2013-06-22, 10:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Jag har redan förklarat för dig att så fort han inte finns kan ingen göra så att han finns. Antingen finns han hela tiden eller så finns han inte. Finns inget tredje alternativ.

... och jag har redan förklarat för dig att det kan han visst! Det är en fråga om planering.
Citera
2013-06-22, 10:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag trodde jag skulle få mothugg angående min övertygelse att man väljer vad man vill tro på, men alla verkar rörande överrens.
Se inlägg 406. Finns ju ingen anledning att tjata.
Citera
2013-06-22, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Se inlägg 406. Finns ju ingen anledning att tjata.
Men du måste väl hålla med om att du VÄLJER att inte tro att du ska vinna, eller?
Citera
2013-06-22, 10:59
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Så vad har forskare kommit fram till? Är Gospel of the FSM verkligen FSMs sanna ord? Du vet ju själv att forskare förkastar en teori om de skulle stöta på motsägelser. Du erkänner själv att The Gospel of FSM innehåller motsägelser, därför kan vi redan nu säga att den inte kommer att accepteras av forskare. Du får helt enkelt finna en annan skrift, men glöm inte att vara ärlig i ditt sanningssökande.
För att han vill skapa tvivel såklart. Jorden är inte flera miljoner år gammal. Det har DFSM bara lurat i oss. Den lille rackaren

Citat:
Men du måste väl hålla med om att du VÄLJER att inte tro att du ska vinna, eller?
Tror du de flesta muslimer har ett val att välja sin tro när de sedan födsel blir indoktrinerade att underkasta sig Allah?
Citera
2013-06-22, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenSureOptimisten
För att han vill skapa tvivel såklart. Jorden är inte flera miljoner år gammal. Det har DFSM bara lurat i oss. Den lille rackaren

Tror du de flesta muslimer har ett val att välja sin tro när de sedan födsel blir indoktrinerade att underkasta sig Allah?
Jag tror alla har ett val, ja. Att man sedan tvingas till vissa saker betyder ju inte att man inta kan välja att tycka det är fel.
Citera
2013-06-22, 11:08
Medlem
DenSureOptimistens avatar
Citat:
Jag tror alla har ett val, ja. Att man sedan tvingas till vissa saker betyder ju inte att man inta kan välja att tycka det är fel.
Klart man kan välja. Men i många fall får man ju aldrig chansen.
Citera
2013-06-22, 11:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nej. Som jag sa så tror man på det som verkar rimligt och förnuftigt och har en hyfsat stor sannolikhet. Jag kan inte bestämma mig för att tro på helt galna saker och jag kan inte bestämma mig för att inte tro på det jag anser rimligt.
Citera
2013-06-22, 11:20
Medlem
Citat:
Jag trodde jag skulle få mothugg angående min övertygelse att man väljer vad man vill tro på, men alla verkar rörande överrens.

Det var väl uppenbart trams från din sida och onödigt att bemöta, eller?
Citera
2013-06-22, 11:23
Medlem
Citat:
Så vad har forskare kommit fram till? Är Gospel of the FSM verkligen FSMs sanna ord? Du vet ju själv att forskare förkastar en teori om de skulle stöta på motsägelser. Du erkänner själv att The Gospel of FSM innehåller motsägelser, därför kan vi redan nu säga att den inte kommer att accepteras av forskare. Du får helt enkelt finna en annan skrift, men glöm inte att vara ärlig i ditt sanningssökande.

Så nu passar det? Forskare säger även att evolutionsteorin är ett faktum, håller du med?
Citera
2013-06-22, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Började ängeln varje mening med "And it came to pass"? Om inte så var det nog ingen riktig mormonsk ängel.
Underbart. Fan asså om man tror på den boken så borde man bli inlaggd på närmaste dårhus. Mer pervers bok får man leta efter.
Citera
2013-06-22, 12:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeVarBurton
Är det Carl Sagan som ligger bakom detta?

Nej.

Citat:
Vi mormoner ser inte mellan fingrarna längre.

Och hur kommer detta att manifestera sig?

Citat:
Vi kräver underkastelse av ert spaghettimonster.

Hur kan man underkasta det allsmäktiga?

Citat:
Ängeln Elojiha kom till mig i en dröm och sade att jag skulle gå ut och omvända människosläktet till mormoner.

Sådär helt utan att se mellan fingrarne om det autentiska i hela detta scenarie.
Citera
2013-06-22, 12:45
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Så nu passar det? Forskare säger även att evolutionsteorin är ett faktum, håller du med?

OM och endast OM forskare skulle säga att evolutionsteorin är ett faktum, så håller jag med. Finns ingen anledning att förneka en sanning, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in