2013-06-20, 19:47
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag tycker Jimmie Åkesson, Richard Jomshof och Gustaf Kasselstrand är dom bästa retorikerna inom partiet, utan tvekan.

Kent Ekeroth behövs också, för han är den med bäst koll på hotbilden över Sverige. Dessutom behövs någon med stake, som inte tänker efter och lindar in varenda ord i bomull, utan istället säger rakt ut som det är.

Erik Almqvist kläcker ur sig för många grodor.

Sven-Olof Sällström är ett sömnpiller.

Carina Herrstedt gillar jag, mest bara för att hon ger ett snällt intryck.

Håller med i att Jimmie Åkesson och Richard Jomshof är de bästa retorikerna inom partiet. Dock skulle jag också lägga in David Lång på den listan. Tycker att han tillsammans med de två förstnämnda utstrålar säkerhet och att samtliga, kanske framförallt David Lång, utstrålar något slags "politiker-ansvar". Richard Jomshof gillar jag extra mycket eftersom han även utger ett ganska varmt uttryck. Skulle man prata om sossighet och moderatighet så kan man säga att Richard Jomshof är sverigedemokraternas varma och duktiga sossepolitiker, David Lång är sverigedemokraternas lite tråkiga fast ansvarstagande och trovärdiga moderatpolitiker samtidigt som Jimmie Åkesson kanske är något slags mellanting.

Kasselstrand tycker jag däremot inte om. Visst verkar han kunnig men jag tycker att han verkar alldeles för kall och känslolös. Han utstrålar lite för mycket natiolistkänsla för att jag ska tycka om honom. Jag tror inte att han i ett eventuellt partiledarläge kommer få trovärdighet från folket och jag tror inte heller att han kommer kunna bli särskilt "folkkär". Något som faktiskt Jimme Åkesson under senaste tiden, med sina senaste skämt i riksdagen, visat prov på.

Almqvist var en oerhört duktig debattör som enkelt kunde, så kallat, "äga" ut motståndare. Tycket han kändes mycket som en "sosse-ägande MUFare" och därför var det väl tråkigt att han blev tvungen att sluta. Sällström verkar tråkig och korkad samtidigt som Herrstedt verkar snäll men också korkad.

2013-06-20, 20:10
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Håller med i att Jimmie Åkesson och Richard Jomshof är de bästa retorikerna inom partiet. Dock skulle jag också lägga in David Lång på den listan. Tycker att han tillsammans med de två förstnämnda utstrålar säkerhet och att samtliga, kanske framförallt David Lång, utstrålar något slags "politiker-ansvar". Richard Jomshof gillar jag extra mycket eftersom han även utger ett ganska varmt uttryck. Skulle man prata om sossighet och moderatighet så kan man säga att Richard Jomshof är sverigedemokraternas varma och duktiga sossepolitiker, David Lång är sverigedemokraternas lite tråkiga fast ansvarstagande och trovärdiga moderatpolitiker samtidigt som Jimmie Åkesson kanske är något slags mellanting.

Kasselstrand tycker jag däremot inte om. Visst verkar han kunnig men jag tycker att han verkar alldeles för kall och känslolös. Han utstrålar lite för mycket natiolistkänsla för att jag ska tycka om honom. Jag tror inte att han i ett eventuellt partiledarläge kommer få trovärdighet från folket och jag tror inte heller att han kommer kunna bli särskilt "folkkär". Något som faktiskt Jimme Åkesson under senaste tiden, med sina senaste skämt i riksdagen, visat prov på.

Almqvist var en oerhört duktig debattör som enkelt kunde, så kallat, "äga" ut motståndare. Tycket han kändes mycket som en "sosse-ägande MUFare" och därför var det väl tråkigt att han blev tvungen att sluta. Sällström verkar tråkig och korkad samtidigt som Herrstedt verkar snäll men också korkad.

Vad är felet med en svensk nationalist känsla enligt Dig?

Vad anser Du om Israles natiolistkänsla lika iskall som kasselstrands? Eller kan det vara som så att Du tillhör guds utvalda folk?
Senast redigerad av vonmanstein 2013-06-20 kl. 20:18.
2013-06-20, 20:37
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
För mig är den personen David Lång. I mitt tycke är han utan konkurrens den bästa pjäsen SD har. Du nämnde inte ens honom, är det bara jag som är skev kanske? Nåja, smaken är som baken antar jag.
David Lång är grym. De andra partierna är rädda för honom!
2013-06-20, 20:41
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Är han Pro-Israel?
2013-06-20, 20:47
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Rädda för han, varför för hans goda kontakter inom Mossad?
2013-06-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Vad är felet med en svensk nationalist känsla enligt Dig?

Vad anser Du om Israles natiolistkänsla lika iskall som kasselstrands? Eller kan det vara som så att Du tillhör guds utvalda folk?

Även om man som du föredrar SvP framför SD så borde det gå att variera infallsvinkeln lite grann. Varför skulle man som Sverigedemokrat använda israelisk nationalism som referensram? Att SD är pro-Israeliska är en smal utrikespolitisk fråga, och övriga frågor behandlas inom ramen för sin egen, unika kontext.

Vad gäller Kasselstrand är han en fullgod representant för SD, och helt klart en stor tillgång, även om han har en del svaga punkter. Jag har också fått lite konstiga vibbar från honom, men han vill och kan få jobbet gjort. Allt annat är underordnat.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-06-20 kl. 21:47.
2013-06-20, 21:16
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Rädda för han, varför för hans goda kontakter inom Mossad?
Hans djupa kunskaper och stora pondus när han debatterar. Var han står i den totalt ointressanta Israel-Palestina frågan har jag ingen aning om.
2013-06-20, 22:19
Medlem
Ge mig Sentio NU!
2013-06-20, 22:42
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Även om man som du föredrar SvP framför SD så borde det gå att variera infallsvinkeln lite grann. Varför skulle man som Sverigedemokrat använda israelisk nationalism som referensram? Att SD är pro-Israeliska är en smal utrikespolitisk fråga, och övriga frågor behandlas inom ramen för sin egen, unika kontext.

Vad gäller Kasselstrand är han en fullgod representant för SD, och helt klart en stor tillgång, även om han har en del svaga punkter. Jag har också fått lite konstiga vibbar från honom, men han vill och kan få jobbet gjort. Allt annat är underordnat.

Vänligen,
SD-trollet
Vilka svaga punkter? Vilka konstiga vibbar? Inte Israel främst? SD är inte Sverige vänliga, i första hand.
2013-06-20, 23:14
Medlem
Citat:
Vilka svaga punkter? Vilka konstiga vibbar?

Jag har svårt att sätta fingret på det, och jag är inte ens säker på att det behöver vara något negativt. Klart är att killen inte backar för särskilt mycket. Kanske är det så en Sverigedemokrat måste vara. Lite ironiskt att han och Ekeroth inte drar jämt, eftersom de är lika i det avseendet.

Citat:
Inte Israel främst? SD är inte Sverige vänliga, i första hand.

Detta påstående baseras på att SD tar avstånd från svenska etnonationalister men inte israeliska sådana. Men det är en ansträngd koppling. SD:s huvudsakliga arbetsinsats kretsar kring inrikespolitiska frågor. Det gäller även judiske Ekeroth, om man kollar på blogginlägg, tweets, arbete i riksdagen och debattartiklar.

Vänligen,
SD-trollet
2013-06-20, 23:23
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jag har svårt att sätta fingret på det, och jag är inte ens säker på att det behöver vara något negativt. Klart är att killen inte backar för särskilt mycket. Kanske är det så en Sverigedemokrat måste vara. Lite ironiskt att han och Ekeroth inte drar jämt, eftersom de är lika i det avseendet.

Detta påstående baseras på att SD tar avstånd från svenska etnonationalister men inte israeliska sådana. Men det är en ansträngd koppling. SD:s huvudsakliga arbetsinsats kretsar kring inrikespolitiska frågor. Det gäller även judiske Ekeroth, om man kollar på blogginlägg, tweets, arbete i riksdagen och debattartiklar.

Vänligen,
SD-trollet

Tror Du verkligen att Ekeroten verkar främst för Sveriges bästa? Visst vore det trevligt om så var fallet, en skicklig politker, absolut men att han verkar för Sveriges bästa... ? Vad röstade jag på jag senast? SD, varför har jag ändrat mig?
2013-06-20, 23:36
Medlem
Citat:
Tror Du verkligen att Ekeroten verkar främst för Sveriges bästa? Visst vore det trevligt om så var fallet, en skicklig politker, absolut men att han verkar för Sveriges bästa... ? Vad röstade jag på jag senast? SD, varför har jag ändrat mig?

Jag känner honom inte personligen, och kan inte gå i god för honom. Men att han gör ett hästjobb för SD när det gäller inrikespolitiken är uppenbart. Att karln dessutom är superanhängare av Israel verkar inte ha kolliderat med detta. Visst, jag kan tycka att det går till överdrift när ledande SD-politiker poserar med israelisk militär, men det är en petitess i det stora sammanhanget. Hur många väljare bryr sig, liksom.

Att det finns en del SD-röstare som gått över till SvP tar jag med ro. Man ska stödja den rörelse vars ideologi man känner att ligger en närmast.

Vänligen,
SD-trollet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in