Citat:
Jag tycker Jimmie Åkesson, Richard Jomshof och Gustaf Kasselstrand är dom bästa retorikerna inom partiet, utan tvekan.
Kent Ekeroth behövs också, för han är den med bäst koll på hotbilden över Sverige. Dessutom behövs någon med stake, som inte tänker efter och lindar in varenda ord i bomull, utan istället säger rakt ut som det är.
Erik Almqvist kläcker ur sig för många grodor.
Sven-Olof Sällström är ett sömnpiller.
Carina Herrstedt gillar jag, mest bara för att hon ger ett snällt intryck.
Kent Ekeroth behövs också, för han är den med bäst koll på hotbilden över Sverige. Dessutom behövs någon med stake, som inte tänker efter och lindar in varenda ord i bomull, utan istället säger rakt ut som det är.
Erik Almqvist kläcker ur sig för många grodor.
Sven-Olof Sällström är ett sömnpiller.
Carina Herrstedt gillar jag, mest bara för att hon ger ett snällt intryck.
Håller med i att Jimmie Åkesson och Richard Jomshof är de bästa retorikerna inom partiet. Dock skulle jag också lägga in David Lång på den listan. Tycker att han tillsammans med de två förstnämnda utstrålar säkerhet och att samtliga, kanske framförallt David Lång, utstrålar något slags "politiker-ansvar". Richard Jomshof gillar jag extra mycket eftersom han även utger ett ganska varmt uttryck. Skulle man prata om sossighet och moderatighet så kan man säga att Richard Jomshof är sverigedemokraternas varma och duktiga sossepolitiker, David Lång är sverigedemokraternas lite tråkiga fast ansvarstagande och trovärdiga moderatpolitiker samtidigt som Jimmie Åkesson kanske är något slags mellanting.
Kasselstrand tycker jag däremot inte om. Visst verkar han kunnig men jag tycker att han verkar alldeles för kall och känslolös. Han utstrålar lite för mycket natiolistkänsla för att jag ska tycka om honom. Jag tror inte att han i ett eventuellt partiledarläge kommer få trovärdighet från folket och jag tror inte heller att han kommer kunna bli särskilt "folkkär". Något som faktiskt Jimme Åkesson under senaste tiden, med sina senaste skämt i riksdagen, visat prov på.
Almqvist var en oerhört duktig debattör som enkelt kunde, så kallat, "äga" ut motståndare. Tycket han kändes mycket som en "sosse-ägande MUFare" och därför var det väl tråkigt att han blev tvungen att sluta. Sällström verkar tråkig och korkad samtidigt som Herrstedt verkar snäll men också korkad.