Citat:
Ursprungligen postat av
karlinge
Ja visst är det jobbigt när jag ska tjata om vikten vid att hålla hastigheterna, men ändå kände du att du behövde försvara och förklara att vägarna minsann är bättre än tillåten hastighet. (Jag svarade med detta dock mot ett inlägg där någon jämförde vägarna med öststaterna).
En kvinna med en 3-årig bebis kan inte ha så bråttom att hon bränner om en kö på en motorväg. Punkt.
En man med polare ska inte heller "indikera" eller "låtsas putta till" en annan bil på en motorväg, ens i tillåten hastighet. Då slutar det i REGEL i kaos, vilket det också gjorde här. Medveten prejning eller ej.
Att ens diskutera grus, vind, vatten eller "däckexplosioner" med dig tänker jag inte.
Jag nöjer mig med att fatta att 1. det var en vansinneskörning av båda bilarna, 2. Lek på väg av den misstänkte gärningsmannen, som med största sannolikhet kommer dömas till "vårdslöshet i trafik" och förhoppningsvis får en tankeställare själv, men även signalerar till andra unga män att inte leka på vägarna. Eftersom han kommer neka brott kommer vi aldrig få reda på mer, men det känns inte som det ens behövs. Har man hjärna fattar man att det gick undan och att det är av vikt här, vilket bilarna bakom givetvis kommer att vittna om.
En fråga, om vi inte vill diskutera hastigheterna. Är det inte ens värt att diskutera promillen? Bara en tanke. Han kanske var lite rattonykter? Eller hon?
.
Du missade helt och hållet budskapet. Du VET INTE att hon körde för fort, det är vad du TROR. Vad du TROR är fullständigt oviktigt och min andra poäng är att ditt tjat sida upp och sida ned knappast har med saken att göra. Jag tröttnade helt enkelt på dina försök att misstänkliggöra kvinnan och dessutom halka utanför ämnet. Observera att jag personligen håller hastighetsbegränsningen och det är ofta som ett antal bilar håller lägre hastighet utan synbar förklaring. Du får det att låta som om kvinnan blåste om bilarna i 200 km/h vilket jag håller för osannolikt.
Mannen har betett sig allmänt vårdslöst, det är inte tu tal om saken.
Du har uppenbart inte körkort eller så har du i vilket fall kört bil i väldigt liten omfattning. Däckexplosioner, och då menar jag regelrätta sådana, kan inträffa, även om det är sällsynt. Jag har själv varit med om det i en lånad bil som åkte på enormt gamla däck (det visste jag inte om) som hade en skada på profilen, eller vad det nu kan tänkas heta. Det kan göra att däcket smäller rakt av. Men som sagt var, jag har varit med om det en gång under mycket speciella omständigheter, så att så skulle vara faller här är inte sannolikt, däcket verkar dessutom tämligen oskadat för att ha råkat ut för en sådan sak. Sedan kan du ignorera detta hur mycket du vill.
Jag delar din åsikt om buskörning och unga män som leker på vägarna, det är trafikfarligt och borde upphöra, icke tu tal om den saken heller.
Enligt polisen var i alla fall mannen i sammanhanget inte påverkad. Det vore samtidigt tjänstefel att inte kolla kvinnan, så det är antagligen gjort. Så nej, du kan inte beskylla kvinnan för att ha kört rattfull med barn i bilen heller.
Jag kan mycket väl tänka mig att hon är ett offer i sammanhanget till 100 %. Huruvida mannen är det kan jag inte veta, men det finns saker som talar om att han betett sig vårdslöst.