2013-06-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
jo iofs, eller den kan åtminstone ha fått blodfläcken efter den varit tvättat sist. kanske en sån där tröja som glömts kvar i åratal i bilen?
ja denna teori om hur personer med AS lever om när de blir anklagade och avvaktande om de är skyldiga är intressant. men att det finns några generella regler tror jag ändå inte på, de kan vara utagerande eller introvärta precis som alla andra. vore bättre ta reda på hur gm brukat reagera vid anklagelser, falska vs riktiga, än hur folk med viss diagnos brukar agera.
Vi vet bara hur KJ reagerat genom att läsa wardens uttalanden och att advokaten säger att han mår dåligt.
Det finns inget generellt beteende, men genom att förstå hur och varför människor reagerat på ett sätt så kan vi lättare även förstå GM. Inte med säkerhet, men ev få ngn vink.
Citera
2013-06-22, 16:07
Bannlyst
Någon skrev att det vore konstigt om KJ hade nånting med "satanisterna" att göra eftersom han var "kristen".

Men, att folk ändrar sina värderingar och tankesätt sker ju dagligen. Se bara till rasister som ändrar sig, och börjar umgås med invandrare, eller vise versa. Detta sker ju inom alla samhällsklasser, kretsar, och tankesätt.

Nu vet jag inte HUR kristen KJ var/är, men om man verkligen tror på gud så måste man även tro på att satan/lucifer finns, det vet väl de flesta som läst något om religion. Bytt sida?

Om nu KJ var "utstött" pga sin AS eller andra anledningar, så är det ju inte omöjligt att han "blev" kristen för att söka nån form att tillhörighet eller liknande. Var han så svag så han gjorde detta, så skulle han ju lika gärna kunnat "gått över till den mörka sidan" om han blev lockad/övertalad utav en stark ledarindivid, som verkligen tror på det han säger och tycker...

Detta fall kan ju vridas och vändas på i evigheter...
Senast redigerad av Roc-A-Fella 2013-06-22 kl. 16:14.
Citera
2013-06-22, 16:12
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roc-A-Fella
Någon skrev att det vore konstigt om KJ hade nånting med "satanisterna" att göra eftersom han var "kristen".

Men, att folk ändrar sina värderingar och tankesätt sker ju dagligen. Se bara till rasister som ändrar sig, och börjar umgås med invandrare, eller vise versa. Detta sker ju inom alla samhällsklasser, kretsar, och tankesätt.

Nu vet jag inte HUR kristen KJ var/är, men om man verkligen tror på gud så måste man även tro på att satan/lucifer finns, det vet väl de flesta som läst något om religion. Bytt sida?

Om nu KJ var "utstött" pga sin AS eller andra anledningar, så är det ju inte omöjligt att han "blev" kristen för att söka nån form att tillhörighet eller liknande. Var han så svag så han gjorde detta, så skulle han ju lika gärna kunnat "gått över till den mörka sidan" om han blev lockad/övertalad utan en stark ledarindivid, som verkligen tror på det han säger och tycker...

Detta fall kan ju vridas och vändas på i evigheter...

Exakt!
Citera
2013-06-22, 16:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Hur kom den här "schlangekraft" upp på tal i tråden överhuvudtaget? Ber om ursäkt, men kan inte hitta inläggen där sidan först nämndes.
Bloggen är ju fullständigt vidrig, det är plågsamt att plöja igenom alla inlägg. Fy fan
Verkar som att denna person har varit fascinerad över detta under en länge tid. Bloggen startade i Mars 2011 då den gamla tydligen hade blivit avstängd från Tumblr p.g.a. opassande innehåll. Personen bakom denna blog kan ju knappast må bra om hen sysselsatt sig med detta under flera år, att hen förlorat lite verklighetsuppfattning i och med denna besatthet kan väl inte uteslutas..Säger inte att hen måste ha något med mordet att göra, men man får ju kalla kårar av att veta att det går runt en sådan här människa i Boden..

Tvärtom tror jag de personer som hänger sig åt dessa fantasier och lyssnar på Death Metal-band och texter med beskrivning av döden och att döda mår alldeles utmärkt, och inte är det direkt förvånande att det förekommer anhängare som beslutar sig för att leva ut sina fantasier i verkligheten. Det ligger i deras inneboende ondska och har ingenting med någon psykisk sjukdom att göra vilket jag postat om tidigare. Tror vi får se mer av detta i framtiden, det ligger s. a. s. i tiden och många faktorer som leder till händelser som denna spelar in, vi kommer att få ser mer av det här.
Citera
2013-06-22, 16:40
Medlem
KJ skrev på en fyra år gammal sida att han var med i KU.
Det är det enda mig veterligen som framkommit kring detta.
Citera
2013-06-22, 16:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tvärtom tror jag de personer som hänger sig åt dessa fantasier och lyssnar på Death Metal-band och texter med beskrivning av döden och att döda mår alldeles utmärkt, och inte är det direkt förvånande att det förekommer anhängare som beslutar sig för att leva ut sina fantasier i verkligheten. Det ligger i deras inneboende ondska och har ingenting med någon psykisk sjukdom att göra vilket jag postat om tidigare. Tror vi får se mer av detta i framtiden, det ligger s. a. s. i tiden och många faktorer som leder till händelser som denna spelar in, vi kommer att få ser mer av det här.

Har LGWP knåpat ihop en träffsäker GM-profil som nöjaktigt pekar ut dödsanhängare, generellt, av det slag jag beskriver ? Vore intressant att se hur GW:s GM-profil ser ut ..
Citera
2013-06-22, 16:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det kanske är när sådana här bisarra händelser människor som dras till detta poppar upp. Blev också fruktansvärt chockad, och även om jag är garvad går jag inte och tänker på att sådana här grupper finns och blir lika chockad varje gång.

Gemene man har ofta svårt att förstå att " your nextdoof neighbours" skulle kunna vara mördare. Vi vill försöka bita logiska förklaringar till allt, men ibland finns de inte....

Mmm..makabra saker är det nog många som fascineras av.
Jag tror knappast den här tråden vore så lång och innehållsrik om det inte vore för att det är ett styckmord det rör sej om.
Uppgifterna om benens placering i ödehuset har genererat massor av inlägg..det är kittlande för många.
Citera
2013-06-22, 17:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Du missförstod begreppet tycker jag.

Poängen är att vad vi vet behöver ju inte vara sant och hugget i sten, tvärtom kan vi ifrågasätta det och tro något annat. Men av det som framkommit hittills och är allmänt känt, är det att betrakta som vad vi "vet" och delvis får utgå ifrån eftersom resterande är spekulationer och gissningar som ännu inte vunnit något gehör från varken höger eller vänster.

Om man sedan finner en anmärkningsvärd mängd blod i ett random case är en sak, det skulle kunna vara en olyckshändelse. Men finner man en anmärkningsvärd mängd blod som innebär att en person omöjligtvis kan överleva den förlusten, en kropp är hittad och visar sig överdrivet snittad och naturliga dödsorsaker kan uteslutas pga ålder osv är sannolikheten mkt stor att personen i fråga blivit bragd om livet och anses som mer än ett indicium skulle jag tro. Av vilka rimliga orsaker skulle man stycka en person som dött av naturliga orsaker t ex?

Men vi får se hur saker och ting bedöms när mer är känt och utrett. Vi kan än så länge bara hoppas på rättvisans framgång i det här fallet.

Ja, det är vi fullkomligt överens om. Rättvisan kommer att ha sin gång, det är jag övertygad om, även om rättvisan ibland tar lite tid på sig. En egenhet som gör många otåliga, men det hör till pjäsen. KJ har väl bara suttit häktad i en månad ?
Citera
2013-06-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det var benen som var omskrivna som skrapade, tror någon beskrev dem svarta. Då svarar jag att det skrapade kan vara blodkärl som svartnat. Svarta strimmor kan se ut som skrap. Vilket då talar för att styckningen bör ha gjorts några dagar efter dödens inträde. Färskt blod rör på sig och med tanke på det, vill jag ha det till att benen varit i ödehuset längre tid än de 24-36 timmar som omtalas här. Det var rätt mycket kladd på golvet för en så kort tid. Det strömmar inte ut vätskor ur likdelar. Det mer sipprar. Medeltemperaturen i början av maj låg på 7-8 plusgrader. Blodfyllda kärl/svarta kärl + kylskåpstemperatur + mängd läckage ger en bild av att BO inte styckats direkt, att förruttnelseprocessen hölls låg pga temperaturen och att då benen funnits på plats en betydligt längre tid.

Men kan ha varit skrapmärken också..

var det inte flera som sa att benen skulle ha varit blå/grå/lilaaktiga och snittytan ganska svart?
(det där var en fruktansvärt vidrig mening att skriva)
Citera
2013-06-22, 17:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Hur kom den här "schlangekraft" upp på tal i tråden överhuvudtaget? Ber om ursäkt, men kan inte hitta inläggen där sidan först nämndes.
Bloggen är ju fullständigt vidrig, det är plågsamt att plöja igenom alla inlägg. Fy fan
Verkar som att denna person har varit fascinerad över detta under en länge tid. Bloggen startade i Mars 2011 då den gamla tydligen hade blivit avstängd från Tumblr p.g.a. opassande innehåll. Personen bakom denna blog kan ju knappast må bra om hen sysselsatt sig med detta under flera år, att hen förlorat lite verklighetsuppfattning i och med denna besatthet kan väl inte uteslutas..Säger inte att hen måste ha något med mordet att göra, men man får ju kalla kårar av att veta att det går runt en sådan här människa i Boden..

Jag har för mig att första posten som nämner bloggen är gjord av mig. Fick ett PM om en makaber blogg samt lite andra omständigheter kring bloggen, rätta om fel, annars, sök i mina inlägg, nämnde det först.
Citera
2013-06-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
var det inte någon hyfsat säker person som hävdade att det rörde sig om blod på en TRÖJA i bilen, vilket ökar sannolikheten att det kommit dit naturligt (som i "inte mord")?
tycker även åklagarens röst "blodet fanns på ett sånt ställe..eller.. eh.. eh" stöder att det rör sig om en tröja tex men det är ju en känsla mer.http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya/

nu kan jag vara virrig men iaf
först hade väl nått blodspår hittats? (hörde nått löst rykte om inne i lägenheten.)
det hade KJ en förklaring till.
det som hittades i bilen kunde han inte förklara
samma med det nya blodet som hittats (ev. på tröjjan)
Citera
2013-06-22, 17:30
Medlem
Jag vet inte om det är bara jag som tycker att den här tråden går trögt fram? Vi har en mtGM som sitter anhållen och det enda som vi vet om honom är att han är militär -och vapenfixerad. Resten är bara spekulationer. Det verkar att bodensare vill inte komma fram och berätta sanningen om KJ och hans omgivning. Kanske för att det är ett ganska litet samhälle, där många känner varandra på något sätt och tänker varför ska man skaffa sig fiende när det gäller en thai hora? Och om någon vågar och vill berätta fakta här i fb, då, hoppar en annan mellan och skriver om moral och att du har tystnadsplikt!
Jag är lite rädd att GM skall komma undan som *ats *lm gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in