Citat:
Ursprungligen postat av
natteknik
Jag tolkar "svinet på andra sidan " som det är...nämligen att på framsidan av vykortet är det en tecknad bild på ett svin som läser tidningen, och i tidningen är det en bild på en sugga.
Järnvägsspåret känns ju som han skämtar om sitt jobb.
Aha, ja då är ju motivet desto intressantare eftersom det förmodligen förklarar vad som menas med "svinet på andra sidan", eller åtminstone "på andra sidan". Svinet kan ju fortfarande syfta på en person.
Om jag får spekulera fritt, så är jag inne på att Holmér
inte var del i konspirationen. Om vi utgår från att Holmér inte var inblandad och att fantombilden var lik vykortsmottagaren (som det påstås), så fanns det kanske skäl till oro för polisman G eftersom det fortfarande letades efter denne person (även om han hade andra allierade i palmeutredningen så var han kanske rädd för att media skulle nosa upp honom).
Att järnvägsspåret blir hetare kan betyda att det blir mer angeläget att leda in Holmér på ett anant spår, och att det benämndes "järnvägsspåret" skulle kunna vara ett slags skämt/antydan på mottagarens jobb, samtidigt som det var allvar. Mottagaren var i så fall fullt inbegripen med vem svinet var och vilket spår som syftades på. Bara mina tankar, kan mycket väl vara på nåt helt annat sätt. (men om mina spekulationer skulle stämma och mottagaren jobbade på Contra, så styrker det ju tesen om Contramannen Bertil Wedin, som både jobbat för Turkiska säkerhetstjänsten och på Säpo var upphovsmannen till PKK-spåret, som jag vill minnas kom från Säpo från början? I så fall: järnvägsspåret = PKK-spåret)
Någon som vet när man kastade fantombilden i soptunnan så att säga? För vid något tillfälle blev det väl officiellt att man ansåg att det förmodligen inte var mördaren? Och när blev PKK-spåret aktuellt? Låg dessa händelser nära i tid undrar man..?