2013-06-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Peter Althin har flera gånger lyckats med att få mördare frikända i rättegångar,
antagligen är det så även i detta fallet, finns ingen alternativ gärningsman,
allt pekar mot att Mats Alm har mördat Linda Chen.
När Peter Althin har lyckats finta bort ledamöterna i Tingsrätten så mycket att
Mats Alm endast döms för brott mot griftefriden så är det en stor seger för
Peter Althin, fler mördare framöver vill ha honom som advokat.

Självklart så anser Peter Althin att domen inte skall överklagas, i Hovrätten
är det juridiskt kompetenta ledamöter som värderar bevis och indicier på
ett annat sätt än vad Tingsrätten gör.

Risken fanns att Hovrätten skulle göra en annan bedömning, då hade Mats Alm
fått sitta i fängelse många år.
Det är inte försvarsadvokaten som bestämmer om en dom skall överklagas, utan det var i det här fallet MA.
Jag är helt övertygad Peter Althin har inte avrådd MA att överklaga, utan det är påhitt från er sida, som många andra påhitt ni kommit med.
Peter Althin försöker inte finta bort några ledamöter i Tingsrätten han följer lagen och kan den säkert också, du försöker framställa honom som någon skojare, det kan jag upplysa dig om det är han inte, utan en seriös skicklig advokat.
Citera
2013-06-22, 13:09
Medlem
Public-Detectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt domen som är:
Att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats styrka att han uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakat Lindas död. Han kan därför inte döma för mord, dråp eller vållande till annans död.

Naturligtvis var den åtalade MA oskyldig enligt Tingsrättens dom.

Står det någonstans i domen som du läser att den åtalade är oskyldig? Visa oss gärna var dom meningarna finns!
Citera
2013-06-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Vem Mat* parasiterat på tidigare vet vi. Nu är det samhället och därmed skattebetalarna som får försörja honom.
.
Du borde inse MA hade skaffat sig en utbildning till språklärare, som han lånat pengar och bekostat själv den utbildningen.
Sedan genom den här griftefridsdomen gjorde att han förlorade jobbet och blev arbetslös.
Man kan säga de tog brödet ur munnen för en helt oskyldig arbetande skattebetalare och även stämplade honom som mördare.
Sedan är det ingen som tar ansvar för det här vedervärdiga handlandet av rättsväsendet.
En person som döms till 18 månaders fängelse och det saknas allt vad bevis och indicier heter, att det borde ses som ett rättsövergrepp är solklart.
I det här fallet skulle han först ha dödat Linda och sedan flyttat kroppen till platsen där den hittades.
Det kan ses som helt klart att alltsamman är påhittat, med motiv att få MA dömd och få skulden för det vedervärdiga brottet mot Linda, som helt andra personer begått.
Citera
2013-06-22, 13:25
Medlem
bagarn29s avatar
Lagro

Citat:
Att åklagarna inte bortom rimligt tvivel har lyckats styrka.
Du skriver ju själv anledningen till att han inte blev fälld och vad jag kan se så står det inget om att han var oskyldig.

Pastakrydda

Citat:
Undrar vad som sker när Hövdingen A*m inte finns mer? Rasar kanske M*ts då? När han inte längre har klara order om hur han ska agera och vad han ska säga från pappa?

Jag har skrivit samma sak tidigare i tråden och jag är av den uppfattningen att MA är i behov av pappas stöttning annars rasar allt.
Efter att ha kollat i FUP så verkar inte MA vara så nära med "Mommen" som jag först trodde annars kanske det kunde bringa honom ur fattning den dagen hon lämnar jordelivet.
Citera
2013-06-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public-Detective
Står det någonstans i domen som du läser att den åtalade är oskyldig? Visa oss gärna var dom meningarna finns!
Det borde du väl förstå, finns det inga bevis mot den misstänkte och åtalade är han oskyldig.
Du tycks vara någon sådan där 25-öres detective.
Citera
2013-06-22, 13:33
Bannlyst
Citat:
Jag har inte tänkt lura någon jag lägger fram fakta och det som är sanningen och de som läser inläggen kan själva gå in i material och kontrollera att det överensstämmer, de som har intresse av det.
Du är sedan långt tillbaka avslöjad som en notorisk lögnhals. Din sanning har definivt inte fått något gehör varken här eller på de andra ställen som har härjat på.
Citat:
Däremot kan inses att det ni kommer fram med är en massa lögner, exempelvis har ni anklagat Alm familjen att Lars skulle ha skjutsat MA från Tällberg till N. Bertilsbo och har det inte varit Lars har det varit MA syster.
Ni tycks inte kunna inse att en sådan här anklagelse är rent sjukt att komma med, jag är helt övertygad det finns ingen människa utanför det här forumet som tror på vad ni påstår.
Att Lar* Al* eller Hanna* Al* skulle ha kört Mats Alm till N. Bertilsbo är enbart en rimlig hypotes eftersom båda två saknar alibi för den aktuella tiden. Vilket du har lögnaktigt påstått vid flera tillfällen.
Citat:
Det senaste var här om dagen där ni anklagar Peter Althin för att ha avrådd Mats att överklaga till Hovrätten, den här anklagan som ni gör är jag helt övertygad om att det är erat eget påhitt, Peter Althin skulle aldrig göra en sådan avrådan det är jag helt förvissad om.
Den här anklagan som ni gör mot Peter Althin är en mycket grov anklagan, det menas att han inte skulle ha tillvarataget sin klients intressen.
Du är inte bara korkad! Du är också otroligt enfaldig. Det begriper alla utom du, att en försvarsadvokat har i uppdrag att ge klienten rätt proffessionella råd. Du står återigen med brallorna nere.
Citera
2013-06-22, 13:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Du borde inse MA hade skaffat sig en utbildning till språklärare, som han lånat pengar och bekostat själv den utbildningen.
Sedan genom den här griftefridsdomen gjorde att han förlorade jobbet och blev arbetslös.
Man kan säga de tog brödet ur munnen för en helt oskyldig arbetande skattebetalare och även stämplade honom som mördare.
Sedan är det ingen som tar ansvar för det här vedervärdiga handlandet av rättsväsendet.
En person som döms till 18 månaders fängelse och det saknas allt vad bevis och indicier heter, att det borde ses som ett rättsövergrepp är solklart.
I det här fallet skulle han först ha dödat Linda och sedan flyttat kroppen till platsen där den hittades.
Det kan ses som helt klart att alltsamman är påhittat, med motiv att få MA dömd och få skulden för det vedervärdiga brottet mot Linda, som helt andra personer begått.

Ja du målar upp lilla M*ts som en hyvens kille du. Men inte många håller med dig fakiskt därute i stugorna.
Jag tycker inte att man är en bra arbetare när man stjäl pengar från sin arbetsgivare. Undrar hur ryktena gick redan då Lagro?

Fattades indicier? Nu får du väl ändå ta och skärpa dig va?
Citera
2013-06-22, 13:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Eftersom Tingsrätten tidigare dömt personer för mord även om kroppen saknades, men där det har funnits bevis att den misstänkte har begått mordet.
Därför skulle det inte varit några problem, utan mycket sannolikt att en person som var skyldig till Lindas död hade blivit dömd för mord. I annat fall hade det blivit vållande till annans död, som har betydligt kortare strafftid.
Problemet var det fanns ingen person där det kunde bevisas att personen vållat Lindas död och ingen kan dömas för mord, dråp eller vållande till annans död om det inte finns bevis mot personen.
Därför det här raljerandet som ni upprepat tusentals gånger genom att det inte fanns någon dödsorsak kunde inte MA dömas, det är en enda stor lögn som ni kör med.
Sanningen är den ni kan inte acceptera att det fanns inga bevis mot MA och att han därför var oskyldig till Lindas död.

Nu trollar du igen Lagro, det funkar inte att blanda äpplen och päron och sedan att påstå att det är samma frukt.

M*ts A*m fälldes inte på de grövsta åtalspunkterna för att rättsläkarna inte kunde tala om hur Lind* dog, rent teoretiskt skulle hon kunnat dött en naturlig död, visserligen mycket osannolikt men ändå, chansen fanns.

Att M*ts A*m kunde fällas för griftefrid beror på den helt osannolika historia han försökte slingra sig undan med, nämligen den befängda kidnappningen som aldrig ägde rum.
Den var så urbota dum att M*ts A*m för alltid kommer att stå i historieböckerna som den största klåpare som försökt neka sig ur ett begånget brott.
Senast redigerad av Reimer 2013-06-22 kl. 13:45.
Citera
2013-06-22, 13:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lagro

Du skriver ju själv anledningen till att han inte blev fälld och vad jag kan se så står det inget om att han var oskyldig.

Pastakrydda

Jag har skrivit samma sak tidigare i tråden och jag är av den uppfattningen att MA är i behov av pappas stöttning annars rasar allt.
Efter att ha kollat i FUP så verkar inte MA vara så nära med "Mommen" som jag först trodde annars kanske det kunde bringa honom ur fattning den dagen hon lämnar jordelivet.

Ja jag delar din uppfattning om det. MA verkar inte vara en "normalbegåvad" vuxen man som kan stå på egna ben. Undrar vad mer som finns under ytan om man skulle skrapa lite.....
Citera
2013-06-22, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja jag delar din uppfattning om det. MA verkar inte vara en "normalbegåvad" vuxen man som kan stå på egna ben. Undrar vad mer som finns under ytan om man skulle skrapa lite.....

När väl en vedervärdige gubben Lar* Al* är död så kommer Mat* Al* att bryta ihop fullständigt!

Jag är ung nog att ha en chans att få uppleva La*s A*ms död.

Det blir en dag att fira med skumpa! :-)

För då mister den skrikgråtande mördaren Mat* Al* sin beskyddare.
Citera
2013-06-22, 17:12
Bannlyst
Citat:
Din skyddsling, Mats Alm har enbart gjort som alla andra som inte är födda med silversked i hand. Tagit studielån. Tycker du att detta överhuvudtaget är relevant? Lars Alms plånbok var säkert tom efter Mats Alms "nödhjälpsarbete" på combigrillen. Mats Alm förskingrade ca. 90.000 kronor, och det har du mage att kalla snatteri. Jag förstår att du inte kan förstå fup:en och domen.
Citat:
På vilka sakliga arbetsrättsliga grunder miste Mats Alm sin anställning? Hade han en tillsvidare anställning på skolan? Blev han uppsagd? Hade han en provanställning eller ett vikariat?
Citat:
Varför ses detta då inte som ett rättsövergrepp? Du ser uppenbarligen något som alla andra missar. Är du synsk?
Citat:
Än en gång Lagro! Be någon att sätta sig med dig och förklara domskälen. Du är helt otrolig!
Senast redigerad av RockRulle 2013-06-22 kl. 17:21. Anledning: text
Citera
2013-06-22, 18:49
Medlem
upsteppers avatar
Du ljuger igen Lagro, grillkioskbiträdet Mats Alm har inte avlagt examen till vare sej
grillkioskbiträde eller språklärare.

Mats Alm har lånat pengar av grillkiosken utan att fråga, kallas grov stöld, 90.000kr.
Mats Alm har lånat pengar av alla oss skattebetalare som han ännu inte betalat
tillbaka, studielån.
Mats Alm har lånat pengar av Linda Chen som han inte återbetalat, ca 100.000kr.

Vad är det som han bekostat själv? Kursen till svetsare? Har han betalat för den?
Nejdu Lagro, Mats Alm är en börda för samhället (i ekonomiska termer).

Om Mats Alm klarade av svetskursen så finns det jobb att få, i Norge t ex.
Har han avlagt examen på svetskursen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in