2013-06-22, 11:13
Medlem
Så vilka "spår" har vi?

* KJ ensam
* KJ + ev andra okända GM
* Airsoft spåret ( KJ med eller utan andra har begått dådet. Airsoftpolarna medhjälpare)
* Santanist spåret ( ngn grupp ev enskild person med eller utan KJ begått brottet. S i Boden pga foton på hemsida.
* jägar spåret ( ngn med jaktkunskaper antingen GM eller tillsammans med KJ, mördat och/eller styckat kroppen
* MB och/ eller AN ( antingen själv eller tillsammans med KJ, lejd mördare)
* Grann spåret ( Ngn i samma hus har begått brottet och skyller på KJ)
* kända för tidigare våld begått brottet med/ eller utan KJ
* Random GM

Några fler?

Om vi parar ihop dessa spår med de faktiska fakta vi har...var hamnar vi då?
Citera
2013-06-22, 11:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vi kan inte med säkerhet veta om KJ varit den sista som sett VB i livet, vad grundar du den slutsatsen på ? Och blodmängden avgör inte om KJ kan dömas för mord. Snille ..
Vad vi vet är han den siste som såg VB. Eller vet du mer?

Om det är små blodmängder som kan förklaras av lättare blessyrer kan han inte dömas för mord på bara det. Är det så stora mängder att hon inte kan ha överlevt kan han dömas för mord. Snille?
Citera
2013-06-22, 11:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vi kan inte med säkerhet veta om KJ varit den sista som sett VB i livet, vad grundar du den slutsatsen på ? Och blodmängden avgör inte om KJ kan dömas för mord. Snille ..

Q säger ju också "vad vi vet" Dvs inte "VI VET".
Citera
2013-06-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Så vilka "spår" har vi?

* KJ ensam
* KJ + ev andra okända GM
* Airsoft spåret ( KJ med eller utan andra har begått dådet. Airsoftpolarna medhjälpare)
* Santanist spåret ( ngn grupp ev enskild person med eller utan KJ begått brottet. S i Boden pga foton på hemsida.
* jägar spåret ( ngn med jaktkunskaper antingen GM eller tillsammans med KJ, mördat och/eller styckat kroppen
* MB och/ eller AN ( antingen själv eller tillsammans med KJ, lejd mördare)
* Grann spåret ( Ngn i samma hus har begått brottet och skyller på KJ)
* kända för tidigare våld begått brottet med/ eller utan KJ
* Random GM

Några fler?

Om vi parar ihop dessa spår med de faktiska fakta vi har...var hamnar vi då?

jag tror inte GM var ensammen..
vem som kan ha hjälpt till? ingen aning.. öht..
Citera
2013-06-22, 11:29
Medlem
Citat:
Oki. Säkert nån härinne som kommer på det där med tiden de kan ha legat. (max 24h ?).

ja, tror jag hörde något om 24-36h max..
någon som sa att de inte kunnat lega där längre än så med tanke på omständigheter eller nånting.. vet fasiken inte.. önskar bar ajag kunde komma ihåg vart jag hörde det
Citera
2013-06-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jo fötter, ben etc lär väl ha varit bundna i så fall.
Nu är det verkligen dags för läckor tycker jag...

Ang den där hemsidan börjar jag undra om jag drömt det...

var det inte någon som sa att det var typ skrapmärken på benen eller nånting?
Citera
2013-06-22, 11:37
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Såhär säger Warden1968, som säger sig ha inblick i KJ vistelse på psyk; (Min fetning)

Nu spekulerar jag bara, men på något sätt tycker jag inte att KJ's påstådda självskadebeteende går ihop med bilden som man får av honom, Vad säger ni? kan självskadebeteendet möjligen vara ett spel för galleriet?

Kanske det kan vara så att advokaten bara säger att MGM rivit sig,det kanske lika gärna kan vara så att MGM hade skador på båda armar när polisen tog honom,för jag kan inget annat tänka än att dom givetvis plåstrar om honom
Citera
2013-06-22, 11:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad vi vet är han den siste som såg VB. Eller vet du mer?

Om det är små blodmängder som kan förklaras av lättare blessyrer kan han inte dömas för mord på bara det. Är det så stora mängder att hon inte kan ha överlevt kan han dömas för mord. Snille?

Då borde du ha använt uttrycket vad vi tror - inte vad vi vet, men vi behöver ju inte göra detta till en semantisk fråga.

Vidare. Oavsett hur stor mängd blod som påträffats i t ex KJ:s bil kan han inte dömas för mord av den anledningen och knappast för någonting annat heller, det är inget indicium som håller i högre instans. I TR möjligen, men inte i HR.
Citera
2013-06-22, 11:43
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
[/spoiler]Men han delar även med sig av sina recept.
http://img809.imageshack.us/img809/7751/ui6p.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/9052/d5za.jpg

Ha! Vem fasen bemödar sig att skriva recept på n*gerbollar på engelska? Jisses!
Men bilden på resultatet var intressant. En grynig bild i svartvitt. Tänkte direkt på "slangens" bilder av ödehuset.
Märkligt. De flesta suktar efter den färggladaste och mest inbjudande bilden på matresultatet.
Citera
2013-06-22, 11:44
Medlem
saltapinnars avatar
[quote=Warden1968|43996893]
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Man får ju vibbar av att han är besatt av det.

Visar han några tecken på ånger? Förhörsledarna borde ju sätta en hel del press på honom. Eller är han mest tyst och kall? Tänkte mest före/efter förhör.[/QUOTE

Det är ett stort fritidsintresse för han, men besatt skulle jag inte säga.

Han visar inga tecken på ånger till oss, men jag får dåliga vibbar av honom.

Hur menar du med att du får dåliga vibbar av honom
Citera
2013-06-22, 11:54
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
var det inte någon som sa att det var typ skrapmärken på benen eller nånting?

Tydligen ska det ha varit skrapmärken på benen, men kan också varit svartnande blodkärl. Blod som står stilla i kärl, går från rött, brunt till svart efter dödens inträde. Om skrapmärkena egentligen var blodkärl, tyder det på att BO varit död ett tag innan styckning. En styckning strax efter frånfället hade tömt kroppen på avsevärt mer blod. Går det några dagar står blodet kvar i kroppen och svartnar allt utifrån förruttnelseprocessen.

Detta är en generell grov sammanfattning och slutsats av mig själv. Fråga inte om källor.
Citera
2013-06-22, 11:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då borde du ha använt uttrycket vad vi tror - inte vad vi vet, men vi behöver ju inte göra detta till en semantisk fråga.

Vidare. Oavsett hur stor mängd blod som påträffats i t ex KJ:s bil kan han inte dömas för mord av den anledningen och knappast för någonting annat heller, det är inget indicium som håller i högre instans. I TR möjligen, men inte i HR.
Beviskraven är desamma i TR och i HR. Skuldfrågan har avgjorts annorlunda, både till den åtalades fördel och nackdel, vid överklagande i andra mål. Det finns ingen anledning att tro att HR skulle fria där TR har fällt.

En fatal blodmängd, tillsammans med den kända dödsorsaken och om det kvarstår att KJ var den siste som såg VB i livet, är fullt tillräckligt för att undanröja rimligt tvivel, enligt min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in