2013-06-20, 01:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Så hela din teori består av en kille som inte någon alls listat ut vem det kan vara.
Som hon aldrig nämnt på facebook. En kille som hon hållit helt i smyg för vänner och alla.
Då kan ju lika gärna jag dra fram min alternativa UFO teori. Det innehåller lika mycket fakta som din teori

Kalla det ett exempel att resonera kring, jag säger inte att det är en teori som tvunget måste vara sann. Men för all del, låt höra om UFO, kanske det kan ge några uppslag.

Det har framgått i tråden att hon var förtjust i någon men det har inte framgått vem, inte så konstigt, det kan vara den person som VB sms:ade till, och han kan vara den som tipsade polisen om KJ, vad är det som är så konstigt?

Det kan också vara så att polisen fattade misstankar mot KJ därför att den andra vännen berättat att det var honom hon skulle träffa. KJ plugghistoria gick liksom inte hem, men det begrep inte KJ som tutade på som vanligt trots att han hade span på sig från dag ett.
Citera
2013-06-20, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
När började middagen?

Vet ej säkert, men att hela kvällen spenderades på CG's i Luleå. Var tydligen en nära
Vän/ släkting till MB som gifte el förlovade sig. Så jag tror inte på en tidig hemgång denna kväll
Citera
2013-06-20, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Han ville att delarna skulle hittas, ville visa upp sitt mästerverk...
Äh.. Hur sjukt låter inte det?
När man ser honom på bild tycker jag han ser ut som en helt vanlig hygglig, snäll, lite blyg kille, det stämmer inte med det "monster" jag ser framför mig, men det stämmer ändå. Vad ligger bakom ett sånt här brutalt dåd?

Jag tror och har sagt detta flera gånger det brann för KJ när han blev avisad, han hade säkert redan tidigare tänkt den dagen jag har ihjäl någon då ska jag stycka= tecken på att KJ tänker kort och inte är normal. Så när han väl började dela på kroppen var det så djävligt så att han fick panik och spred kroppsdelar som den värsta gödselspridare. Stack därifrån

Frågan är hur många han sedan i sin familj bröt ihop inför ? Och vem som sa åt Kj att gå skallgång?
Citera
2013-06-20, 01:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vet ej säkert, men att hela kvällen spenderades på CG's i Luleå. Var tydligen en nära
Vän/ släkting till MB som gifte el förlovade sig. Så jag tror inte på en tidig hemgång denna kväll

Betyder det att MB var "ledig" en stund på eftermiddagen? Jag förstår inte vad för slags kontakt MB och VB hade denna dag, men VB har sms-at MB. Eller om det var KJ som messade MB...?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Tror jag har skrivit detta tidigare: Gärningsmannen kanske har sett på Veckans Brott, hur en kropp lättast förstörs om den i naturen ligger utan emballage? För även om benen sen hittades i ödehuset, vilket skulle kunna tolkas som att gärningsmannen vill att delarna skulle hittas, så kanske syftet med placeringen dit var att elda upp delarna. Och av någon anledning lyckades inte personen flytta allt, kanske blev han avbruten, kanske insåg han att det var för svårt att baxa upp torso/huvud för rampen.

Så, ja Akrobaten, man kan inte utesluta att kroppsdelarna har varit emballerade och att emballaget har tagits bort, av någon anledning. Tanken om Veckans Brott är kanske för långsökt, men gärningsmannen tog kanske emballaget för att det kunde finnas spår av GM på det?

Jag tycker att ditt resonemang haltar. Om han sett veckans brott så vet han mycket väl att ett ynka hårstrå från honom kommer att hittas på VB kroppsdelar, vad hjälper det då att ta bort emballaget? Och om allt skulle brännas, och kroppen var styckad när den kom till platsen, varför ta bort emballaget? Han kunde med lätthet kasta in allting i huset och tända på. Fanns ingen anledning att bära vissa delar 150 meter in i skogen, i synnerhet inte om det fanns risk för upptäckt, och den risken förelåg om han blev avbruten, det bör han ha känt till, han har varit på den platsen flera gånger, antagligen fler än man kan räkna till i lekskolan.
Citera
Medlem
Citat:
Tror jag har skrivit detta tidigare: Gärningsmannen kanske har sett på Veckans Brott, hur en kropp lättast förstörs om den i naturen ligger utan emballage? För även om benen sen hittades i ödehuset, vilket skulle kunna tolkas som att gärningsmannen vill att delarna skulle hittas, så kanske syftet med placeringen dit var att elda upp delarna. Och av någon anledning lyckades inte personen flytta allt, kanske blev han avbruten, kanske insåg han att det var för svårt att baxa upp torso/huvud för rampen.

Så, ja Akrobaten, man kan inte utesluta att kroppsdelarna har varit emballerade och att emballaget har tagits bort, av någon anledning. Tanken om Veckans Brott är kanske för långsökt, men gärningsmannen tog kanske emballaget för att det kunde finnas spår av GM på det?

Ja men du är ju inte helt ute o cyklar.. En sån enkel sak som

TV SERIEN DEXTER !(?)

Han om nån är ju duktig på att plasta och utmärkt på att röja bort plasten sen, för att inte tala om stycka kroppar. Ja, mörda rent generellt
Citera
2013-06-20, 01:22
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:

Fanns det inte en pressenning i närheten? Kanske den dragits iväg av djur?
Citera
2013-06-20, 01:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Han ville att delarna skulle hittas, ville visa upp sitt mästerverk...
Äh.. Hur sjukt låter inte det?
När man ser honom på bild tycker jag han ser ut som en helt vanlig hygglig, snäll, lite blyg kille, det stämmer inte med det "monster" jag ser framför mig, men det stämmer ändå. Vad ligger bakom ett sånt här brutalt dåd?

Att tillfredsställa någon sorts lustar som inte vem som helst skulle kunna göra ostraffat. Att han kände sig oövervinnerlig och att han räknade med att begå det perfekta brottet - men snubblade på mållinjen då han höll på att bli upptäckt och ertappad när han pysslade med att få in kroppsdelarna i ödehuset för att sedan bränna ner detta. Men att han inte varit ensam om själva gärningen, d. v. s. plågandet av VB, mordet på henne samt styckningen och skändningen av hennes kropp, är jag rätt säker på.
Citera
2013-06-20, 01:25
Moderator
OYs avatar
Kan någon här berätta för mig varför en mördare skulle vilja att en gömd kropp ska hittas? Finns det några exempel på det i kriminalhistorien där en mördare styckat och gömt en kropp som hen vill ska hittas?

GM i det här fallet har styckat och gömt en kropp, varför, om viljan är att den ska hittas? Varför inte köra utmed en skogsväg och kasta ut delarna var hundrade meter? Jag förstår inte varför GM bemödade sig med att bära kroppsdelarna in i skogen?
Citera
2013-06-20, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Jag tror och har sagt detta flera gånger det brann för KJ när han blev avisad, han hade säkert redan tidigare tänkt den dagen jag har ihjäl någon då ska jag stycka= tecken på att KJ tänker kort och inte är normal. Så när han väl började dela på kroppen var det så djävligt så att han fick panik och spred kroppsdelar som den värsta gödselspridare. Stack därifrån

Frågan är hur många han sedan i sin familj bröt ihop inför ? Och vem som sa åt Kj att gå skallgång?

Han var nog inte tuff nog att gå skallgång utan uppmaning vem i familen sa åt Kj att gå skallgång?. Vore Kj tuff och hård skulle han styckat och dumpat liket mkt bättre
Citera
2013-06-20, 01:26
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kalla det ett exempel att resonera kring, jag säger inte att det är en teori som tvunget måste vara sann. Men för all del, låt höra om UFO, kanske det kan ge några uppslag.

Det har framgått i tråden att hon var förtjust i någon men det har inte framgått vem, inte så konstigt, det kan vara den person som VB sms:ade till, och han kan vara den som tipsade polisen om KJ, vad är det som är så konstigt?

Det kan också vara så att polisen fattade misstankar mot KJ därför att den andra vännen berättat att det var honom hon skulle träffa. KJ plugghistoria gick liksom inte hem, men det begrep inte KJ som tutade på som vanligt trots att han hade span på sig från dag ett.

Du förstod väl att UFO teorin var ett exempel på hur lika troligt din "Nya" teori är just nu. Jo framgått i tråden av en ny reggad som var bästa polare med VB gissar jag?

Hur skulle KJ ha listat ut det på hennes FB? Då VB inte skrev vem det var överhuvudtaget. Snarare att han blir arg då han såg personen nämnas. Vem skulle KJ vara arg på? En snubbe som inte någon kunnat lista ut vem det är? Som uppenbarligen inte finns. Så arg så han dödar VB för en snubbe som inte någon vet existerar och inte KJ heller.
Citera
2013-06-20, 01:29
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att ditt resonemang haltar. Om han sett veckans brott så vet han mycket väl att ett ynka hårstrå från honom kommer att hittas på VB kroppsdelar, vad hjälper det då att ta bort emballaget?

Hårstrån behövde ju inte mtGM-KJ vara rädd för eftersom det ändå var känt att han hade umgåtts med VB innan hon mördades?

Men ja, det kanske inte alls fanns någon tanke om Veckans Brott (gris-testet) bakom avlägsnandet av eventuellt emballage.

Citat:
Och om allt skulle brännas, och kroppen var styckad när den kom till platsen, varför ta bort emballaget? Han kunde med lätthet kasta in allting i huset och tända på. Fanns ingen anledning att bära vissa delar 150 meter in i skogen, i synnerhet inte om det fanns risk för upptäckt, och den risken förelåg om han blev avbruten, det bör han ha känt till, han har varit på den platsen flera gånger, antagligen fler än man kan räkna till i lekskolan.

Det kanske var mörkt när han var där och dumpade kroppsdelarna, men sen när det hade gått viss tid blev han mer och mer angelägen om att försöka bränna upp kroppen?

Han kanske hade en presenning i bilen som han använde till att svepa in kroppen i, i syfte att slippa blodbesudlingar - vilket i så fall ändå inte lyckades. Men ville elda upp den sen eftersom det kunde finnas fingeravtryck och annat från honom på den?

Eller: emballage kanske användes för att bära kroppsdelar i, t ex när benen bars in i ödehuset. Av någon anledning blev han störd och kunde inte fullfölja planen på att sätta eld på huset?

Bara några lösare tankar.

Det går inte att utesluta emballage helt, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in