Citat:
Ursprungligen postat av
thedarkenemy
Är det normalt att vara deprimerad för att man är osynlig i ett utseendefixerat samhälle?
Jag har under min hela uppväxt sållats bort till fördel för snygga killar.
Det är först på senare år som jag kommit underfund med anledningen.
Jag är helt sonika inte snygg; jag har exempelvis inte vackra feminina ögon som Brad Pitt.
Sociala medier som Facebook och dejtingsidor har gravt bidragit till kvinnors ytlighet.
När jag gick i skolan var lejonparten av killarna precis som mig. Fittlösa. Mådde de också lika dåligt som mig? Visst, de var alltid sociala och glada men det var ju jag också, jag visade bara aldrig mitt rätta ansikte inför andra.
Och inget skitsnack om att självförtroende, självkänsla och "insidan" är det som räknas för uppenbarligen är det bara en droppe i havet. Det var knappast förutnämnda egenskaper som fick en kille i min skola att knulla sju tjejer i en och samma klass.
Snygga killar har det enklare i livet, behandlas bättre, får ligga med lätthet och är lyckligare.
Livet känns meningslöst när man missar så mycket på grund av sitt nylle.
Hur ska man tackla detta?
Du lider av confirmation bias
http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Det finns asymmetriska killar som ligger med fler och finare brudar än symmetriska sådana. Det måste vara mer konstruktivt att titta på vad dessa gör RÄTT istället för att skylla på något som man inte kan göra så mycket åt...?
Utseendet är lååååångt ifrån allt när det kommer till attraktion, ifall man är kille d v s. Det kan främst betraktas som en ursäkt som killar använder. Sen är det klart att snygga män får vissa grejer gratis (om de ser väldans bra ut), men att SKYLLA på utseendet är bara en ursäkt.
Ytliga tjejer är generellt tråkigare och mer normstyrda, så fattar inte varför man deppar över det. Ja, vill man maximera antal lays från krogen inom X tidsperiod kan man säkerligen dra hem fler tjejer med lägre ansträngning om man ser riktigt, riktigt bra ut (om andra faktorer är likställda) men det går att ha bra resultat utan det: både på krogen och i långsiktigare relationer.
Attityd, beteende, självsäkerhet > utseende.