Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-06-20, 03:17
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Hej Dan Eriksson,

ett "normalt"/"vanligt" parti hade vid det här laget gått ut med diverse pressfolk- och sekreterare som tog avstånd från händelsen, förklarade hur man arbetade för att det aldrig ska kunna hända igen, hur man ska bestraffa de som har utfört det hela, o s v.

Vad hörs från SvP/Realisten? En kort artikel där nästan inget alls om partiets åsikter kring saken klargjordes - bara att det var tråkigt att det hade inträffat. Det enda man fått höra från partiledningen ... är det herr Partiledare har sagt i intervjuer med främmande media ...

Tycker du inte att ni borde agera lite mer som "vanliga" partier skulle ha gjort om en sådan här sak blev offentlig?

Du når honom nog lättare på:
Telefon +46 8 501 647 77 eller E-post dan.eriksson@svenskarnasparti.se
Citera
2013-06-20, 11:11
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Hej Dan Eriksson,

ett "normalt"/"vanligt" parti hade vid det här laget gått ut med diverse pressfolk- och sekreterare som tog avstånd från händelsen, förklarade hur man arbetade för att det aldrig ska kunna hända igen, hur man ska bestraffa de som har utfört det hela, o s v.

Vad hörs från SvP/Realisten? En kort artikel där nästan inget alls om partiets åsikter kring saken klargjordes - bara att det var tråkigt att det hade inträffat. Det enda man fått höra från partiledningen ... är det herr Partiledare har sagt i intervjuer med främmande media ...

Tycker du inte att ni borde agera lite mer som "vanliga" partier skulle ha gjort om en sådan här sak blev offentlig?

Hej Bjornserkr,

Jag har de senaste två veckorna knappt gjort något partiarbete alls på grund av omänskligt (nåja...) hög arbetsbelastning på jobbet (du vet, vi jobbar alla ideellt med partiet). Jag har därför inte kunnat vara med på de senaste ledningsmötena för att veta hur diskussionen har gått.

Men det är klart att det är högst beklagligt att en person hängs ut felaktigt, och sådant ska inte få hända.

Vad jag vet efter en kortare mailkonversation är att de ansvariga hävdar sig ha kontaktat hovrätten som ska ha sagt att någon överklagan inte fanns. Jag tror inte de inblandade ljuger om detta, eftersom det helt enkelt vore orimligt att man inte kontaktat hovrätten eftersom det i sådana här fall nästan alltid överklagas. Det är dock ett bevis på att sådant här minst måste trippelkollas innan man skrider vidare.

Som sagt, jag vet inte varför partiet inte uttalat sig i frågan men att vi skulle kunna "sätta in diverse pressfolk- och sekreterare" är helt enkelt inte möjligt då resurserna saknas. Däremot skulle man kunna skriva ett uttalande om det hela, varför detta inte gjorts vet jag alltså inte då jag varit rätt otillgänglig sedan förföra helgen.
Citera
2013-06-20, 11:18
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Hej Bjornserkr,

Jag har de senaste två veckorna knappt gjort något partiarbete alls på grund av omänskligt (nåja...) hög arbetsbelastning på jobbet (du vet, vi jobbar alla ideellt med partiet). Jag har därför inte kunnat vara med på de senaste ledningsmötena för att veta hur diskussionen har gått.

Men det är klart att det är högst beklagligt att en person hängs ut felaktigt, och sådant ska inte få hända.

Vad jag vet efter en kortare mailkonversation är att de ansvariga hävdar sig ha kontaktat hovrätten som ska ha sagt att någon överklagan inte fanns. Jag tror inte de inblandade ljuger om detta, eftersom det helt enkelt vore orimligt att man inte kontaktat hovrätten eftersom det i sådana här fall nästan alltid överklagas. Det är dock ett bevis på att sådant här minst måste trippelkollas innan man skrider vidare.

Som sagt, jag vet inte varför partiet inte uttalat sig i frågan men att vi skulle kunna "sätta in diverse pressfolk- och sekreterare" är helt enkelt inte möjligt då resurserna saknas. Däremot skulle man kunna skriva ett uttalande om det hela, varför detta inte gjorts vet jag alltså inte då jag varit rätt otillgänglig sedan förföra helgen.
Detta var bra information. Tack!

Jag tror att det är viktigt att partiet går ut med sådan här information snabbare, och jag tror knappast att det inte går att skaffa pressfolk bara för att det inte går att avlöna dem. Kan man ha partiledare, partisekreterare och en tidningsredaktion som arbetar på fritiden, kan man även ha pressfolk som gör det.

Samma sak föreslogs på höstkonferensen år 2012:
Citat:
Mikael Skillt resonerade om behovet av en presstalesman och en grupp som kunde företräda partiet i olika frågor och leverera snabba ställningstaganden.
http://www.svenskarnasparti.se/2012/10/08/fran-bris-till-kultje-hostkonferensen-2012/
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-06-20 kl. 11:44.
Citera
2013-06-20, 11:26
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Skillt är ju wt så det skriker om det. Han är bara ute efter att själv framstå som idol. Idol för svansen av fjortisar i sitt släptåg.
Men va? I går antog jag felaktigt att personen jag citerade eventuellt hade rätt om att det var Skillt som hade varit ledande i detta. Det var dumt gjort av mig och jag borde ha kollat upp det hela mer ingående. Det finns ingenting alls som tyder på att Skillt är inblandad i det hela.

I dagsläget utsätts han för så mycket förtal här att jag skulle förstå om han började hänga ut oskyldiga pedofiler samt klippa fingrarna av dem och sedan skryta om det på Twitter.
Senast redigerad av Bjornserkr 2013-06-20 kl. 11:34.
Citera
2013-06-20, 11:40
Medlem
Citat:
Men va? I går antog jag felaktigt att personen jag citerade eventuellt hade rätt om att det var Skillt som hade varit ledande i detta. Det var dumt gjort av mig och jag borde ha kollat upp det hela mer ingående. Det finns ingenting alls som tyder på att Skillt är inblandad i det hela.

I dagsläget utsätts han för så mycket förtal här att jag skulle förstå om han började hänga ut oskyldiga pedofiler samt klippa fingrarna av dem och sedan skryta om det på Twitter.
Vad ligger förtalet i? Han är en offentlig person vilket han vill eller ej. Uttalar man sig politiskt och propagerar för en politisk agenda får man förvänta sig mothugg. Förra året var det en annan våldtäkt som aldrig ägde rum han drog slutsatser av i Bollnäs. Där vissa vill se som tillfälligheter blir då mönster istället. I hans fall öppna käften men aldrig tänka efter först.
Citera
2013-06-20, 17:08
Medlem
Jomsvikings avatar
Citat:
De dussinaktivister som deltog och utförde det hela, utan att ha den blekaste jävla aning om vad som hänt: ut med dem ur partiet och meddela resten av "rörelsen" vad det är för sjukligt dumma eller ondskefulla människor vi har att göra med.

Det som har hänt är naturligtvis högst beklagligt, men är det verkligen rätt att kasta några ungdomar (jag antar att det handlar om ungdomar som utför den här typen av "aktivism") till vargarna för att dom har gjort något som dom har uppfattat som moraliskt rätt och som en uppoffrande god gärning, bara för att det visade sig vara ett misstag?

Till att börja med kanske man bör rannsaka organisationen. Även om förmågorna att ta egna initiativ och handlingskraft definitivt tillhör de viktigaste karaktärsegenskaperna vi bör leta efter bland våra rekryter, så kanske det krävs vissa ramar för vad som är okej att göra på egen hand och vad som måste godkännas av erfarna ledare på högre nivå.

Dessutom krävs det en hierarkisk ordning och allmänna direktiv för att en organisation överhuvudtaget ska kunna växa och bli större och starkare än ett reguljärt kompisgäng.
Senast redigerad av Jomsviking 2013-06-20 kl. 17:17. Anledning: Korrektur
Citera
2013-06-20, 17:18
Medlem
Deliberatelys avatar
Tänker förresten SvP ställa upp i EU-valet?
Citera
2013-06-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomsviking
Det som har hänt är naturligtvis högst beklagligt, men är det verkligen rätt att kasta några ungdomar (jag antar att det handlar om ungdomar som utför den här typen av "aktivism") till vargarna för att dom har gjort något som dom har uppfattat som moraliskt rätt och som en uppoffrande god gärning, bara för att det visade sig vara ett misstag?

Precis, man kan ju fan inte straffa folk för att de gör något som de(och alla andra) trodde var något bra.

Men varför fortsätter ni tjata om detta? det är förstås förjävligt det som inträffat, ja alla håller med om det?
Vad ska SvP/realisten göra åt det? Detta är väl knappast det sista misstag man kommer göra heller men det är bara att erkänna sitt misstag, ta sig i skinnet och gå vidare.
Ni som skriker efter huvud som ska rulla är ju bara ute efter att skada SvP.

Jag hoppas bara man från realistens håll ber mannen om ursäkt och tänker till lite mer nästa gång. Man lär sig ju från misstag så att säga.

Sedan detta med att hänga ut privatpersoner och enskilda brottslingar brukar sällan ge så mycket.. Vad ska det tjäna till?
Då är det bättre att fokusera på det viktiga och kampen, eller offentliga personer.

Jaja, mycket snack om enskilda personer och händelser i den här tråden, det blir rätt tradigt i längden.
Uppgiften vi står inför är viktigare än så.
Citera
2013-06-20, 17:35
Medlem
Vad tycker SvP och dess sympatisörer om den pågående strejken?
Citera
2013-06-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Vad tycker SvP och dess sympatisörer om den pågående strejken?

<--------Sympatisör.

Jag tycker det är kanon!
Citera
2013-06-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Precis, man kan ju fan inte straffa folk för att de gör något som de(och alla andra) trodde var något bra.

Men varför fortsätter ni tjata om detta? det är förstås förjävligt det som inträffat, ja alla håller med om det?
Vad ska SvP/realisten göra åt det? Detta är väl knappast det sista misstag man kommer göra heller men det är bara att erkänna sitt misstag, ta sig i skinnet och gå vidare.
Ni som skriker efter huvud som ska rulla är ju bara ute efter att skada SvP.

Jag hoppas bara man från realistens håll ber mannen om ursäkt och tänker till lite mer nästa gång. Man lär sig ju från misstag så att säga.

Sedan detta med att hänga ut privatpersoner och enskilda brottslingar brukar sällan ge så mycket.. Vad ska det tjäna till?
Då är det bättre att fokusera på det viktiga och kampen, eller offentliga personer.

Jaja, mycket snack om enskilda personer och händelser i den här tråden, det blir rätt tradigt i längden.
Uppgiften vi står inför är viktigare än så.
Enskilda personer representerar ju partiet, därför får de fokus på sig. Hur man tolkar deras politik är ju upp till var och en, så till vida inte du vet exakt hur den är, och ingen annan.
Citera
2013-06-20, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Enskilda personer representerar ju partiet, därför får de fokus på sig. Hur man tolkar deras politik är ju upp till var och en, så till vida inte du vet exakt hur den är, och ingen annan.

Ja, fast du är ju precis en sån där som bara är ute efter att sabotera.
Så varför ens ta något du säger på allvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in