2013-06-20, 08:36
Medlem
Druzzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melissan
Vem prejar en bil helt oprovocerat? Antingen så gjorde hon något som upprörde männen rätt kraftigt när hon körde om, eller så handlar det bara om dålig bilkörning från hans sida.

Händer ju själv jävligt ofta att man blir riktigt jävla förbannad på andra idioter som inte vet hur man kör. Ibland så jävlas man tillbaka och kanske ligger lite väl nära. Kan ju va så att den här snubben inte kunde behärska sig, och samtidigt inte var så jävla haj på hur man får bilen att göra som han vill.

Jag hade EXAKT samma uppfattning som du först, men lutar mer åt att det är ett problem med hans humör efter att ha läst att han har problematik med aggressivitet & kort stubin.

Detta förklarar genomgående varför händelseförloppet blev just som det blev, hade han haft lite is i magen, och bara låtit bli att bry sig om att han blivit omkörd så hade ingenting mer inträffat.
Tyvärr så har snubben problem med just sitt humör och kan inte kontrollera sig när han känner sig förnärmad.
Citera
2013-06-20, 08:42
Medlem
mrtowlies avatar
Förmodligen ligger sanningen någonstans i mitten.

Bruden gjorde en sopig omkörning, som brudar ofta gör. Turken var exalterad på turkiskt vis med polare i bilen och ville impa på polarna genom att köra om lite för nära och så gick det som det gick. Det hade precis lika gärna kunna varit ett gäng 20-åriga svenska killar i en gammal volvo.

En sådan nyansering tolkning fungerar dock inte på flashback.
Citera
2013-06-20, 08:43
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnejohnsson
Visst känns det som han är skyldig men ovan uttalande är ju otroligt skrattretande. På vilket sätt skulle det vara "typiskt" invandrare" att försöka få med sig opinionen för sin egen vinning skull?
Det är ju sådana här uttalnden som gör att man knappt kan gå in på flashback längre, det är ju bara en massa blåsta bönder här. Kan ingen komma med lite vettiga argument nångång?
Därför att babbar inte kan ta personligt ansvar för något, det ingår inte i deras uppfostran att ta ansvar för något de gör mot en svensk.
Citera
2013-06-20, 08:47
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Förmodligen ligger sanningen någonstans i mitten.

Bruden gjorde en sopig omkörning, som brudar ofta gör. Turken var exalterad på turkiskt vis med polare i bilen och ville impa på polarna genom att köra om lite för nära och så gick det som det gick. Det hade precis lika gärna kunna varit ett gäng 20-åriga svenska killar i en gammal volvo.

En sådan nyansering tolkning fungerar dock inte på flashback.
Fast det är ju det den in gör då svenskar har en annan uppfostran och respekt för sina medmänniskor och en svensk skiter i om det är en brud eller kille som kör om.
Dylikt beteende har jag aldrig stött på annat när jag körde om en påtänd pundare, inte ens han försökte preja mig.
Citera
2013-06-20, 08:48
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmage
Igår på väg hem från jobbet så var det en SVENSK man i en svart Toyota pickup som försökte preja mig.
Han körde rakt ut från en motorvägsavfart utan att lämna företräde som det står på skylten att man ska. Jag fick tvärnita för att inte köra in i röven på honom. När jag sen blinkade med helljuset blev det för mycket för den lilla micro hjärnan han hade mellan öronen. Han tvärnitar framför mig i protest.
Straxt efter så kommer det en fil som går till vänster. Han kör in där för att svänga vänster. När jag nästan är jämsides så kastar han över sin bil i min fil och tvingar ut mig i gruset på höger sidan.
OBS... OBS... HAN VAR INTE INVANDRARE. HAN VAR EN SVENSK HANTVERKARE I FIRMABIL. Säkert en världens trevligaste kille och den bästa pappa små barn kan ha. (Det brukar ju heta så.)
Sensmoral. Svenne banan kan han också......
Fast då är det döda vinkeln som kan förklara det hela, sen bör väl du gå ut i vänsterfil om det är en tvåfilig väg? Du vet planera sin körning och underlätta både för sig själv och medtrafikanter.
Citera
2013-06-20, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Druzzi
Jag hade EXAKT samma uppfattning som du först, men lutar mer åt att det är ett problem med hans humör efter att ha läst att han har problematik med aggressivitet & kort stubin.

Detta förklarar genomgående varför händelseförloppet blev just som det blev, hade han haft lite is i magen, och bara låtit bli att bry sig om att han blivit omkörd så hade ingenting mer inträffat.
Tyvärr så har snubben problem med just sitt humör och kan inte kontrollera sig när han känner sig förnärmad.
Eftersom de säger sig ha fikat på City Gross innan så kom alldeles säkert upp på E4 vid Gävle Södra, knappa tre kilometer söder om platsen där de hamnade i diket.

En gissning så god som någon är att de kom upp på E4 (uppförsbacke upp), skulle göra en omkörning direkt när de kom ut på motorvägen och där kom hon farandes i mycket högre fart i vänster körfält och ställer till det.

Han ska då lära henne en läxa genom att "fejk-preja" hennes bil men missbedömer avståndet.

I motorvägsfart skulle i så fall hela scenariot hända på ca 1,5-2 minuter.
Citera
2013-06-20, 08:51
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Men e du go ellar?

Svenskar är det mest osociala, oempatiska jävla folket i världen. Sura jävla idioter som aldrig håller upp dörren eller beter sig som folk. Visst, i mer utbildade kretsar finns det väluppfostrade människor med det stora pöbeln är halvalkade idioter som gnäller på allt.
Nonsens i trafiken är vi väldigt artiga och hjälpsamma överlag.
Citera
2013-06-20, 08:53
Medlem
Citat:
Svenskar är det mest osociala, oempatiska jävla folket i världen. Sura jävla idioter som aldrig håller upp dörren eller beter sig som folk.

[...] med det stora pöbeln är halvalkade idioter som gnäller på allt.
Nu använder du anekdotisk bevisföring från din egen familj för att beskriva en hel grupp.
Citera
2013-06-20, 09:07
Medlem
Judith-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panspectralist
+1

Med en engelsk uppväxt i fickan och med massor av interaktion med amerikaner under hela mitt liv så vet jag att i stort sett alla amerikaner/engelsmän som tar sig tid att bo här ett tag och komma in i samhället på djupare plan än som turist tycker att svenskar är extremt ouppfostrade enligt deras perspektiv, men det säger man ju aldrig högt förstås. Om ni, i er självgoda blindhet för alla era egna brister men hysteri över andras, verkligen inte visste detta så förEslår jag att ni ställer frågan på thelocal.se får ni höra vad de ledande angloländerna tycker om sveriges respektlös ouppfostran.

Citat:
Nej, jag kommer från en väluppfostrad familj. Mina intryck av svenskar kommer från åratal av arbete runt om i landet och även resande internationellt. Svensken saknar amerikanens sociala kompetens, sydeoropéens passion och livsglädje, danskens charmiga fryntlighet.

Svenskar är endast trevliga efter 2-3 öl, precis i det läget då de vågar snacka med folk de inte känner och allt känns "kanon". Sen går det snabbt utför.

Ja, jag gillar att generalisera.

Kan bara hålla med er, så rätt så.

Ja, det verkar väl inte omöjligt att det är som han säger, att det var en ren olycka. Svårt att tro att annars skulle vilja träffa kvinnan ge henne en förklaring och på det en kram.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16993127.ab

Sen till de fega äckel som hotat han o hans fru på telefon,(givetvis hemliga nummer ) och bara lyssnat på nät skvaller! utan att ta reda på fakta Dra åt helvete era fega AS! ni skulle troligen inte ens våga möta en myra!
Senast redigerad av Judith- 2013-06-20 kl. 09:11.
Citera
2013-06-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja visst är det jobbigt när jag ska tjata om vikten vid att hålla hastigheterna, men ändå kände du att du behövde försvara och förklara att vägarna minsann är bättre än tillåten hastighet. (Jag svarade med detta dock mot ett inlägg där någon jämförde vägarna med öststaterna).

En kvinna med en 3-årig bebis kan inte ha så bråttom att hon bränner om en kö på en motorväg. Punkt.

En man med polare ska inte heller "indikera" eller "låtsas putta till" en annan bil på en motorväg, ens i tillåten hastighet. Då slutar det i REGEL i kaos, vilket det också gjorde här. Medveten prejning eller ej.

Att ens diskutera grus, vind, vatten eller "däckexplosioner" med dig tänker jag inte.

Jag nöjer mig med att fatta att 1. det var en vansinneskörning av båda bilarna, 2. Lek på väg av den misstänkte gärningsmannen, som med största sannolikhet kommer dömas till "vårdslöshet i trafik" och förhoppningsvis får en tankeställare själv, men även signalerar till andra unga män att inte leka på vägarna. Eftersom han kommer neka brott kommer vi aldrig få reda på mer, men det känns inte som det ens behövs. Har man hjärna fattar man att det gick undan och att det är av vikt här, vilket bilarna bakom givetvis kommer att vittna om.

En fråga, om vi inte vill diskutera hastigheterna. Är det inte ens värt att diskutera promillen? Bara en tanke. Han kanske var lite rattonykter? Eller hon?

.
Du missade helt och hållet budskapet. Du VET INTE att hon körde för fort, det är vad du TROR. Vad du TROR är fullständigt oviktigt och min andra poäng är att ditt tjat sida upp och sida ned knappast har med saken att göra. Jag tröttnade helt enkelt på dina försök att misstänkliggöra kvinnan och dessutom halka utanför ämnet. Observera att jag personligen håller hastighetsbegränsningen och det är ofta som ett antal bilar håller lägre hastighet utan synbar förklaring. Du får det att låta som om kvinnan blåste om bilarna i 200 km/h vilket jag håller för osannolikt.

Mannen har betett sig allmänt vårdslöst, det är inte tu tal om saken.

Du har uppenbart inte körkort eller så har du i vilket fall kört bil i väldigt liten omfattning. Däckexplosioner, och då menar jag regelrätta sådana, kan inträffa, även om det är sällsynt. Jag har själv varit med om det i en lånad bil som åkte på enormt gamla däck (det visste jag inte om) som hade en skada på profilen, eller vad det nu kan tänkas heta. Det kan göra att däcket smäller rakt av. Men som sagt var, jag har varit med om det en gång under mycket speciella omständigheter, så att så skulle vara faller här är inte sannolikt, däcket verkar dessutom tämligen oskadat för att ha råkat ut för en sådan sak. Sedan kan du ignorera detta hur mycket du vill.

Jag delar din åsikt om buskörning och unga män som leker på vägarna, det är trafikfarligt och borde upphöra, icke tu tal om den saken heller.

Enligt polisen var i alla fall mannen i sammanhanget inte påverkad. Det vore samtidigt tjänstefel att inte kolla kvinnan, så det är antagligen gjort. Så nej, du kan inte beskylla kvinnan för att ha kört rattfull med barn i bilen heller.

Jag kan mycket väl tänka mig att hon är ett offer i sammanhanget till 100 %. Huruvida mannen är det kan jag inte veta, men det finns saker som talar om att han betett sig vårdslöst.
Citera
2013-06-20, 09:11
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judith-
Kan bara hålla med er, så rätt så.

Ja, det verkar väl inte omöjligt att det är som han säger, att det var en ren olycka. Svårt att tro att annars skulle vilja träffa kvinnan ge henne en förklaring och på det en kram.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16993127.ab

Sen till de fega äckel som hotat han o hans fru på telefon, och bara lyssnat på skvaller! Dra åt helvete era fega AS! ni skulle troligen inte ens våga möta en myra!
Han tror väl att han kommer slippa straff om han leker snäll apa?
Citera
2013-06-20, 09:28
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Du påstår ju att blattarna har en ouppfostrad uppfostran medan Svensken är fucking mother theresa i alla lägen. Båda är lika fel.
Svenskar har sina fel och brister men i trafiken är vi förhållandevis civiliserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in