2013-06-18, 16:12
Medlem
Är det normalt att vara deprimerad för att man är osynlig i ett utseendefixerat samhälle?
Jag har under min hela uppväxt sållats bort till fördel för snygga killar.
Det är först på senare år som jag kommit underfund med anledningen.
Jag är helt sonika inte snygg; jag har exempelvis inte vackra feminina ögon som Brad Pitt.
Sociala medier som Facebook och dejtingsidor har gravt bidragit till kvinnors ytlighet.

När jag gick i skolan var lejonparten av killarna precis som mig. Fittlösa. Mådde de också lika dåligt som mig? Visst, de var alltid sociala och glada men det var ju jag också, jag visade bara aldrig mitt rätta ansikte inför andra.
Och inget skitsnack om att självförtroende, självkänsla och "insidan" är det som räknas för uppenbarligen är det bara en droppe i havet. Det var knappast förutnämnda egenskaper som fick en kille i min skola att knulla sju tjejer i en och samma klass.

Snygga killar har det enklare i livet, behandlas bättre, får ligga med lätthet och är lyckligare.
Livet känns meningslöst när man missar så mycket på grund av sitt nylle.
Hur ska man tackla detta?
Senast redigerad av thedarkenemy 2013-06-18 kl. 16:24.
Citera
2013-06-18, 16:16
Medlem
Ockletts avatar
Nej. Jag skulle inte tro att det är särskilt vanligt. Idag verkar ju alla deprimerade. Så jäkla löjligt. Det finns dom utan armar, du har ett oattraktivt utseende enligt dig själv. Big deal.
Citera
2013-06-18, 16:17
Medlem
Sorgligt nog har du rätt.

Men det finns mer än bara ditt utseende i livet. Det är inte så enkelt som du vill att det ska vara.
Citera
2013-06-18, 16:45
Medlem
Gosainackens avatar
Kolla upp filmen http://www.youtube.com/watch?v=K3cR8t-KtSY

Den är något för dig.
Citera
2013-06-18, 17:08
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Snygga killar har det enklare i livet, behandlas bättre, får ligga med lätthet och är lyckligare.
Kniven: http://imageshack.us/a/img4/9311/0046pn.jpg.
Citera
2013-06-18, 19:16
Medlem
Nakishs avatar
Om du fokuserar på att du inte är snygg är det klart att du kommer må dåligt. Om du AKTIVT mår dåligt över något och ser det som ditt största hinder till framgång kommer det - naturligtvis - att bli ditt största hinder från framgång. Det finns miljontals (jag skojar inte) killar med snygga flickvänner trots att dem själva ser förjävliga ut. Det är för att dem inte är bittra som du. Så skärp till dig, ta tag i ditt liv och strunta i att du är "ful", tjejer bryr sig ändå inte om sånt i slutändan (bara för one night stands och dylikt).
Citera
2013-06-18, 19:28
Medlem
Sluta jämföra dig med andra, så ska du se att det ordnar upp sig med "brudarna"
Citera
2013-06-22, 19:31
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Är det normalt att vara deprimerad för att man är osynlig i ett utseendefixerat samhälle?
Jag har under min hela uppväxt sållats bort till fördel för snygga killar.
Det är först på senare år som jag kommit underfund med anledningen.
Jag är helt sonika inte snygg; jag har exempelvis inte vackra feminina ögon som Brad Pitt.
Sociala medier som Facebook och dejtingsidor har gravt bidragit till kvinnors ytlighet.

När jag gick i skolan var lejonparten av killarna precis som mig. Fittlösa. Mådde de också lika dåligt som mig? Visst, de var alltid sociala och glada men det var ju jag också, jag visade bara aldrig mitt rätta ansikte inför andra.
Och inget skitsnack om att självförtroende, självkänsla och "insidan" är det som räknas för uppenbarligen är det bara en droppe i havet. Det var knappast förutnämnda egenskaper som fick en kille i min skola att knulla sju tjejer i en och samma klass.

Du lider av confirmation bias

http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Det finns asymmetriska killar som ligger med fler och finare brudar än symmetriska sådana. Det måste vara mer konstruktivt att titta på vad dessa gör RÄTT istället för att skylla på något som man inte kan göra så mycket åt...?

Utseendet är lååååångt ifrån allt när det kommer till attraktion, ifall man är kille d v s. Det kan främst betraktas som en ursäkt som killar använder. Sen är det klart att snygga män får vissa grejer gratis (om de ser väldans bra ut), men att SKYLLA på utseendet är bara en ursäkt.

Ytliga tjejer är generellt tråkigare och mer normstyrda, så fattar inte varför man deppar över det. Ja, vill man maximera antal lays från krogen inom X tidsperiod kan man säkerligen dra hem fler tjejer med lägre ansträngning om man ser riktigt, riktigt bra ut (om andra faktorer är likställda) men det går att ha bra resultat utan det: både på krogen och i långsiktigare relationer.

Attityd, beteende, självsäkerhet > utseende.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2013-06-22 kl. 19:44.
Citera
2013-06-22, 19:50
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Kolla upp filmen http://www.youtube.com/watch?v=K3cR8t-KtSY

Den är något för dig.

Haha, japp, eller denna:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p-A8GvUehq4

forskare som pratar om attraktion och vad könen dras till. Handlar INTE bara om utseende när det gäller killars attraktivitet, det är inte ens det viktigaste.

Jag vet inte vad man lever i för märklig drömvärld om man tror att alla killar som har OKEY eller GOD success med snygga brudar själva ser ut som de är inringda från modellagenturer. Så funkar det faan inte.
Citera
2013-06-26, 19:20
Medlem
Jag är snygg men mår skit ändå. Det är sant att det ger en del fördelar men det är ganska betydelselöst eftersom det är tankarna som styr. Det är iof ganska skönt att ha det lätt med att träffa en partner när jag tröttnat och vill byta eller känner mig ensam. Praktiskt när man har borderline och lite smått översexuell.

När jag stött på tjocka och fula personer som verkar otroligt livsglada och härliga blir jag fascinerad.. Min erfarenhet är faktiskt att personer som ser bra ut oftare är deprimerade. Konstigt?
Du behöver verkligen inte vara ledsen över hur du ser ut, med åldern så blir det rätt orelevant.
Citera
2013-06-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Haha, japp, eller denna:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p-A8GvUehq4

forskare som pratar om attraktion och vad könen dras till. Handlar INTE bara om utseende när det gäller killars attraktivitet, det är inte ens det viktigaste.

Jag vet inte vad man lever i för märklig drömvärld om man tror att alla killar som har OKEY eller GOD success med snygga brudar själva ser ut som de är inringda från modellagenturer. Så funkar det faan inte.

Jag brukar öppna alla tjejer jag ser som ser attraktiva ut när jag är ute, när man väl öppnat en så kommer flowet och man blir samtidigt en attraktiv man i andra tjejers ögon när man pratar med många tjejer. Prova det TS, jävligt kul är det också!
Citera
2013-06-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syltbralla
Jag är snygg men mår skit ändå. Det är sant att det ger en del fördelar men det är ganska betydelselöst eftersom det är tankarna som styr. Det är iof ganska skönt att ha det lätt med att träffa en partner när jag tröttnat och vill byta eller känner mig ensam. Praktiskt när man har borderline och lite smått översexuell.

När jag stött på tjocka och fula personer som verkar otroligt livsglada och härliga blir jag fascinerad.. Min erfarenhet är faktiskt att personer som ser bra ut oftare är deprimerade. Konstigt?
Du behöver verkligen inte vara ledsen över hur du ser ut, med åldern så blir det rätt orelevant.

Är du säker på att de är genuint livsglada och härliga? Sånt där fakear jag också i sällskap... Tror ingen skulle någonsing kunna misstänka mig vara i det ståndet jag är.

Jag behöver inte vara ledsen fast nu är jag det. Livet hade bara varit mkt roliga om man kunde ragga på flickor, se på deras blickar hur de vill ha dig och bara knulla när man känner för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in