2013-06-20, 01:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du förstod väl att UFO teorin var ett exempel på hur lika troligt din "Nya" teori är just nu. Jo framgått i tråden av en ny reggad som var bästa polare med VB gissar jag?

Hur skulle KJ ha listat ut det på hennes FB? Då VB inte skrev vem det var överhuvudtaget. Snarare att han blir arg då han såg personen nämnas. Vem skulle KJ vara arg på? En snubbe som inte någon kunnat lista ut vem det är? Som uppenbarligen inte finns. Så arg så han dödar VB för en snubbe som inte någon vet existerar och inte KJ heller.

Vi kan skippa mer snack om det där, jag har information som säger mig att det kan vara så, dock kan jag inte styrka att det är sanning, tyvärr.

Men generellt brukar det handla om pengar eller svartsjuka.
Citera
2013-06-20, 01:31
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Han är inte sjuk så det blir livstid om han fälls. Stryk varje vecka om han hamnar på riksanstalt ? Välförtjänt i så fall, det har han sparat ihop till flera gånger om.

Allvarlig, givet att KJ är gärningsman, så av den lilla information som vi har tillgång till går det inte ens att säga om brottsrubriceringen blir vållande, dråp eller mord. Än mindre går det att uttala sig om vilken påföljden blir. Det är bara löjligt att föregripa utredningen på det sättet, och än löjligare blir det om man uttalar sig så tvärsäkert som du gör.
Citera
2013-06-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan få det begripligt nu.

KJ reagerar på VB Facebookinlägg, han förstår att VB ska träffa en annan kille. Han blir ursinnig, tar med sig en kniv, hämtar upp VB på Ugglegatan. VB säger vart hon ska, KJ blir förbannad, de sitter i bilen och diskuterar några timmar, han bedyrar sin kärlek, slutar med att han tränger sig på henne, fortsatta diskussioner. Någonstans i det här sänder VB ett sms till en manlig vän och beklagar sig över situationen, hon är irriterad. KJ ger sig, erbjuder sig att skjutsa VB någonstans, men med baktanken att mörda henne. Av någon anledning går färden mot Sävast, kanske här VB sänder sitt sms. KJ knivhugger VB som försöker lämna KJ till fots. Hon kastas in i bagageutrymmet. KJ kör hem till sin lägenhet för att sansa sig och tänka ut hur han ska komma ur situationen. Bestämmer sig kanske för att gömma kroppen tillfälligt, sommarstugan, kanske ställer bilen i föräldrarnas garage. Något eller några dygn efter den 4/5 får han ett tillfälle att göra sig av med kroppen, Gammelängsberget.

Jag tror helt enkelt att KJ nyttjade det VB skrev på Facebook i sin egen historia. Något åt det hållet iaf, vad säger ni?
jag tror på att göra redovisningar för HELA händelseförloppet (teorin om det då) som du gör här, istället för att dividera om detaljer. till din teori:varför och var styckar han kroppen?
det går ju inte få ihop placeringen av VB:s mobil i Sävast 21:00 och KJ:s vistelse på andra sidan stan samma tidpunkt heller. och personen hon SKULLE träffat, borde inte denne låtit höra från sig till media eller här på FB?
spåret MB är väl hyfsat aktuellt iom VB:s mobilsignal nära deras hem, den macho släktingen TB på tillfälligt besök denna vecka och AN:s hat.
tredje spåret är okänd person alt. JF och co;kanske de möter upp VB utanför och lockar henne till en fest söderut, någon som bor i närheten av Sävast i denn umgängeskrets. borde kunna kollas.
Senast redigerad av gileas 2013-06-20 kl. 01:46.
Citera
2013-06-20, 01:33
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Fanns det inte en pressenning i närheten? Kanske den dragits iväg av djur?

Jo, det gjorde väl det? Vill minnas att det stod något om en gammal presenning.
Fast jag undrar om det var den som i så fall användes till att svepa om kroppen/kroppsdelar. Känns som den var lite för gammal, men det är bara en känsla jag har.

Jag tror att om ett emballage har använts så är det uppeldat för att ta bort spår från GM.
Citera
2013-06-20, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Han var nog inte tuff nog att gå skallgång utan uppmaning vem i familen sa åt Kj att gå skallgång?. Vore Kj tuff och hård skulle han styckat och dumpat liket mkt bättre

Vore jag dum nog att riskera min frihet bara för att döda någon skulle jag planera detta mord bättre.
Det Kj har gjort är typiskt för en person som handlar först och har inga som helst spärrar för en det kommer till styckningen.

E.f som han gillade flickan / Bo var det säkert tufft att skilja huvudet från kroppen, ni hör själva ??Denna Kj kan inte varit frisk någonstans! ?
Citera
2013-06-20, 01:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Hårstrån behövde ju inte mtGM-KJ vara rädd för eftersom det ändå var känt att han hade umgåtts med VB innan hon mördades?

Men ja, det kanske inte alls fanns någon tanke om Veckans Brott (gris-testet) bakom avlägsnandet av eventuellt emballage.

Det kanske var mörkt när han var där och dumpade kroppsdelarna, men sen när det hade gått viss tid blev han mer och mer angelägen om att försöka bränna upp kroppen?

Han kanske hade en presenning i bilen som han använde till att svepa in kroppen i, i syfte att slippa blodbesudlingar - vilket i så fall ändå inte lyckades. Men ville elda upp den sen eftersom det kunde finnas fingeravtryck och annat från honom på den?

Eller: emballage kanske användes för att bära kroppsdelar i, t ex när benen bars in i ödehuset. Av någon anledning blev han störd och kunde inte fullfölja planen på att sätta eld på huset?

Bara några lösare tankar.

Det går inte att utesluta emballage helt, tycker jag.

Nej, självklart behövde han inte bry sig om ifall ett hårstrå eller två återfanns invärtes, i snittytor eller liknande, de hade ju umgåtts så antingen hamnade de där under styckning eller emballering, klart han kunde skita i det.
Citera
2013-06-20, 01:36
Medlem
Första gången jag hörde talas om någon med asperger var i en dokumentär om stollen nedan.
Man slås av det han säger om att han hade svårt att hantera exets besked, precis som...
Han hade ett minst sagt expressivt uttryckssätt
Citat:
Citat:
28-åringen greps efter ett rånmord i Solinge gård i Västmanland förra året. Sedan dess har han erkänt flera grova brott.
Citat:
- Sommaren 1999 berättade min förra flickvän att hon träffat en ny kille.
Det slog runt i huvudet på mig, berättar han.
- Jag hade jättesvårt att hantera det. Jag hade hoppats att vi skulle bli tillsammans igen.
Citat:
28-åringen riktade sin vrede mot polisen.
- Jag stack upp till Lindesberg, hämtade sprängmedel som jag snott på jobbet och laddade en bil.
Citat:
Den försåtsminerade bilen placerades i Malmö hamn och polisen kallades dit. 28-åringen påstår att han såg explosionen.
- Jag stod bara tio meter därifrån. Den ena polismannen öppnade dörren och det smällde, sedan kom eldsvådan.
Känner du någon ånger?
- Nej, alla andra människor känner empati, men inte jag. Det hör till min sjukdom.
Citat:
28-åringen lider av en personlighetsstörning med antisociala och psykopatiska drag. Han har även Aspergers syndrom.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10263987.ab (fr. 2002)
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-20 kl. 01:46.
Citera
2013-06-20, 01:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Allvarlig, givet att KJ är gärningsman, så av den lilla information som vi har tillgång till går det inte ens att säga om brottsrubriceringen blir vållande, dråp eller mord. Än mindre går det att uttala sig om vilken påföljden blir. Det är bara löjligt att föregripa utredningen på det sättet, och än löjligare blir det om man uttalar sig så tvärsäkert som du gör.

Fullt legitimt att ha den åsikten du ger uttryck för. Visst, jag går händelserna i förväg och klär gärna skott för detta. Men jag tror på det jag skrivit i påföljdsfrågan - KJ är inte sjuk, det blir livstid om han fälls.
Citera
2013-06-20, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Betyder det att MB var "ledig" en stund på eftermiddagen? Jag förstår inte vad för slags kontakt MB och VB hade denna dag, men VB har sms-at MB. Eller om det var KJ som messade MB...?

VB har smsat MB en hel del. Dock så tror jag inte just den aktuella dagen/ kvällen.

Men såklart inget som jag kan avgöra, är ju en möjlighet. Men jag tror inte det, för jag har då bara fått dennuppfattningen från karatelaget" att VB var förtjust i MB, sökte mkt bekräftelse hos honom och kutade mkt bakom han. Han tyckte mest det var jobbigt speciellt där ett tag då hon var i gång som mest med att smsa o ringa han. Det har han tillochmed sagt till en av de andra instruktörerna för "länge" sen
(Ca 6 månader sen)...

Men "problemet" har alltid vart att VB aldrig vart konkret med hennes avsikter att halv stalka MB, vilket gjorde det ohyggligt jobbigt för MB att "nobba/ dissa" henne,, eftersom MB också förstått att VB var en känslig, speciell och troligen utsatt" tjej (mobbad)..

Menar ingenstans att MB är oskyldig vad gäller att besvara flirten från VB. Det vet jag inget om. Inte heller någon i karatelaget..

Men VB kunde ringa till karatelagets medlemmar o vara upprörd o fråga om varför MB inte svarar i telefon och om MB är arg på henne.
Vilket resp medlemmar ringt till MB för att kolla vad som pågår, vilket MB har svarat att han INTE BEGRIPER hur VB kan tro att han är arg och att han svarar inte i telefon därför att han helt enkelt jobbat och att han säger att han har typ 50 sms och 15 missade samtal från VB på bara någon timme..

Säger som sagt inte att MB är något helgon. Men JAG VET. Från innersta kretsen att VB var mkt angelägen om bekräftelse och uppmärksamhet från MB. Men som sagt mkt svårhanterlig situation då VB inte uttalat sig el visat konkret vad hennes avsikter är, vilket det är svårt att be en
- "alldeles för pratsugen" tjej att dra åt helvete..

Get it ?!
Citera
2013-06-20, 01:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
VB har smsat MB en hel del. Dock så tror jag inte just den aktuella dagen/ kvällen.

Men såklart inget som jag kan avgöra, är ju en möjlighet. Men jag tror inte det, för jag har då bara fått dennuppfattningen från karatelaget" att VB var förtjust i MB, sökte mkt bekräftelse hos honom och kutade mkt bakom han. Han tyckte mest det var jobbigt speciellt där ett tag då hon var i gång som mest med att smsa o ringa han. Det har han tillochmed sagt till en av de andra instruktörerna för "länge" sen
(Ca 6 månader sen)...

Men "problemet" har alltid vart att VB aldrig vart konkret med hennes avsikter att halv stalka MB, vilket gjorde det ohyggligt jobbigt för MB att "nobba/ dissa" henne,, eftersom MB också förstått att VB var en känslig, speciell och troligen utsatt" tjej (mobbad)..

Menar ingenstans att MB är oskyldig vad gäller att besvara flirten från VB. Det vet jag inget om. Inte heller någon i karatelaget..

Men VB kunde ringa till karatelagets medlemmar o vara upprörd o fråga om varför MB inte svarar i telefon och om MB är arg på henne.
Vilket resp medlemmar ringt till MB för att kolla vad som pågår, vilket MB har svarat att han INTE BEGRIPER hur VB kan tro att han är arg och att han svarar inte i telefon därför att han helt enkelt jobbat och att han säger att han har typ 50 sms och 15 missade samtal från VB på bara någon timme..

Säger som sagt inte att MB är något helgon. Men JAG VET. Från innersta kretsen att VB var mkt angelägen om bekräftelse och uppmärksamhet från MB. Men som sagt mkt svårhanterlig situation då VB inte uttalat sig el visat konkret vad hennes avsikter är, vilket det är svårt att be en
- "alldeles för pratsugen" tjej att dra åt helvete..

Get it ?!

Vilken är den innersta kretsen?
Citera
2013-06-20, 01:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi kan skippa mer snack om det där, jag har information som säger mig att det kan vara så, dock kan jag inte styrka att det är sanning, tyvärr.

Men generellt brukar det handla om pengar eller svartsjuka.

Okej. Vart fundersam då du sa att "allt verkade begripligt nu" sen drar du upp det där exemplet-teorin.
Svartsjuke drama med så lite information som finns just nu. Svårt att tro på det.

Du har rätt i det generellt handlar om pengar eller svartsjuke draman. Hoppas han öppnar käften och berättar vad det var som fick hans bägare att rinna över.
Citera
2013-06-20, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Vore jag dum nog att riskera min frihet bara för att döda någon skulle jag planera detta mord bättre.
Det Kj har gjort är typiskt för en person som handlar först och har inga som helst spärrar för en det kommer till styckningen.

E.f som han gillade flickan / Bo var det säkert tufft att skilja huvudet från kroppen, ni hör själva ??Denna Kj kan inte varit frisk någonstans! ?

Mitt sista inlägg för kvällen, finns det något som tyder på att Kj kan ha tagit t.ex Spice eller någon annan drog som är vanligt på landet via internet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in