsvar framåt så måste de förmodligen göra omtag men jag tror de har hyfsat på mtGM, det som kan bli klurigt är "hur i helsike" har han utfört det och exakt var. (Gärningsbeskrivning).

De plockar honom i bitar under förhören med att bl.a. gång på gång ta om hans berättelse mot deras bevis, till slut så sitter han i fällan, och kan neka röven av sig men blir fälld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in